Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lipca 2004, 12:49

autor: Borys Zajączkowski

g. Godsimy.. Klasyfikacja gier (część druga)

Spis treści

g. Godsimy.

W zasadzie godsimy dają się rozważać w kategoriach odmiany strategii czasu rzeczywistego. Za wyodrębnieniem ich jako osobnego gatunku przemawia ich specyfika oraz stosunkowo duża liczba reprezentujących je tytułów. W godsimach gracz bezpośrednio i głęboko ingeruje w życie podległych sobie istot (nakazuje im ożenek, wyznacza funkcje społeczne) oraz nader często dana mu jest boska władza czynienia cudów tudzież powodowania kataklizmów. Celem gry jest wspomaganie rozwoju swojego ludu lub swoich wyznawców, zwykle kosztem ich sąsiadów.

Projektantem, który szczególnie upodobał sobie ten gatunek i o którym godzi się z tego powodu wspomnieć jest Peter Molyneux, autor takich gier jak: „Populous”, „Black & White” czy „Dungeon Keeper”. Poza nimi zaliczyć tu można: „Cultures”, „The Settlers” i „The Sims”.

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?