Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 16 marca 2014, 13:20

Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów

Trudno w to uwierzyć, ale producenci popularnych strzelanin popełniają kardynalne błędy, odwzorowując broń palną, czasem świadomie, czasem z lenistwa. W niniejszym artykule przyglądamy się najczęstszym wpadkom.

Spis treści

Używanie różnych rodzajów broni palnej jest kwintesencją każdej pierwszoosobowej strzelaniny. Twórcy gier tego typu zapewniają nam ich cały wachlarz - od prostego pistoletu począwszy, poprzez rozmaite karabiny, na wyrzutni rakiet kończąc. Dbają również o ich oprawę graficzną, atrakcyjne animacje przeładowania, wylatujące łuski. Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach nie powinno to być nic trudnego. Nawet nie posiadając łatwego dostępu do prawdziwych pukawek, graficy mają do dyspozycji tysiące zdjęć w wysokiej rozdzielczości, filmy video i opisy – nie mówiąc już o powszechnych, dobrze wykonanych i tanich replikach. Niestety - większe lub mniejsze błędy obecne są w praktycznie każdym FPS-ie i to nie tylko w tych o małym budżecie. Wpadki lub celowe przeinaczenia zdarzają się nawet w tych najgłośniejszych tytułach – Call of Duty i Battlefield.

Modern Warfare – prawie wszystkie błędy i absurdy karabinka M4 na jednym obrazku. - 2014-03-16
Modern Warfare – prawie wszystkie błędy i absurdy karabinka M4 na jednym obrazku.

Postanowiliśmy przyjrzeć się problemowi i wskazać najciekawsze, najczęściej występujące przykłady lenistwa (a czasem świadomego działania) grafików w modelowaniu wirtualnych giwer. Do dzieła!

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę
Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę

Macarena gun czy plecakowa wyrzutnia Supremo w Far Cryu 6 to barwne przykłady tworzenia zabójczej broni wręcz „z niczego”. W świecie wojny partyzanckiej taka kreatywność to jednak nic niezwykłego, a historia zna niejeden dziwny wynalazek.

Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek
Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek

„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!

Czy Call of Duty: WW2 jest wierne historii? Analizujemy nowego CoD-a
Czy Call of Duty: WW2 jest wierne historii? Analizujemy nowego CoD-a

Jaka bitwa pod koniec wojny była równie ważna co inwazja w D-Day i skąd wzięły się pepesze na normandzkiej plaży? Na te i inne pytania odpowiadamy, sprawdzając, jak bardzo nowe Call of Duty: WW2 jest wierne historii.