Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 16 marca 2014, 13:20

Na koniec…. Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów

Spis treści

Na koniec…

Jeśli ktoś szuka dobrze odtworzonych, klasycznych modeli broni, bez zbędnych udziwnień, większych błędów, z ładnymi teksturami, to bardzo dobrze wypadają takie tytuły, jak: PayDay2, Medal of Honor czy Counter Strike: Global Offensive.

PayDay 2 - całkiem niezłe modele broni. Straszą jedynie puste magazynki.

Dla wielu osób powyższa lista może wydawać się małym "czepianiem na siłę" - większość przecież i tak nie zwróci uwagi na takie detale. Skoro jednak możliwości współczesnych silników graficznych i komputerów, pozwalają na praktycznie fotorealistyczne oddanie niewielkiego modelu broni – dlaczego nie mielibyśmy tego oczekiwać od strzelanin – produkcji, w których broń gra jedną z głównych ról? Twórcy gier wyścigowych dwoją i się i troją, by jak najwierniej oddać modele samochodów. Nie do pomyślenia byłoby dla nas umieszczenie zderzaków po bokach, czy halogenów z tyłu auta - oczekujmy więc takiego samego rozsądku i rzetelności grafików po twórcach shooterów, zwłaszcza gdy próbują przedstawiać świat rzeczywisty. Wodze fantazji zawsze można popuścić w takich tytułach, jak Titanfall czy Bulletstorm.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę
Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę

Macarena gun czy plecakowa wyrzutnia Supremo w Far Cryu 6 to barwne przykłady tworzenia zabójczej broni wręcz „z niczego”. W świecie wojny partyzanckiej taka kreatywność to jednak nic niezwykłego, a historia zna niejeden dziwny wynalazek.

Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek
Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek

„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!

Czy Call of Duty: WW2 jest wierne historii? Analizujemy nowego CoD-a
Czy Call of Duty: WW2 jest wierne historii? Analizujemy nowego CoD-a

Jaka bitwa pod koniec wojny była równie ważna co inwazja w D-Day i skąd wzięły się pepesze na normandzkiej plaży? Na te i inne pytania odpowiadamy, sprawdzając, jak bardzo nowe Call of Duty: WW2 jest wierne historii.