Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 kwietnia 2020, 10:45

„W trzy dni wyprowadziliśmy firmę do domu”. Jak koronawirus zmienił tworzenie gier?

Spis treści

„W trzy dni wyprowadziliśmy firmę do domu”

Zapytałem naszych gości o kilka kluczowych spraw. Jak to wszystko wyglądało z ich perspektywy? Kiedy pomyśleli, że te przedziwne wiadomości z targowiska w Wuhan mogą wkrótce dotyczyć także ich podwórka? Nagle przecież wszyscy dostali angaż do postapokaliptycznego filmu. A przynajmniej tak mogło się wówczas wydawać najbardziej przewrażliwionym.

Przy Frostpunku – dwa lata po premierze gry – wciąż pracuje ponad 40-osobowy zespół. Niedawno ukazał się nowy dodatek, Frostpunk: The Last Autumn. - Game dev w czasach zarazy – czy nowe Assassin’s Creed można zaprojektować w kuchni? - dokument - 2020-04-27
Przy Frostpunku – dwa lata po premierze gry – wciąż pracuje ponad 40-osobowy zespół. Niedawno ukazał się nowy dodatek, Frostpunk: The Last Autumn.

Kuba Stokalski, project lead z 11 bit studios, powiedział mi: – Nie sądzę, aby ktokolwiek mógł przewidzieć skalę wydarzeń. Do mnie to chyba rzeczywiście dotarło wówczas, gdy zaczęto odwoływać duże eventy branżowe (GDC). Jeśli ogromne przedsięwzięcia angażujące dziesiątki tysięcy osób są odwoływane, to wiedz, że coś się dzieje.

Coś się faktycznie działo i dzieje nadal. Rok 2020 miał być rokiem mojego pierwszego E3. Niestety, gdy okazało się, że w końcu pojadę i spełnię swoje marzenie jeszcze z czasów „Secret Service’u” i „Gamblera”, organizatorzy odwołali imprezę. Miałem bilet, wynajęte lokum i załatwioną akredytację. Niestety, zamiast w LA, opalać się będę na swoim balkonie.

Joanna Staniszewska, Head of Marketing & PR z Flying Wild Hog, początek roku wspomina tak:

Widzieliśmy już różne kryzysy na rynkach światowych, załamania lub nawet upadki konkretnych branż. Jednak nie było jeszcze tak dużego globalnego załamania, które wpływa na każdą istniejącą branżę. Chyba nikt nie spodziewał się, że zagrożenie z Chin doprowadzi do takiego paraliżu naszego obecnego świata.

Joanna Staniszewska, Flying Wild Hog

Śledząc wiadomości pod koniec lutego i na początku marca oraz posiadając wiedzę z pierwszej ręki, miałem dziwne wrażenie, że z jakiegoś powodu sektor prywatny zareagował znacznie szybciej niż społeczeństwo. Wspominałem o anulowanych wyjazdach służbowych, ale wiele usług o zagrożeniu lub zmianie w funkcjonowaniu firmy informowało na długo przed wprowadzeniem krajowego lockdownu. To właśnie to „zamknięcie” było tym, co mogło znacznie zaszkodzić procesom powstawania gier.

PRACUJ W BRANŻY GIER

Epidemia epidemią, ale jeść trzeba. 11 bit studios i Flying Wild Hog stale rekrutują (rozmowa kwalifikacyjna online), więc jeśli macie potrzebne umiejętności i chcecie spróbować swoich sił, zajrzyjcie na ich strony poświęcone karierze.

  1. 11 bit studios
  2. Flying Wild Hog

Do ostatniej chwili, do momentu gdy nie zamknęli mi granic i nie odwołali lotów, stawałem na głowie, żeby zrealizować dwa wyjazdy, by reżyserować nagrywki głosów aktorów do naszej nowej gry. Wszystko już było ustawione. Do pracy zdalnej przygotowywać się nie musiałem, bo na co dzień nie mam problemu, by ktoś z mojej firmy popracował z domu (tak długo, jak to nie trwa non stop i pamiętamy, jak wygląda).

Jarosław Zieliński, Destructive Creations

Ancestors Legacy opowiada o czasach po epidemii, w których zdziesiątkowane społeczeństwo powraca do plemienności. Żartuję – tak naprawdę to całkiem ciekawa gra o średniowieczu, w której pokierujemy m.in. Mieszkiem I. - Game dev w czasach zarazy – czy nowe Assassin’s Creed można zaprojektować w kuchni? - dokument - 2020-04-27
Ancestors Legacy opowiada o czasach po epidemii, w których zdziesiątkowane społeczeństwo powraca do plemienności. Żartuję – tak naprawdę to całkiem ciekawa gra o średniowieczu, w której pokierujemy m.in. Mieszkiem I.

Zapytałem więc moich rozmówców, o czym wiedział sektor prywatny, a czego nie wiedział lub nie rozumiał szary człowiek? Joanna Staniszewska odpowiedziała, że to obserwacja rynków innych krajów i wyciąganie z tego wniosków jest niezbędne dla firmy. To na jej podstawie można przygotować się na ewentualny kryzys i zminimalizować ryzyko.

Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Tysiące dzieci w Polsce nie może zagrać nawet w Gothica – i to jest problem
Tysiące dzieci w Polsce nie może zagrać nawet w Gothica – i to jest problem

Rzeczywistość epoki koronawirusa pokazała coś zaskakującego – w czasach powszechnego dostępu do nowych technologii i internetu nadal dziesiątki tysięcy osób w Polsce jest wykluczonych cyfrowo.

Jak redakcja GRYOnline.pl radzi sobie z pracą zdalną?
Jak redakcja GRYOnline.pl radzi sobie z pracą zdalną?

Praca z domu to zupełnie nowa rzeczywistość dla wielu osób. Firmy (także nasza) organizują z pracownikami telekonferencje, próbując możliwie zoptymalizować obowiązki. Dla wielu jednak praca zdalna to nie pierwszyzna - zapytaliśmy ich o rady.

Koronawirus a premiera PS5 i Xbox Series X - wpływ COVID-19 na branżę
Koronawirus a premiera PS5 i Xbox Series X - wpływ COVID-19 na branżę

Koronawirus zaraził ponad 40 tys. ludzi na całym świecie. W tym momencie możemy już mówić o epidemii, która pośrednio wpływa na nas wszystkich. Także korporacje odczuwają działanie wirusa. Widać to chociażby w branży nowych technologii czy gier.