Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 kwietnia 2020, 10:45

Tworzenie gier w przerwach między gotowaniem. Jak koronawirus zmienił tworzenie gier?

Spis treści

Tworzenie gier w przerwach między gotowaniem

Niczym odkrywczym nie będzie stwierdzenie, że najbardziej ucierpiała – czy też po prostu uległa zmianie – komunikacja w firmie. Z chwilą gdy wypracowane w budynku mechanizmy przenosisz do chmury – a zespół liczy od kilkudziesięciu do kilkuset osób – łatwo o powstanie informacyjnego szumu.

Antybohater telewizyjnych dzienników roku 2015. Hatred. - Game dev w czasach zarazy – czy nowe Assassin’s Creed można zaprojektować w kuchni? - dokument - 2020-04-27
Antybohater telewizyjnych dzienników roku 2015. Hatred.

Nie oszukujmy się – nawet jeżeli masz ekipę, która potrafi pracować zdalnie, masa czasu zostaje przeznaczona na próby dogadania się przez internet. Ludzie mają problem, by coś ustalić twarzą w twarz, a te problemy zdalnie urastają do pokaźnych rozmiarów […]. I podkreślam – to w sytuacji, gdy Twoi ludzie potrafią się zdyscyplinować i w domu faktycznie pracować. To absolutnie nie jest oczywiste.

Jarosław Zieliński, Destructive Creations

Jeśli uważacie, że Jarek przesadza, pomyślcie o tym, która drużyna w shooterze online ma większą szansę na wygraną – ta, która nie wymienia ze sobą informacji, czy ta, która używa swoich mikrofonów? Podobnie sądzą ludzie z 11 bit studios.

Najbardziej zmieniło to komunikację. Przejście na home office nam to unaoczniło: normalnie siedzisz obok kogoś, obracasz się na krześle i załatwiasz sprawę. Teraz to jest „call”. Musisz zorganizować spotkanie na dany temat. Jako project lead odpowiedzialny za Frostpunka głównie siedzę od 9 do 17 na spotkaniach. Częściej niż miało to miejsce w biurze, bo to właśnie o komunikację należy teraz szczególnie dbać. Przeniesienie pracy do domu to była głównie zmiana kulturowa. W biurze wystarczyło o coś zapytać: teraz musisz aktywnie zarządzać przepływem informacji. Tak, żeby wszyscy wiedzieli, co się dzieje, i żeby czuli się zaangażowani.

Kuba Stokalski, 11 bit studios

Małe studia, przyzwyczajone do pracy zdalnej, do nowej sytuacji dostosowały się szybko. Co jednak z większymi graczami? Rozumiem, że w domowym zaciszu i przy wymianie informacji online można stworzyć Cupheada (ta gra faktycznie tak powstawała), ale czy w kuchni udałoby się zaprojektować Assassin’s Creed albo Cyberpunka 2077?

Zostało jeszcze 44% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Tysiące dzieci w Polsce nie może zagrać nawet w Gothica – i to jest problem
Tysiące dzieci w Polsce nie może zagrać nawet w Gothica – i to jest problem

Rzeczywistość epoki koronawirusa pokazała coś zaskakującego – w czasach powszechnego dostępu do nowych technologii i internetu nadal dziesiątki tysięcy osób w Polsce jest wykluczonych cyfrowo.

Jak redakcja GRYOnline.pl radzi sobie z pracą zdalną?
Jak redakcja GRYOnline.pl radzi sobie z pracą zdalną?

Praca z domu to zupełnie nowa rzeczywistość dla wielu osób. Firmy (także nasza) organizują z pracownikami telekonferencje, próbując możliwie zoptymalizować obowiązki. Dla wielu jednak praca zdalna to nie pierwszyzna - zapytaliśmy ich o rady.

Koronawirus a premiera PS5 i Xbox Series X - wpływ COVID-19 na branżę
Koronawirus a premiera PS5 i Xbox Series X - wpływ COVID-19 na branżę

Koronawirus zaraził ponad 40 tys. ludzi na całym świecie. W tym momencie możemy już mówić o epidemii, która pośrednio wpływa na nas wszystkich. Także korporacje odczuwają działanie wirusa. Widać to chociażby w branży nowych technologii czy gier.