Tworzenie gier w przerwach między gotowaniem. Jak koronawirus zmienił tworzenie gier?
Spis treści
Tworzenie gier w przerwach między gotowaniem
Niczym odkrywczym nie będzie stwierdzenie, że najbardziej ucierpiała – czy też po prostu uległa zmianie – komunikacja w firmie. Z chwilą gdy wypracowane w budynku mechanizmy przenosisz do chmury – a zespół liczy od kilkudziesięciu do kilkuset osób – łatwo o powstanie informacyjnego szumu.
Nie oszukujmy się – nawet jeżeli masz ekipę, która potrafi pracować zdalnie, masa czasu zostaje przeznaczona na próby dogadania się przez internet. Ludzie mają problem, by coś ustalić twarzą w twarz, a te problemy zdalnie urastają do pokaźnych rozmiarów […]. I podkreślam – to w sytuacji, gdy Twoi ludzie potrafią się zdyscyplinować i w domu faktycznie pracować. To absolutnie nie jest oczywiste.
Jarosław Zieliński, Destructive Creations
Jeśli uważacie, że Jarek przesadza, pomyślcie o tym, która drużyna w shooterze online ma większą szansę na wygraną – ta, która nie wymienia ze sobą informacji, czy ta, która używa swoich mikrofonów? Podobnie sądzą ludzie z 11 bit studios.
Najbardziej zmieniło to komunikację. Przejście na home office nam to unaoczniło: normalnie siedzisz obok kogoś, obracasz się na krześle i załatwiasz sprawę. Teraz to jest „call”. Musisz zorganizować spotkanie na dany temat. Jako project lead odpowiedzialny za Frostpunka głównie siedzę od 9 do 17 na spotkaniach. Częściej niż miało to miejsce w biurze, bo to właśnie o komunikację należy teraz szczególnie dbać. Przeniesienie pracy do domu to była głównie zmiana kulturowa. W biurze wystarczyło o coś zapytać: teraz musisz aktywnie zarządzać przepływem informacji. Tak, żeby wszyscy wiedzieli, co się dzieje, i żeby czuli się zaangażowani.
Kuba Stokalski, 11 bit studios
Małe studia, przyzwyczajone do pracy zdalnej, do nowej sytuacji dostosowały się szybko. Co jednak z większymi graczami? Rozumiem, że w domowym zaciszu i przy wymianie informacji online można stworzyć Cupheada (ta gra faktycznie tak powstawała), ale czy w kuchni udałoby się zaprojektować Assassin’s Creed albo Cyberpunka 2077?
Zostało jeszcze 44% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie