Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 11 sierpnia 2019, 11:54

Czy Steam jest legalny?. Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania graczy

Spis treści

Czy Steam jest legalny?

Pytania o Steama

Chociaż Valve mocno nagina prawa konsumenta albo obchodzi je różnymi sprytnymi sztuczkami prawnymi, to tak, Steam jest legalny. Przynajmniej dopóki jakiś odważny prawnik nie udowodni, że jest inaczej.

Czemu mam Steama po rusku?

A bo szlajasz się po jakichś dziwnych stronach i łapiesz różny syf. A na serio – problem jest dość powszechny i choć może sugerować, że nasze konto pada ofiarą hakerskiej braci ze Wschodu, w rzeczywistości sprawa jest bardziej błaha i mamy do czynienia ze zwykłym błędem aplikacji. Nie do końca wiadomo, co go wywołuje, ale najczęściej wskazuje się na kliknięcie w nieodpowiedni link, będąc zalogowanym na Steamie w przeglądarce, logowanie się na obcojęzycznych stronach internetowych za pomocą swojego konta, korzystanie z VPN-a i kupowanie rosyjskich kluczy do gier.

Czy Steam jest na PS4?

Nie, sklep Valve dostępny jest tylko na komputerach i... PlayStation 3. W przypadku tej ostatniej platformy aplikacja wymagana jest do grania w konsolowy port Portala 2. Jest to jedyna konsolowa gra wyposażona w Steama.

STEAM CZY EPIC?

Którego sklepu częściej szukamy w sieci? W Polsce fraza „Steam” jest wyszukiwana w Google’u znacznie częściej niż frazy „Epic Games Store” i „Epic” razem wzięte.

Pytania o religię

Czy Diablo jest grą satanistyczną?

Na pewno nie można zaprzeczyć obecności satanistycznej symboliki – w grze co krok potykamy się o jakieś pentagramy, odwrócone krzyże czy odniesienia do demonologii. Doskonale znany fanom serii Beliar to demon występujący w Biblii i nieodgrywający tam zbyt chwalebnej roli, w Księdze Tobiasza znajdziemy także informacje o starym znajomym Azmodanie. Podczas podróży przez świat Sanktuarium natrafiamy też na wiele innych imion, które występują w judaizmie.

Diablo pełne jest symboliki satanistycznej, choć można równie dobrze napisać, że biblijnej. - Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze - dokument - 2019-08-12
Diablo pełne jest symboliki satanistycznej, choć można równie dobrze napisać, że biblijnej.

Ideą satanizmu jest jednak, zależnie od odłamu, kult chrześcijańskiego diabła bądź kult władzy, zmysłowości i sił natury. Czy Diablo 3 również je wychwala? Wręcz przeciwnie – gra przedstawia to wszystko w jednoznacznie negatywny sposób i stawia gracza w pozycji bohatera starającego się zwalczać zło i szatana. Nie jest to więc gra satanistyczna, a gra o walce z satanizmem.

Czy granie w gry RPG to grzech?

To dokładnie taki sam grzech jak oglądanie filmów, czytanie książek i słuchanie muzyki. Choć z drugiej strony autorytety religijne czasem przekonują nas, że granie, owszem, jest grzechem.

Tego typu obrazy, myśli czy wirtualne sytuacje otwierają nas na świat złych duchów. A one nie czekają na zaproszenie, tylko jak mogą, wpychają się do naszego wnętrza i robią ogromne spustoszenie.

Ks. Andrzej Przybylski, „Niedziela” 28/2007

Czy Pokemony to grzech?

Nie, chyba że wyjdziecie na dwór i zaczniecie łapać Bogu ducha winne zwierzątka do mikroskopijnych kulek bez otworów z powietrzem. Pamiętajcie, Pan Bóg nie lubi znęcania się nad zwierzętami. Nikt nie lubi.

Pytania o League of Legends

Jaką kobietą z League of Legends jesteś?

Tajemnicza, poważna Syndra – to w jednej trzeciej ja według nieomylnej wiedzy internetu. - Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze - dokument - 2019-08-12
Tajemnicza, poważna Syndra – to w jednej trzeciej ja według nieomylnej wiedzy internetu.

Po przeprowadzeniu trzech różnych quizów wynik okazał się niestety nierozstrzygający. Jestem po części Syndrą, tajemniczą i poważną, nie lubię gdy ktoś mi dokucza! Jestem też Ahri, nikt nie potrafi przejść obok mnie obojętnie i nie brakuje mi zadziornego charakterku. Wreszcie jestem niszczącą wszystko po drodze Jinx, dla której liczy się tylko wygrana i oczywiście zabawa. No chyba że pytałeś o siebie, to wtedy nie wiem.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Co robiliście wcześniej: graliście w Wiedźmina czy czytaliście książki Sapkowskiego?

Czytałem\łam książki
42,9%
Grałem\łam w gry
48,9%
Do tej pory ani nie grałem\łam, ani nie czytałem\łam
8,2%
Zobacz inne ankiety
Odpowiadamy na pytania z Google na temat bohaterów Gwiezdnych wojen
Odpowiadamy na pytania z Google na temat bohaterów Gwiezdnych wojen

Kto nigdy nie wpisywał w Google’a dziwnych pytań, niech pierwszy rzuci kamieniem. Albo mieczem świetlnym. Dziś odpowiadamy na pytania o bohaterów gwiezdnej sagi. Te proste, ciut bardziej zawiłe i zupełnie... dziwaczne.

Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy
Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy

Przeładowywanie magazynków po jednej wystrzelonej kuli, chomikowanie absurdalnych ilości zapasów na czarną godzinę, która nigdy nie nadchodzi, zapisywanie gry co dwa kroki – to ledwie mała część nietypowych nawyków, których uczą nas gry.

Szalone, imponujące i... głupie – rekordy Guinnessa ze świata gier
Szalone, imponujące i... głupie – rekordy Guinnessa ze świata gier

Pierwszy działający emulator Atari 2600 stworzony w Minecrafcie, najszybsze ukończenie Cupheada z wykorzystaniem mat do tańczenia, pierwsza gra z podwójnym skokiem — to tylko trzy z niezwykłych światowych osiągnięć związanych z grami wideo.