Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 sierpnia 2024, 18:23

Wing Commander II: Vengeance of the Kilrathi – „na zagranie w nią skusił się nawet Niklaus Wirth”. Cywilizacja lemingów - top 10 gier 1991 roku

Spis treści

Wing Commander II: Vengeance of the Kilrathi – „na zagranie w nią skusił się nawet Niklaus Wirth”

Data premiery: 7 września

Producent: Origin Systems

Gatunek: symulator kosmiczny

Platforma: PC DOS

Gra składa się z dwóch części. Jedna to latanie i strzelanie. Druga to film, którego kolejne odcinki możesz oglądać w miarę pomyślnego kończenia kolejnych misji. Gra jest rewelacyjna i odniosła znaczący sukces na rynku. Na zagranie w nią skusił się nawet Niklaus Wirth (twórca Pascala i Moduli-2). Grafikę możecie podziwiać na tej stronie, w dobrą muzykę musicie uwierzyć na słowo. Co istotne, ścieżka dźwiękowa Wing Commandera to nie tylko muzyka – niektóre postacie gadają na głos.

Recenzja gry Wing Commander II: Vengeance of the Kilrathi, „Top Secret” nr 25 – ocena 100/100/100 (muzyka/grafika/grywalność)

Druga część komputerowej gwiezdnej sagi o konflikcie Konfederacji z kotopodobną rasą Kilrathi miała wszelkie cechy sequela idealnego. Ulepszono grafikę, dźwięk, a historia była jeszcze bardziej wciągająca. Jak pisano w jednej z premierowych recenzji, nie tylko gracz grał w grę na swoim komputerze – „ta gra grała też na emocjach gracza”. To zapewne zasługa świetnych przerywników filmowych przypominających kinowy hit, które były wizytówką cyklu, a później i innych gier Chrisa Robertsa – tego od Star Citizena.

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Najlepszą grą roku 1991 była:

Sid Meier’s Civilization
34,1%
Another World
22,5%
Lemmings
15,6%
Formula One Grand Prix
1,2%
Alien Breed
1,6%
Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge
6,9%
Street Fighter 2
5,9%
Mega-Lo-Mania
4,4%
Eye of the Beholder 1 i 2
4,1%
Wing Commander II: Vengeance of the Kilrathi
1,9%
inna - dodaj w komentarzu
1,9%
Zobacz inne ankiety
Amiga rulez!, a książę Persji jeździ tylko Lotusem - 10 najlepszych gier przełomu 1989 i 1990 roku
Amiga rulez!, a książę Persji jeździ tylko Lotusem - 10 najlepszych gier przełomu 1989 i 1990 roku

Oto subiektywna lista 10+ legendarnych tytułów z lat 1989-1990, które najlepiej podziwiało się na 16-bitowych maszynach, zwłaszcza na „Przyjaciółce”, czyli legendarnej Amidze 500. Tylko kto miał do niej dostęp?

B.J. Blazkowicz i Indiana Jones sami w ciemnościach na Arrakis - 10 najlepszych gier 1992 roku
B.J. Blazkowicz i Indiana Jones sami w ciemnościach na Arrakis - 10 najlepszych gier 1992 roku

Na jakich komputerach graliśmy w Polsce w 1992 roku? Ile lat miał statystyczny gracz? W tym zestawieniu nie tylko przypominamy najlepsze gry 1992, ale i przytaczamy wyniki starej ankiety badającej to, jak grało się w naszym kraju na początku lat 90.

UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku
UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku

Kiedyś to gry robili… Zapraszamy Was na kolejną nostalgiczną podróż, tym razem do roku 1994 i najlepszych produkcji z tego okresu. Opisujemy m.in. zapomnianą dziś, rewolucyjną przygodówkę i początki Bethesdy tworzącej przodka Skyrima.