Mega-Lo-Mania – „pomysł na grę jest ciekawy”. Cywilizacja lemingów - top 10 gier 1991 roku
Spis treści
Mega-Lo-Mania – „pomysł na grę jest ciekawy”
Data premiery: 1991
Producent: Sensible Software
Gatunek: strategia czasu rzeczywistego
Platformy: Amiga, Atari ST, PC DOS
Dobrze jest sobie zarezerwować dużo czasu – szczególnie długo gra się w 4, 5 i 6 epoce. [...] Pomysł na grę jest ciekawy i szkoda, że do dziś nie wyszła następna, poprawiona i ulepszona wersja Mega-Lo-Manii.
Recenzja gry Mega-Lo-Mania, „Secret Service” nr 16 – ocena 95/85/100/90 (grafika/dźwięk/obsługa/miodność)
Mega-Lo-Mania to druga po Lemingach niezwykle oryginalna gra na tej liście, którą uważa się za jedną z pierwszych strategii czasu rzeczywistego – ukazała się rok wcześniej niż Dune II. W grze wcielaliśmy się w jednego z bogów, a celem było podbicie sektorów innych bogów na niewielkiej wyspie. Robiły to za nas małe ludziki, którym wydawało się rozkazy budowy różnych technologii, przedmiotów i obiektów – niemal jak w klasycznym RTS-ie. Twórcy stanowczo odrzucali zarzuty o podobieństwo do Populousa – gry Bullfroga z gatunku „god game”, wskazując na liczne różnice w gameplayu.
Mega-Lo-Mania początkowo miała jednak wyglądać zupełnie inaczej. Pierwsze szkice zakładały kontrolowanie statku kosmicznego i walkę z robotami na wyspie, a rozgrywka miała mieszać elementy zręcznościówki scrollowanej w górę i strategii czasu rzeczywistego. Testy wypadły jednak słabo – wydawca nie był zainteresowany taką pozycją, nie potrafiono jej dopasować do żadnego popularnego gatunku. Ostatecznie usunięto mechanikę zręcznościówki ze scrollowanym obrazem. Dziś Mega-Lo-Mania uchodzi za pierwszego prawdziwego RTS-a w historii gier, na dodatek z klasycznym drzewkiem rozwoju technologii, i zajmuje jedno z czołowych miejsc w rankingu najlepszych gier wszech czasów na Amigę.