Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 października 2021, 17:47

Loot nie powinien być „inteligentny”. Tego Diablo 4 musi nauczyć się od Diablo 2

Spis treści

Loot nie powinien być „inteligentny”

W kwestii przedmiotów Diablo 3 okazało się festiwalem skrajności. Przed wprowadzeniem systemu Loot 2.0 graczy zalewały bezużyteczne śmieci, a bohaterowie w którymś momencie stawali się ciency jak barszczyk, bo trudno było zdobyć odpowiedni sprzęt. Potem przyszły upragnione zmiany i okazało się, że od przybytku... głowa jednak trochę boli. I brzuszek. I impreza też zaczyna się nudzić, tyle że z powodu przesytu, a nie frustracji.

W Diablo 3 po kolejnej łatce i dodatku Reaper of Souls do akcji wkroczył tzw. smart loot. Na pozór genialna opcja. Oto bowiem przedmioty, które wypadają, zazwyczaj okazują się, mniej więcej, dopasowane do naszej klasy postaci (czy naszego buildu – to już inna sprawa...). Częściej znajdujemy sprzęt, który podnosi bazowe dla bohatera statystyki czy jest elementem zestawu – znowu te cholerne zestawy – lub przynajmniej w miarę atrakcyjną legendą. W dodatku złote i zielone przedmioty zasypują nas jak piniata. Od pewnego momentu nie ma sensu schylać się po rzecz, która nie błyszczy wiązką mocy. Rodzi to kilka problemów, jak mniejsze pole manewru w obrębie jednej postaci (choć przedmioty możemy swobodnie w swojej skrzynce przerzucać) oraz ten najważniejszy, którym jest nadciągająca nuda.

Zostało jeszcze 40% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Co będzie lepszą grą? Diablo 4 czy Path of Exile 2

52,1%
Diablo 4
47,9%
Path of Exile 2
Zobacz inne ankiety
5 powodów, dla których nie mogę się doczekać Diablo 4
5 powodów, dla których nie mogę się doczekać Diablo 4

Grałem w Diablo 4, nadciągającego giganta hack'n'slashy. Znając ostatnie poczynania Blizzarda mogło wyjść bardzo różnie, ale na szczęście zanosi się na hicior. I jest przynajmniej kilka powodów, by wypatrywać nowego action RPG.

Sorry, ale Diablo 3 jest lepszą grą od Diablo 2
Sorry, ale Diablo 3 jest lepszą grą od Diablo 2

Wczoraj skończyłem Diablo 2. Zabiłem Diablo, pokonałem Baala - fajnie było wrócić na stare śmieci. Dalej uwielbiam tę grę, ale zarazem już nie chce mi się w nią grać. Wybaczcie, ale moim zdaniem Diablo 3 jest lepsze od „dwójki’.

Diablo 2 okiem hardkorowego gracza - porady i ciekawostki
Diablo 2 okiem hardkorowego gracza - porady i ciekawostki

Czekacie na premierę Diablo 2: Resurrected? Nieważne, czy będzie to Wasza pierwsza styczność z tą serią, czy też od lat jesteście jej wiernymi fanami – zachęcamy do zapoznania się z przygotowanymi przez nas poradami i ciekawostkami.