„Ledowe” pochodnie. 5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry
Spis treści
„Ledowe” pochodnie
Początki średniowiecza nazywa się „wiekami ciemnymi”, a historia tego terminu to temat na osobną opowieść. Określenie „dark ages” możemy jednak odnieść niezgodnie z pierwotnym znaczeniem do sprawy zupełnie prozaicznej – jak ciemno potrafiło być wtedy w pomieszczeniach, w zamczyskach o grubych murach i małych oknach, kurnych chatach czy budynkach ściśniętych wewnątrz miejskich murów. W filmach i grach natomiast średniowieczne sale zawsze są klimatycznie oświetlone, a szczególnie magiczną rolę wydają się odgrywać pochodnie. Często tkwią one całymi rzędami w korytarzach, niczym kinkiety, by w razie potrzeby zostać szybko zabrane do oświetlenia sobie drogi na zewnątrz.
Pochodnia jest obowiązkowym wyposażeniem bohaterów gier, takich jak np. Medieval Dynasty, gdzie dostępna jest pod klawiszem szybkiego wyboru, a w Kingdom Come: Deliverance musimy koniecznie nieść zapaloną pochodnię, żeby chodzić nocą po miasteczku. W średniowiecznej rzeczywistości było to jednak kiepskie rozwiązanie. Bardzo niepraktyczne w użyciu i marne źródło światła.
Zostało jeszcze 48% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie