Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Bethesda Softworks / Ubisoft
i
Publicystyka 10 kwietnia 2023, 11:30

Bractwo Stali – Fallout. 11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo

Spis treści

Bractwo Stali – Fallout

Bractwo Stali z serii Fallout (Bethesda Softworks i Interplay Entertainment)

Fallout jest idealnym przykładem serii gier, w których znacznie większą popularnością cieszą się poszczególne frakcje aniżeli główni bohaterowie czy postacie poboczne. Bractwo Stali stanowi jedną z najbardziej rozpoznawanych grup w całej serii. Dla wielu Fallout równa się Bractwo Stali.

Założone w 2077 roku przez Rogera Maxsona, po buncie w bazie Mariposa, Bractwo Stali stopniowo rosło w siłę, skupiając się na wyszukiwaniu i zdobywaniu technologii ze świata sprzed wielkiej wojny. Wraz z Enklawą i Republiką Nowej Kalifornii należy do grona największych ugrupowań w serii Fallout, jednak samo uważa się za najsilniejszą frakcję, co prowadzi do licznych starć z innymi. Rozpoznawane przez graczy jest nie tylko za sprawą charakterystycznego logo, ale też z uwagi na szerokie wykorzystanie pancerzy T-51b, które na stałe zespawały się z marką zapoczątkowaną przez Black Isle Studios. Bractwo Stali obecne jest w każdym Falloucie i otrzymało nawet grę w pełni mu poświęconą, choć dostępną wyłącznie na konsolach – Fallout: Brotherhood of Steel. Pojawia się także w niekanonicznym Falloucie Tactics oraz w dodatku do Fallouta 3Broken Steel.

GŁOS REDAKCJI

Bractwo Stali było organizacją, która sprzedała mi pierwszego Fallouta. Grafika pancerza wspomaganego namówiła mnie do grania i z miejsca moim celem, poza oczywiście uratowaniem Krypty 13, stało się dołączenie do Bractwa Stali. Organizacja miała w sobie to coś, co mnie motywowało do odkrywania świata i rozpoczęcie z nią współpracy jest jednym z moich najlepszych doświadczeń. Być może dlatego po latach wciąż tak bardzo dobrze wspominam pierwszego Fallouta, a moment założenia pancerza po raz pierwszy pozytywnie nastraja nawet dziś.

Zbigniew Woźnicki.

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej

Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta
Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta

Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.

Czy twój głos ma znaczenie? Wybory moralne w grach pod lupą
Czy twój głos ma znaczenie? Wybory moralne w grach pod lupą

Zabijesz człowieka i zabierzesz jego jedzenie, czy pójdziesz w swoją stronę? Twórcy gier zakochali się w „wyborach moralnych”, a my przy okazji odkryliśmy, że duża część z nich ani nie ma nic wspólnego z moralnością, ani niczego nie zmienia.