Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 czerwca 2024, 19:20

Links 386 Pro – „pod względem grafiki i detali jest naj, naj, naj”. 10 najlepszych gier 1992 roku

Spis treści

Links 386 Pro – „pod względem grafiki i detali jest naj, naj, naj”

Data premiery: lipiec

Producent: Access Software

Gatunek: gra sportowa

Platformy: PC DOS, Mac OS

Links 386 Pro to wersja na szybsze komputery, a więc dość wolna. Daje możliwość wykorzystania grafiki SVGA, co umożliwia oglądanie pojedynczego obrazu w wysokiej rozdzielczości lub kilku okienek z kilkoma informacjami naraz. Należy przyznać, że grafika jest nie tyle dobra, co oszałamiająca! Pod względem grafiki i detali Links 386 Pro jest naj, naj, naj.

Recenzja gry Links 386 Pro, „Secret Service” nr 4

Obecność symulatora golfa zapewne trochę Was zdziwi, ale fakt, że czasopismo „Secret Service” przeznaczyło dwie szpalty na gry o golfie, a nie zrecenzowało rewolucyjnego RPG Ultima Underworld, sporo mówi o specyfice gamingu w latach 90. Pamiętam, że w komputerowego golfa graliśmy podobnie jak dziś w gry sieciowe – dla relaksu, rozerwania się, od czasu do czasu, ale regularnie, a także dla rywalizacji z kolegami, bo jakiś golf był zainstalowany na kompach w sali informatyki. Symulatory golfa były też przykładem tego, co w tamtych czasach uchodziło za fotorealistyczną grafikę – digitalizowany zawodnik, świetne tekstury trawy i niezłe drzewka oraz jeziorka. Linksa włączało się, jak chciało się komuś pokazać najlepszą grafę w grach.

Links 386 Pro okazał się prawdziwym hitem. Recenzenci zachwycali się grafiką, realizmem i mechanikami rozgrywki, „o których się marzyło”. W gatunku simów golfa Links nie miał sobie równych, wymieniany był też wśród najważniejszych i najlepszych gier na pecety w historii. Sprzedaż ponad 400 tysięcy egzemplarzy okazała się symboliczna – twórcy byli zdania, że po doliczeniu do tego pirackich wersji w grę bawi się 1,6 miliona graczy.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Najważniejsza gra 1992 roku to...

Wolfenstein 3D
35,6%
Mortal Kombat
18,6%
Dune II: Battle for Arrakis
29,5%
Alone in the Dark
2,6%
Comanche: Maximum Overkill
0,3%
Sensible Soccer: European Champions
5,8%
Ultima Underworld: The Stygian Abyss
1,3%
Links 386 Pro
0,3%
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
4,5%
King’s Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow
0,3%
inna (dodaj w komentarzu)
1,3%
Zobacz inne ankiety
UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku
UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku

Kiedyś to gry robili… Zapraszamy Was na kolejną nostalgiczną podróż, tym razem do roku 1994 i najlepszych produkcji z tego okresu. Opisujemy m.in. zapomnianą dziś, rewolucyjną przygodówkę i początki Bethesdy tworzącej przodka Skyrima.

10 najlepszych gier 1995 roku: Wipeout zasuwa, a Dark Forces pokonuje Dooma mocą Gwiezdnych Wojen
10 najlepszych gier 1995 roku: Wipeout zasuwa, a Dark Forces pokonuje Dooma mocą Gwiezdnych Wojen

W 1995 roku na wielką scenę wkroczyło pierwsze PlayStation i od razu trochę namieszało w niewzruszonym do tej pory bastionie pecetów. Mocne Pentium nagle zaczęło odstawać grafiką w takich hitach jak Rayman czy Wipeout. A w co jeszcze graliśmy w 1995 roku?

Lara i Duke wstrząśnięci, nie zmieszani - 10 najlepszych gier 1996 roku
Lara i Duke wstrząśnięci, nie zmieszani - 10 najlepszych gier 1996 roku

Kontynuujemy naszą podróż w czasie po latach 90. Tym razem wracamy do roku 1996 – czasów, w których rządzili Quake, Lara Croft i Duke Nukem, a wszystkie te gry razem wzięte i tak rozstawiał po kątach Mario.