zbiórki pieniędzy - newsy i ciekawostki (5)
911 Operator - ruszył Kickstarter polskiego symulatora pracy operatora numeru ratunkowego
Adrian Werner, 23 lipca 2016, 14:32
Polskie studio Jutsu Games uruchomiło zbiórkę na Kickstarterze, która ma umożliwić zgromadzenie środków na dokończenie produkcji projektu 911 Operator, czyli gry pozwalającej na wcielenie się w operatora telefonicznego numeru alarmowego.
System Shock przekroczył cel minimalny na Kickstarterze
Adrian Werner, 10 lipca 2016, 09:43
Mamy dobre wieści dla fanów serii System Shock. Studiu Night Dive udało się na Kickstarterze zgromadzić minimalną kwotę potrzebną do opracowania nowej wersji pierwszej odsłony cyklu.
Wieści ze świata (Prey for the Gods, LawBreakers, Adam Boyes / Sony) 8/7/2016
Krzysztof Mysiak, 8 lipca 2016, 13:45
Dziś piszemy o kickstarterowej zbiórce pieniędzy na Prey for the Gods, weekendowych alfa-testach gry LawBreakers (zaktualizowanej do wersji 0.4) i o odejściu Adama Boyesa z Sony. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Remake gry System Shock na Kickstarterze; demo już dostępne
Kamil Zwijacz, 29 czerwca 2016, 08:45
Deweloperzy ze studia Night Dive opublikowali wersję demonstracyjną remake'u gry System Shock. Jednocześnie produkcja trafiła na Kickstartera, gdzie twórcy starają się zebrać 900 tysięcy dolarów na dokończenie prac. Ponadto wyszło na jaw, że tytuł zmierza nie tylko na PC, ale też na XOne.
Fable Fortune - karcianka znalazła inwestora i porzuciła Kickstartera
Adrian Werner, 22 czerwca 2016, 08:59
Zespół Flaming Fowl wstrzymał kickstarterową zbiórkę na Fable Fortune, czyli karciankę osadzoną w uniwersum cyklu studia Lionhead. Jest to jednak dobra nowina, gdyż decyzję taką podjęto po tym, jak autorzy znaleźli inwestora chętnego do sfinansowania produkcji.
Byli pracownicy studia Lionhead pracują nad karcianką Fable Fortune
Kamil Zwijacz, 30 maja 2016, 19:46
Jutro na Kickstarterze rozpocznie się zbiórka pieniędzy na karciankę Fable Fortune, tworzoną przez zespół Flaming Fowl Studios, który został założony przez byłych pracowników Lionhead. Dzięki serwisowi IGN poznaliśmy pierwsze szczegóły o grze.
Edge of Twilight "praktycznie ukończone". Twórcy zbierają fundusze na licencje w serwisie Indiegogo
Jakub Mirowski, 22 maja 2016, 08:57
Twórcy zapomnianego przez większość graczy Edge of Twilight, gry RPG utrzymanej w stylistyce steampunku, zbierają pieniądze na dokończenie prac nad tytułem w serwisie Indiegogo.
Edengrad – polski survival sandbox walczy o wsparcie na Kickstarterze
Łukasz Szliselman, 19 maja 2016, 12:10
Polacy z niezależnego studia Huckleberry Games zwrócili się o pomoc fanów na Kickstarterze. Studio potrzebuje funduszy na grę Edengrad – postapokaliptyczne MMORPG z silnym akcentem położonym na elementy survivalowe i swobodę rozgrywki. Budowanie własnych miast, otwarty świat i dowolny rozwój postaci to tylko niektóre z cech produkcji.
Planszówka Dark Souls zgromadziła 3,77 mln funtów na Kickstarterze
Adrian Werner, 17 maja 2016, 11:59
Dobiegła końca kickstarterowa zbiórka na plaszową adaptację marki Dark Souls. W sumie autorzy zgromadzili 3,77 mln funtów, czyli siedemdziesiąt pięć razy więcej, niż wynosił cel minimalny.
System Shock Remastered - kampania na Kickstarterze ruszy 29 czerwca
Jakub Błażewicz, 16 maja 2016, 10:50
Studio Night Dive podało datę rozpoczęcia zbiórki w serwisie Kickstarter na grę System Shock Remastered. Kampania na rzecz odświeżonej edycji kultowego FPS-a rozpocznie się 29 czerwca.
This War of Mine: The Board Game sfinansowane na Kickstarterze
Kamil Zwijacz, 10 maja 2016, 19:07
Kilka miesięcy temu dowiedzieliśmy się, że powstanie gra planszowa This War of Mine: The Board Game, a dziś rozpoczęła się zbiórka pieniędzy na Kickstarterze na rzeczony projekt. Cel minimalny udało się już osiągnąć, w związku z czym tytuł pojawi się na rynku w lutym 2017 roku.
Star Citizen - deweloperzy uzbierali już ponad 115 milionów dolarów
Maciej Kowalczyk, 9 maja 2016, 11:36
Produkcji gry Star Citizen od 2012 roku towarzyszy niezwykle owocna kampania crowdfundingowa. Uzbierana kwota wynosi już ponad 115,5 miliona dolarów, dzięki czemu dzieło Cloud Imperium Games jest najlepiej opłacanym projektem w historii finansowania społecznego. Z tej okazji twórcy podsumowują ostatni okres produkcji i zdradzają plany na przyszłość.
Zbiórka pieniędzy na Blackroom od Johna Romero wstrzymana
Kamil Zwijacz, 29 kwietnia 2016, 19:56
John Romero i Adrian Carmack postanowili wstrzymać zbiórkę pieniędzy na Kickstarterze na strzelankę Blackroom do czasu wyprodukowania wersji demonstracyjnej, której domaga się część zainteresowanych grą osób.
Blackroom – nowa gra Johna Romero i Adriana Carmacka
Michał Kułakowski, 25 kwietnia 2016, 20:25
John Romero i Adrian Carmack, legendarni współzałożyciele studia id Software i współtwórcy pierwszego Dooma, przedstawili światu swój nowy projekt, tworzony w studiu Night Work Games. Jest nim klasyczny FPS zatytułowany Blackroom. Produkcja gry ma być współfinansowana ze środków uzyskanych podczas właśnie rozpoczętej zbiórki w serwisie Kickstarter.
Planszowe Dark Souls ufundowane w 3 minuty
Jakub Błażewicz, 20 kwietnia 2016, 10:25
Firma Steamforged Games rozpoczęła wczoraj zbiórkę w serwisie Kickstarter na grę planszową na licencji serii Dark Souls. 50 tysięcy funtów potrzebne do ufundowania gry zebrano w ledwie 3 minuty.
Wieści ze świata (BlizzCon 2016, Rocket League, Consortium: The Tower) 7/4/2016
Krzysztof Mysiak, 7 kwietnia 2016, 14:49
Dziś piszemy o zapowiedzi imprezy BlizzCon 2016, dacie premiery pudełkowego wydania Rocket League i starcie drugiej zbiórki pieniędzy na Consortium: The Tower. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Zbiórka pieniędzy na PC-towe Rock Band 4 zakończona porażką
Kamil Zwijacz, 6 kwietnia 2016, 10:43
Zakończyła się zbiórka pieniędzy na PC-tową wersję gry Rock Band 4. Niestety deweloperom ze studia Harmonix nie udało się dotrzeć do minimalnego progu, ustalonego na 1,5 miliona dolarów - zebrano niecałe 800 tysięcy dolarów.
Rusza kampania Warcraft: Armies of Azeroth na Indiegogo
Jakub Błażewicz, 11 marca 2016, 17:10
Zespół WAA Team poinformował o rozpoczęciu zbiórki pieniężnej na wyczekiwaną modyfikację StarCrafta II - Warcraft: Armies of Azeroth. Twórcy zamierzają zebrać minimum 80 tysięcy dolarów, a oprócz tego przewidzieli również cele dodatkowe.
Inner Chains - pierwszy gameplay trailer polskiego FPS-a od współtwórców Wiedźmina
Łukasz Szliselman, 3 marca 2016, 16:00
Polska produkcja od studia Telepath's Tree (współtwórców m.in. Wiedźmina i Painkillera) otrzymała pierwszy zwiastun z rozgrywką. Inner Chains będzie FPS-em w klimatach horroru na silniku Unreal 4. Jednocześnie deweloper poprosił fanów o wsparcie finansowe na Kickstarterze oraz o głosy w programie Steam Greenlight.
Zapowiedziano Days of War – sieciowy FPS w realiach II wojny światowej
Paweł Kaziród, 3 marca 2016, 15:10
Niezależne studio Driven Arts poinformowało, że pracuje nad grą Days of War – strzelaniną multiplayer w klimatach drugiej wojny światowej. Gra zmierza na PC oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One, a obecnie walczy o 100 tysięcy dolarów w zbiórce na Kickstarterze.
Rock Band 4 na PC? Tak, jeśli fani sami sfinansują konwersję
Adrian Werner, 2 marca 2016, 11:45
Studio Harmonix uruchomiło w serwisie Fig.co zbiórkę pieniędzy, której celem jest sfinansowanie pecetowej wersji gry muzycznej Rock Band 4. Zostałaby ona opracowana przez studio Sumo Digital. Cel minimalny to 1,5 miliona dolarów.
Zaktualizowano cele zbiórki na Battalion 1944 - jest szansa na kampanię solową
Kamil Zwijacz, 26 lutego 2016, 12:01
Twórcy wojennej strzelanki Battalion 1944 zaktualizowali cele zbiórki pieniędzy. Jeżeli uda się pozyskać 1,2 miliona funtów, to produkcja doczeka się trybu singleplayer. Niestety szanse na to są niewielkie, gdyż do końca akcji zostało tylko kilka dni, a na koncie deweloperów znajduje się obecnie nieco ponad 260 tysięcy funtów.
Jay and Silent Bob: Chronic Blunt Punch – ruszyła zbiórka na grę o Jayu i Cichym Bobie
Szymon Liebert, 24 lutego 2016, 10:37
Ruszyła zbiórka społecznościowa na Jay and Silent Bob: Chronic Blunt Punch, czyli chodzoną bijatykę o przygodach Jaya i Cichego Boba, znanych z filmów Kevina Smitha. Gra trafi na pecety i konsole, jeśli uda się zebrać 400 tysięcy dolarów. Akcja jest prowadzona w konkurencyjnym dla Kickstartera serwisie Fig.co.
Pinstripe - śliczna przygodówka o podróży do piekła ufundowana w jeden dzień na Kickstarterze
Adrian Werner, 18 lutego 2016, 11:28
Jedynie dobę potrzebowało Pinstripe - przygodówka z elementami zręcznościówki - do osiągnięcia celu minimalnego na Kickstarterze. Gra opowie o byłym pastorze, który uda się do piekła, aby uratować córkę.
The Works of Mercy - polski thriller psychologiczny trafia na Kickstartera
Jakub Błażewicz, 15 lutego 2016, 14:35
Studio Pentacle zapowiedziało The Works of Mercy - grę wzorowaną na klasycznych thrillerach psychologicznych. Tytuł ma zadebiutować na PC oraz obecnej generacji konsol.
Ruszyła zbiórka na Overload - duchowego spadkobiercę serii Descent
Jakub Błażewicz, 11 lutego 2016, 08:16
Studio Revival Productions rozpoczęło zbiórkę na grę Overload - kosmiczną strzelankę wzorowaną na serii Descent tych samych twórców. Gra ma skupić się na trybie dla jednego gracza i ukaże się w marcu 2017 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Battalion 1944 ufundowane. Cele dodatkowe poznamy w przeciągu kilku tygodni
Jakub Błażewicz, 5 lutego 2016, 12:25
Zbiórka na Battalion 1944 w serwisie Kickstarter wciąż trwa, ale twórcy zdołali już zebrać kwotę minimalną potrzebną do ufundowania gry. Premierę zapowiedziano na maj 2017 roku.
Zbiórka na rzecz Hero's Song Johna Smedleya anulowana, ale gra i tak powstanie
Łukasz Szliselman, 27 stycznia 2016, 11:52
Współtwórca serii EverQuest, John Smedley, ze studiem Pixelmage Games zdecydowali o anulowaniu zbiórki społecznościowej na rzecz gry Hero's Song. Mimo to twórcy zapewniają, że ten ambitny dwuwymiarowy RPG powstanie.
Project Resurgence - oldskulowe cRPG zbiera środki na Kickstarterze
Adrian Werner, 24 stycznia 2016, 15:35
Nectar Game Studios zbiera na Kickstarterze środki potrzebne na dokończenie Project Resurgence, czyli gry cRPG wzorowanej na produkcjach z drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku, osadzonej w realiach z pogranicza fantasy i steampunku.
Hero's Song - zapowiedziano RPG akcji od współtwórcy serii EverQuest
Adrian Werner, 20 stycznia 2016, 11:12
John Smedley, współtwórca marki EverQuest, założył nowe studio Pixelmage Games i zapowiedział, że pracuje nad projektem Hero’s Song, czyli grą RPG akcji z otwartym i losowo generowanym światem, w którym wybór bóstw uczestniczących w kreacji uniwersum wpłynie na historię, rasy i sytuację geopolityczną wszystkich krain.
Consortium: The Tower – gra łącząca Deus Ex i „Szklaną pułapkę” walczy o fundusze
Szymon Liebert, 19 stycznia 2016, 09:30
Na Kickstarterze ruszyła zbiórka na Consortium: The Tower - grę, która wygląda na połączenie klimatów rodem z serii Deus Ex z fabułą w stylu „Szklanej pułapki”. Projekt może zainteresować fanów gier RPG w realiach science-fiction, bo jego autorzy udowodnili pierwszym Consortium, przypominającym interaktywny odcinek serialu Star Trek, że potrafią robić niebanalne rzeczy.
Zbiórka na Psychonauts 2 zakończona. Double Fine zdobyło 3,8 miliona dolarów
Jakub Mirowski, 13 stycznia 2016, 09:36
Zakończyła się zbiórka funduszy na grę Psychonauts 2. Studio Double Fine już parę dni temu osiągnęło wyznaczoną kwotę minimalną. Ostatecznie licznik w serwisie FIG.co stanął na sumie 3,8 miliona dolarów.
Psychonauts 2 ufundowane i ze zaktualizowanymi celami zbiórki
Jakub Błażewicz, 7 stycznia 2016, 10:20
Kampania crowdfundingowa gry Psychonauts 2 powoli zbliża się do końca, ale twórcom udało się już zebrać wymaganą kwotę 3,3 milionów dolarów. Ponadto zaktualizowano cele misji na stronie zbiórki.
Wieści ze świata (Wiedźmin 3: Dziki Gon, Psychonauts 2, Red 5 Studios) 29/12/2015
Krzysztof Mysiak, 29 grudnia 2015, 12:35
Dziś piszemy m.in. o modzie do Wiedźmina 3, który pozwala podmienić Geralta na Yennefer, Triss, Shani lub Ciri, bliskim sukcesie zbiórki pieniędzy na Psychonauts 2 i dalszych problemach u twórców Firefall (studia Red 5). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Sukces zbiórki na Dragon's Lair - ufundowano 10-minutową prezentację
Jakub Błażewicz, 16 grudnia 2015, 10:50
Zbiórka w serwisie Indiegogo na filmowe Dragon's Lair wciąż trwa, ale kampania już jest sukcesem. Twórcy osiągnęli kwotę minimalną potrzebną do stworzenia dziesięciominutowej prezentacji, która ma zachęcić inwestorów do wsparcia pełnometrażowego filmu.
Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 13 grudnia 2015, 09:06
Studio Cloud Imperium Games udostępniło wszystkim osobom, które wsparły finansowo kosmiczny symulator Star Citizen, najnowszą wersję gry, oznaczoną jako alfa 2.0. Jednocześnie okazało się, że na produkcję tego tytułu gracze przekazali już ponad 100 milionów dolarów.
Twórcy Psychonauts 2 zebrali już ponad milion dolarów. W niecałą dobę
Piotr Bicki, 4 grudnia 2015, 22:11
Rozpoczęta dziś w nocy zbiórka pieniędzy na realizację Psychonauts 2 okazała się ogromnym sukcesem. Choć od startu akcji nie minęła jeszcze nawet doba, twórcy gry ze studia Double Fine już zdołali zgromadzić jedną trzecią wymaganej kwoty, która wynosi 3,3 miliona dolarów.
Psychonauts 2 w produkcji. Studio Double Fine rozpoczęło zbiórkę
Adrian Werner, 4 grudnia 2015, 08:25
Studio Double Fine pracuje nad Psychonauts 2, czyli kontynuacją udanej platformówki 3D z 2005 roku. Twórcy uruchomili zbiórkę crowdfundingową, w ramach której chcą zgromadzić minimum 3,3 mln dolarów.
Wieści ze świata (Fallout 4, Monster Hunter X, Indivisible, Chernobyl VR Project) 3/12/2015
Kamil Zwijacz, 3 grudnia 2015, 15:32
Dziś piszemy m.in. o beta patchu 1.2.37 dla gry Fallout 4, sprzedaży Monster Hunter X, polskiej aplikacji Chernobyl VR Project oraz udanej zbiórce pieniędzy na Indivisible. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Sociable Soccer – zbiórka pieniędzy na Kickstarterze wstrzymana
Michał Kułakowski, 26 listopada 2015, 22:19
Twórcy projektu gry Sociable Soccer, mającej być duchowym następcą serii Sensible Soccer, wstrzymali zbiórkę przeznaczonych na nią pieniędzy w serwisie Kickstarter. Produkcja tytułu nie została jednak zawieszona, autorzy będą szukać innego sposobu na jego sfinansowanie.
Wieści ze świata (Dreamfall: Chapters, Final Fantasy VI, Dragon’s Lair: The Movie, Knight Squad) 26/11/2015
Krzysztof Mysiak, 26 listopada 2015, 13:30
Dziś piszemy m.in. o aktualizacji poprawiającej grafikę i optymalizację w Dreamfall: Chapters, możliwym wydaniu Final Fantasy VI na PC, niepowodzeniu pierwszej zbiórki pieniędzy na film Dragon’s Lair i planach rozpoczęcia drugiej oraz o milionie pobrań gry Knight Squad. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Koniec zbiórki na Friday the 13th: The Game na Kickstarterze; zobacz pierwszy fragment rozgrywki
Jakub Mirowski, 15 listopada 2015, 12:48
Sukcesem zakończyła się kampania gry Friday the 13th w serwisie Kickstarter - twórcom udało się zebrać ponad 823 tysiące dolarów. Aby uczcić tę okazję, deweloperzy zaprezentowali pierwszy fragment rozgrywki, pochodzący z wersji pre-alfa.
Jon Hare zapowiada następcę serii Sensible Soccer
Kamil Zwijacz, 12 listopada 2015, 16:44
Jon Hare, dyrektor kreatywny słynnej niegdyś serii Sensible Soccer, rozpoczął zbiórkę pieniędzy w serwisie Kickstarter na grę Sociable Soccer, która ma być duchowym następcą rzeczonego cyklu.
Friday the 13th: The Game odniosło sukces na Kickstarterze
Adrian Werner, 11 listopada 2015, 12:10
Studiu Gun Media udało się przekroczyć w serwisie Kickstarter minimalny próg finansowy podczas zbiórki na grę Friday the 13th: The Game, stanowiącą adaptację filmowej marki Piątek trzynastego. W tej nastawionej na tryb multiplayer produkcji jeden gracz wcieli się w nieludzkiego Jasona Voorheesa, a pozostałych siedmioro uczestników zabawy odegra role jego potencjalnych ofiar.
Battletech wielkim kickstarterowym sukcesem
Adrian Werner, 3 listopada 2015, 09:22
Do końca zbiórki na taktyczną turówkę Battletech pozostało kilkanaście godzin, ale już udało się przekroczyć ostatni próg finansowy, pozwalający na dodanie trybu multiplayer. Zgromadzona suma wynosi ponad 2,6 mln dolarów, co czyni z projektu jeden z największych kickstarterowych sukcesów tego roku.
Seria Dragon's Lair trafi do kin? Autorzy zbierają pieniądze i szukają inwestora
Jakub Błażewicz, 27 października 2015, 12:10
Gary Goldman oraz Don Bluth zapowiedzieli Dragon's Lair: The Movie, czyli kinową adaptację kultowej serii gier z rycerzem Dirkiem w roli głównej. W tej chwili twórcy rozpoczęli kampanię w serwisie Kickstarter, która ma pozwolić na stworzenie filmu pokazowego.
Infinity: Battlescape – powstaje sieciowy space-sim z bitwami na wielką skalę
Krzysztof Mysiak, 22 października 2015, 13:50
Złożone z branżowych weteranów studio I-Novae umieściło na Kickstarterze tworzony od 10 lat projekt – sieciowy symulator kosmiczny Infinity: Battlescape, w którym setki graczy wezmą udział w bataliach na wielką skalę, toczonych zarówno w przestrzeni, jak i nad powierzchniami planet. Twórcy zbierają 300 tysięcy dolarów, by wydać grę na PC w 2017 roku.
Anchors in the Drift – autorzy Scribblenauts tworzą hack’n’slasha w modelu free-to-play
Krzysztof Mysiak, 22 października 2015, 11:53
Studio 5TH Cell, znane głównie z logicznej serii Scribblenauts, zbiera pieniądze na kolejny projekt – funkcjonującego w modelu free-to-play hack’n’slasha Anchors in the Drift, który będzie rzucał graczy w różne epoki historyczne, od starożytności po wojnę w Wietnamie. Deweloper stara się zgromadzić 500 tysięcy dolarów na platformie Fig.
The Journey Down – przygodówka inspirowana Grim Fandango walczy o pieniądze na Kickstarterze
Krzysztof Mysiak, 21 października 2015, 13:25
Na Kickstarterze trwa zbiórka pieniędzy na grę The Journey Down – przygodówkę point-and-click, która wyróżnia się stylistyką inspirowaną kultowym Grim Fandango i afrykańską kulturą. Twórcy ze studia SkyGoblin wyznaczyli sobie cel na poziomie ok. 36 tysięcy dolarów, by dokończyć trzeci (ostatni) epizod produkcji i wypuścić go w 2016 roku na PC oraz iOS.
Battletech zebrał ponad 1,8 mln dolarów na Kickstarterze. Kampania otrzyma otwarty tryb najemnika
Adrian Werner, 19 października 2015, 12:30
Na półmetku zbiórki kickstarter taktycznej turówki Battletech przekroczył próg 1,85 mln dolarów. Dzięki temu autorzy będą mogli wyposażyć kampanię w otwarty tryb najemnika, pozwalający na swobodne podróżowanie pomiędzy planetami i samodzielne wybieranie proceduralnie generowanych zleceń.