Pinstripe - śliczna przygodówka o podróży do piekła ufundowana w jeden dzień na Kickstarterze
Jedynie dobę potrzebowało Pinstripe - przygodówka z elementami zręcznościówki - do osiągnięcia celu minimalnego na Kickstarterze. Gra opowie o byłym pastorze, który uda się do piekła, aby uratować córkę.
- Twórca: Thomas Brush.
- Gatunek: przygodówka.
- Platformy: PC plus możliwe wersje mobilne.
- Data premiery: sierpień 2016 r.
- Koniec zbiórki: 17 marca 2016 r.
Długa lista kickstarterowych sukcesów właśnie uległa wydłużeniu. Najnowszym okazała się śliczna dwuwymiarowa przygodówka Pinstripe, w której wcielimy się w byłego pastora przemierzającego piekło w poszukiwaniu zaginionej córki. Cel minimalny zbiórki ustalony został na poziomie 28 tysięcy dolarów i udało się go przekroczyć w niecałe 24 godziny. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje już kwotę 40 tys. Do końca akcji pozostało 28 dni, więc suma te bez wątpienia ulegnie jeszcze znacznemu zwiększeniu. Projekt zmierza na pecety, a jego premiera planowana jest na sierpień tego roku. Jeśli uda się uzbierać 75 tysięcy dolarów, to powstanie także wersja mobilna.
W grze wcielimy się w mężczyznę imieniem Teddy, który dawno temu był pastorem, ale ostatecznie z powodu kryzysu wiary opuścił stan kapłański. Na początku gry jego córka Bo zostanie porwana przez dziwną istotę, twierdzącą, że jest Bogiem. Bohater rusza w pościg, który zaprowadza go do samego piekła. O dziwo, miejsce to okaże się krainą rządzoną przez wieczny mróz.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Pinstripe ma być przygodówką wzbogaconą lekkimi elementami zręcznościowymi. Podczas zabawy zajmiemy się więc głównie eksplorowaniem świata i rozwiązywaniem zagadek. W podróży towarzyszyć nam będzie wierny pies George, który pomoże podczas wyzwań logicznych i odkrywania wskazówek odnośnie przeszłości bohatera. Grę urozmaicą proste sekcje platformówkowe i okazjonalne sceny walki.
Warto na koniec wspomnieć, że całość jest dziełem jednego tylko człowieka – Thomasa Brusha. Ostatnią dekadę spędził on na tworzeniu darmowych gier, takich jak Coma! czy Skinny!. Pinstripe jest jego pierwszym komercyjnym projektem - znajduje się on w produkcji od trzech lat i jest gotowy w 60%. Aby zakończyć prace, autor musi poświęcić się mu całkowicie, a że nie jest już studentem i ma na utrzymaniu rodzinę, oznacza to konieczność zrezygnowania na kilka miesięcy z przyjmowania płatnych zleceń. Kwota 28 tysięcy dolarów, ustalona jako minimalny cel w Kickstarterze, to po prostu pieniądze, które Brush potrzebuje na życie przez najbliższe pół roku.