Hero's Song - zapowiedziano RPG akcji od współtwórcy serii EverQuest
John Smedley, współtwórca marki EverQuest, założył nowe studio Pixelmage Games i zapowiedział, że pracuje nad projektem Hero’s Song, czyli grą RPG akcji z otwartym i losowo generowanym światem, w którym wybór bóstw uczestniczących w kreacji uniwersum wpłynie na historię, rasy i sytuację geopolityczną wszystkich krain.
- Deweloper: Pixelmage Games.
- Platformy: na początku PC, potem możliwe konsole.
- Data premiery: 2016 r.
W sierpniu zeszłego roku studio Daybreak (wcześniej znane jako Sony Online Entertainment) opuścił prezes John Smedley, czyli człowiek, który odegrał kluczową rolę przy tworzeniu większości odsłon marki Everquest. Nie ukrywał on wtedy, że zamierza wkrótce powrócić do branży pod nowym szyldem i teraz tak się właśnie stało. Okazuje się, że wraz z paroma przyjaciółmi kilka miesięcy temu założył on firmę Pixelmage Games, która rozpoczęła pracę nad RPG akcji z otwartym światem zatytułowaną Hero’s Song. Autorzy uzyskali już milion dolarów od inwestorów, a pozostałą część kosztów produkcji sfinansować chcą za pomocą uruchomionego właśnie Kickstartera. Cel minimalny ustalono na poziomie 800 tysięcy dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 18 lutego. Na razie projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, choć twórcy nie wykluczają w przyszłości wersji konsolowych. Premiera planowana jest na drugą połowę tego roku.
Gra nie będzie posiadała rozbudowanego scenariusza, ale jednocześnie samo tło fabularne ma odgrywać dużą rolę w Hero’s Song. Dlatego do opracowania historii świata zaangażowano amerykańskiego pisarza fantasy Patricka Rothfussa, czyli autora cyklu powieściowego Kroniki Królobójcy. Co jednak ciekawe, sam gracz ukształtuje zwiedzane krainy. Uniwersum generowane będzie bowiem losowo przy każdym rozpoczęciu rozgrywki. Sami wybierzemy, jakie bóstwa istnieją w tej rzeczywistości i te decyzje dramatycznie wpłyną na przeszłość świata, jego populację, rasy, sytuację geopolityczną oraz kulturę.
Przed rozpoczęciem zabawy wykreujemy także swojego bohatera, wybierając jego rasę i klasę. Profesje władające zaklęciami będą mogły korzystać z czarów i technik należących do dziesięciu bardzo odmiennych szkół magii. Nie zabraknie także mechaniki craftingu. Z kolei system walki będzie mocno zręcznościowy i zaoferuje wysoki poziom trudności. Przeżycie wymagać ma starannego planowania potyczek, sprawnego wykorzystywania różnych umiejętności i przedmiotów bohatera oraz zdolności szybkiego adaptowania się do taktyk wrogów.
Gra zaoferuje tryb dla pojedynczego gracza, w którym sami wybierzemy sobie misje do wypełniania, a ostatecznym celem ma być znalezienie sposobu na wstąpienie w szeregi bóstw, co może wymagać zamordowania części z nich. Pojawi się także tryb sieciowy, pozwalający na udostępnienie własnej wersji świata dla innych graczy. Autorzy obiecują, że otrzymamy sporą swobodę przy wyborze zasad rządzących naszym serwerem.