autor: Maciej Kowalczyk
Star Citizen - deweloperzy uzbierali już ponad 115 milionów dolarów
Produkcji gry Star Citizen od 2012 roku towarzyszy niezwykle owocna kampania crowdfundingowa. Uzbierana kwota wynosi już ponad 115,5 miliona dolarów, dzięki czemu dzieło Cloud Imperium Games jest najlepiej opłacanym projektem w historii finansowania społecznego. Z tej okazji twórcy podsumowują ostatni okres produkcji i zdradzają plany na przyszłość.
Wraz z uzbieraniem tak dużej sumy pieniędzy, twórcy z Cloud Imperium Games postanowili podsumować stan prac przy Star Citizen na kwiecień tego roku. Raport zmian jest ogromny i wynika z faktu tworzenia Star Citizen przez kilka ekip z różnych krajów. Przykładowo, studio z Los Angeles skupiło się głównie na dopracowaniu zbliżającej się wersji alfa z oznaczeniem 2.4. Zmiany objęły chociażby kwestie narracji w trybie dla pojedynczego gracza (o nazwie Squadron 42) oraz omówienie i przygotowanie zarówno najnowszych statków jak i tych nadchodzących w przyszłości. Z kolei studio zlokalizowane we Frankfurcie poprawiło linie kodu silnika i jego działanie. Jednym z kwietniowych osiągnięć Niemców jest wsparcie dla wyświetlania aż 50 tysięcy renderowanych obiektów jednocześnie. Pełną listę zmian znajdziecie w ostatnim raporcie na stronie Chrisa Robertsa.
Co już wiemy o Star Citizen:
- akcja toczy się w XXX wieku;
- wcielamy się w pilota gwiezdnego statku przemierzającego wszechświat;
- do dyspozycji mamy dwa tryby rozgrywki: Squadron 42 oraz Tryb Galaktyki;
- gra oparta na silniku CryEngine 3;
- nieszkodliwe mikropłatności obecne w grze.
Pomimo tak „kosmicznie” dużej sumy pieniędzy, końca produkcji Star Citizena jeszcze nie widać, choć trzeba zaznaczyć, że wczesna wersja gry jest dostępna dla sponsorów. W najbliższych planach na przyszłość studia znajduje się przygotowanie nowej alfy do Star Citizen – z oznaczeniem 2.4. Cloud Imperium Games stara się również przyspieszyć nieco prace nad tytułem, którego produkcja trwa już prawie 4 lata. „Jako że wszystkie nasze studia się rozrastają, społeczność dostrzeże wzrost tempa prac nad grą, trwający już od końca 2015 roku. Wiedza i doświadczenie, jakie zdobywamy z każdym kolejnym statkiem, bohaterem czy strefą lądowania, zaowocują nie tylko wzrostem ilości, ale i jakości części składowych naszej gry” – przyznaje przedstawiciel Cloud Imperium Games.
Star Citizen to najnowsza gra Chrisa Robertsa, twórcy odpowiedzialnego za serię Wing Commander. Po założeniu w 2011 roku studia Cloud Imperium Games, Roberts postanowił skupić się na stworzeniu tytułu, który byłby sfinansowany w 100% przez społeczność. Rezultaty tych zamiarów z pewnością przerosły jego najśmielsze oczekiwania – w 2013 roku, wraz z uzbieraniem prawie 11 milionów dolarów, Star Citizen ustanowił rekord świata dla kwoty pieniędzy pozyskanej na grę wideo dzięki crowdfundingowi. Co jeszcze bardziej zdumiewające, na chwilę obecną suma ta jest prawie 11 razy większa od tej, która pobiła rekord prawie 3 lata temu (w tym momencie około 113,5 miliona dolarów zostało uzbieranych na stronie internetowej Chrisa Robertsa oraz 2 miliony na Kickstarterze).
Oficjalna data premiery Star Citizen nie została jeszcze ogłoszona. Wiele pogłosek wskazuje jednak na pojawienie się pełnej wersji jeszcze w tym roku. Miejmy nadzieję, że po tak długim okresie produkcji gra faktycznie będzie miała swoją premierę jak najszybciej, a problemy i kontrowersje, jakie nieraz towarzyszyły twórcom, nie odbiją się negatywnie na ostatecznej jakości tytułu.