autor: Kamil Zwijacz
Remake gry System Shock na Kickstarterze; demo już dostępne
Deweloperzy ze studia Night Dive opublikowali wersję demonstracyjną remake'u gry System Shock. Jednocześnie produkcja trafiła na Kickstartera, gdzie twórcy starają się zebrać 900 tysięcy dolarów na dokończenie prac. Ponadto wyszło na jaw, że tytuł zmierza nie tylko na PC, ale też na XOne.
Zgodnie ze złożoną obietnicą, studio Night Dive udostępniło wersję demonstracyjną szykowanego rebootu słynnej gry System Shock, która podłożyła podwaliny m.in. pod serię BioShock. Publikowane do tej pory gameplaye i screeny napawały dużym optymizmem, a teraz wreszcie możemy przekonać się samemu, jak projekt wypada w rzeczywistości. Jest to tym ważniejsze, że na Kickstarterze ruszyła już zbiórka pieniędzy na dalszą produkcję. Jeżeli więc nie chcecie inwestować w ciemno, to czym prędzej zassijcie demo i przekonajcie się czy warto.
- reboot słynnej gry z 1994 roku;
- ukaże się pod koniec 2017 roku;
- gra dostępna będzie na komputerach osobistych i konsoli Xbox One;
- deweloperzy ze studia Night Dive zbierają pieniądze na Kickstarterze na dokończenie produkcji.
Deweloperzy potrzebują przynajmniej 900 tysięcy dolarów. Uzbieranie tej kwoty nie powinno być problemem, bo w kilka godzin udało się im uzyskać ponad 300 tysięcy. Można więc powiedzieć, że sukces akcji jest już pewny, w końcu do jej końca pozostał jeszcze prawie miesiąc. Oprócz informacji, które już znamy, deweloperzy zdradzili także, że tytuł ukaże się nie tylko na PC-tach, ale też na konsoli Xbox One. Dodatkowo poznaliśmy przybliżony termin premiery – grudzień 2017 roku.
Dostęp do cyfrowej wersji tytułu na dowolną platformę sprzętową zaklepiecie sobie wpłacając 25 dolarów, czyli około 100 zł. Za 75 dolarów (ok. 300 zł) zakupicie pudełkowe wydanie w metalowym opakowaniu, a dodatkowo otrzymacie zaproszenie do zamkniętych beta testów, gry System Shock: Enhanced Edition, System Shock 2 oraz zawartość z cyfrowej edycji kolekcjonerskiej. Natomiast jeżeli macie na zbyciu 10 tysięcy dolarów (jakieś 40 tysięcy złotych), to wydajcie je na najdroższy pakiet z 30 kopiami edycji kolekcjonerskiej, wstępem na specjalną imprezę z udziałem deweloperów itd.
Ekipa Night Dive jest pewna, że wspomniane 900 tysięcy dolarów wystarczy na dokończenie produkcji, ale ujawniła już dodatkowe cele zbiórki. Przy 1,1 milionie dolarów doczekamy się wersji Mac i Linux. Jeżeli uda się zebrać 1,2 mln dolarów gra zostanie zlokalizowana na kilka kolejnych języków (niestety zabrakło wśród nich polskiego), a w dalszej kolejności są plany na stworzenie dodatkowych członków załogi, nowych lokacji, systemu craftingu broni, minigierek i nie tylko.
Na koniec przypominam, że nowy-stary System Shock opowie tę samą historię, co oryginał z 1994 roku. Ponownie przyjdzie nam zmierzyć się ze sztuczną inteligencją Shodan, która przejęła kontrolę nad stacją kosmiczną Cytadela. Tytuł zaoferuje jednak nową oprawę graficzną stworzoną przy użyciu technologii Unity, przebudowany interfejs, sterowanie i szereg innych rzeczy.