statystyki (gry) - newsy i ciekawostki (15)
Rynek gier w EU rośnie w siłę, 46% graczy to kobiety – raport ISFE
Krystian Pieniążek, 29 sierpnia 2019, 16:07
Światło dzienne ujrzał raport na temat europejskiego rynku gier wideo w 2018 roku. Dzięki temu poznaliśmy informacje o jego kondycji finansowej i średnim wieku graczy ze Starego Kontynentu, a także dowiedzieliśmy się, jakie tytuły cieszą się największą popularnością na europejskim rynku.
Rozszerzenia Chrome to porażka? Liczba instalacji jest niewielka
Bartosz Faryna, 6 sierpnia 2019, 11:35
Rozszerzenia dla przeglądarki Chrome to świetne i użyteczne narzędzia, które w wielu sytuacjach mogą okazać się bardzo pomocne. Tak przynajmniej wygląda to w teorii. Praktyka pokazuje bowiem, że większość tych rozszerzeń nie ma wielu zastosowań i niemal nikt z nich nie korzysta.
Już prawie połowa pecetów na rynku korzysta z systemu Windows 10
Bartosz Krawcewicz, 2 sierpnia 2019, 13:59
Firma Microsoft ma powody do zadowolenia. Według najnowszych danych wynika, że udział Windowsa 10 wśród systemów operacyjnych dostępnych na rynku wynosi już prawie 50%.
Sprzedaż konsol Xbox spada - raport finansowy Microsoftu
Jakub Błażewicz, 19 lipca 2019, 16:05
Konsola Xbox One sprzedaje się coraz gorzej. Tak wynika z najnowszego raportu finansowego Microsoftu. Niemniej spółka nie może narzekać przychody w minionym roku fiskalnym.
Microsoft Word zainstalowany na miliardzie urządzeń z Androidem
Bartosz Faryna, 16 lipca 2019, 11:32
Mobilna wersja programu Microsoft Word, przeznaczona na urządzenia z Androidem, osiągnęła kolejny kamień milowy. Aplikacja przekroczyła niedawno próg miliarda instalacji.
Twitch traci, ale wciąż rządzi wśród platform strumieniowania gier
Jakub Błażewicz, 15 lipca 2019, 21:45
Serwis Streamlabs opublikował raport na temat kondycji platform do strumieniowania gier. W drugim kwartale Twitch pozostał niekwestionowanym liderem na rynku, ale wypadł nieco gorzej niż w poprzednich miesiącach.
9 milionów osób spędza ponad 3 godziny dziennie w Candy Crush Saga
Bartosz Krawcewicz, 1 lipca 2019, 16:36
Według starszego wicedyrektora firmy King, ponad 9 milionów graczy spędza od trzech do sześciu godzin dziennie w grze free-to-play Candy Crush Saga. Przedstawiciel studia zapewnia jednak, że produkcja nie ma właściwości uzależniających.
Ponad milion osób wciąż gra w Age of Empires
Bartosz Świątek, 1 lipca 2019, 09:06
Adam Isgreen, dyrektor kreatywny odpowiedzialny za cykl Age of Empires, stwierdził w wypowiedzi dla serwisu PCGamesN, że w gry ze wspomnianej serii każdego miesiąca gra przeszło milion osób.
Google Chrome dla Androida zainstalowane 5 miliardów razy
Bartosz Świątek, 28 czerwca 2019, 10:41
Przeglądarka Google Chrome w wersji dla urządzeń z systemem Android została zainstalowana już przeszło 5 miliardów razy. Źródłem informacji jest karta aplikacji w sklepie Google Play.
Teamfight Tactics podbija Twitcha. W 24h popularniejsze od Fortnite i GTA 5
Paweł Woźniak, 19 czerwca 2019, 09:15
Teamfight Tactics, nowy tryb gry w League of Legends, miał wczoraj swoją premierę na serwerze testowym. Od tego czasu podbija Twitcha, bijąc pod względem oglądalności takie produkcje jak Fortnite czy GTA 5.
Polska ma tylko 4% udziału w przychodach grupy CD Projekt
Krystian Pieniążek, 18 czerwca 2019, 16:55
Grupa CD Projekt opublikowała infografiki, z których wynika, że Polska ma zaledwie 4% udziału w jej przychodach – pozostałe 96% pochodzi z eksportu. Poza tym zawarto na nich inne ciekawostki, jak choćby informacje o modelu biznesowym firmy i priorytetowym traktowaniu graczy.
Xbox i Cyberpunk 2077 to najgorętsze tematy E3 2019
Bartosz Krawcewicz, 18 czerwca 2019, 11:49
Według raportu firmy ICO Partners, podczas tegorocznych targów E3 światowe media najwięcej uwagi poświęciły tworzonej przez CD Projekt RED grze Cyberpunk 2077 oraz marce Xbox. Co ciekawe, firma Sony, pomimo braku konferencji, również nie mogła narzekać na brak zainteresowania podczas imprezy.
Fortnite - oglądalność turnieju Pro-Am drastycznie spadła
Agnieszka Adamus, 17 czerwca 2019, 16:23
Pro-Am 2018 okazało się największym sukcesem pod względem oglądalności w całej historii streamów Fortnite‘a. Trend ten nie został jednak utrzymany i popularność charytatywnego turnieju w tym roku drastycznie spadła. W stosunku do poprzedniej edycji imprezy widownia zmalała o 72%.
PUBG Mobile z 400 mln pobrań, liczba graczy pozostaje imponująca
Adrian Werner, 14 czerwca 2019, 13:25
Firma Tencent pochwaliła się gigantyczną popularnością gry PUBG Mobile. Liczba pobrań przekroczyła 400 mln, a w tytuł bawi się 50 mln graczy dziennie. Sukces ten robi tym większe wrażenie, że w Chinach produkcja została usunięta z dystrybucji.
Czarnobyl kolejnym serialowym przebojem HBO obok Gry o tron
Paweł Woźniak, 14 czerwca 2019, 12:29
Serial Czarnobyl bije rekordy popularności i staje się kolejnym hitem wyprodukowanym przez HBO.
Sea of Thieves - liczba graczy przekroczyła 8 milionów. Gra odżywa
Paweł Woźniak, 13 czerwca 2019, 09:44
Od czasu sporej aktualizacji wydanej pod koniec kwietnia do gry Sea of Thieves dołączyło 2 miliony nowych użytkowników. W tym momencie gra ma już ponad 8 milionów graczy.
A na Steam ciągle rządzi Intel oraz GTX 1060
Arkadiusz Dziermański, 5 czerwca 2019, 13:32
Steam opublikował wyniki comiesięcznej ankiety dotyczącej sprzętu graczy. Rewolucji nie ma i cały czas najwięcej osób korzysta z komputerów wyposażonych w 4-rdzeniowe procesory, 8 GB pamięci RAM, kartę grafiki GeForce GTX 1060 i dyski twarde o pojemności większej niż 1 TB. Ciekawostką jest rosnąca popularność GTX-a 1070.
Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy
Bartosz Świątek, 4 czerwca 2019, 15:52
Przedstawiamy ostatnią wiadomość z cyklu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyjrzymy się uważniej sylwetce gracza seniora, którego przyzwyczajenia po raz pierwszy w historii stały się przedmiotem omawianego badania. Na czym grają najstarsi polscy miłośnicy gier? Jakie gatunki preferują?
Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci
Bartosz Świątek, 3 czerwca 2019, 13:58
Przedstawiamy szóstą część cyklu wiadomości poświęconych badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się zwyczajom najmłodszych grających Polaków, a także ich rodziców. Sprawdzamy też, jaka jest w naszym kraju świadomość na temat systemu klasyfikacji PEGI oraz narzędzi do sprawowania kontroli rodzicielskiej.
Trailer Call of Duty Modern Warfare wielkim sukcesem na YouTube
Miłosz Szubert, 3 czerwca 2019, 11:45
W cztery dni od debiutu trailer Call of Duty: Modern Warfare obejrzało przeszło 25 milionów osób. Liczba ta obejmuje wyświetlenia wyłącznie z oficjalnego kanału popularnego cyklu strzelanek na YouTube.
Prędkość Internetu mobilnego w Polsce jest bliska średniej globalnej
Bartosz Świątek, 3 czerwca 2019, 11:03
Firma OpenSignal upubliczniła raport na temat prędkości Internetu mobilnego na świecie oraz dostępności sieci w standardzie LTE. Polska nie wypada najlepiej we wspomnianym dokumencie – mamy jedną z najgorszych infrastruktur sieciowych w Europie.
Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności
Bartosz Świątek, 31 maja 2019, 14:41
Przestawiamy piątą wiadomość z cyklu poświęconego badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się polskiemu e-sportowi, a także kilku zagadnieniom dotyczącym prywatności użytkowników oraz ich podejścia do rejestracji na różnego rodzaju platformach związanych z grami.
Aktualizacja 1.2.0 do Anthem, sprzedaż SUPERHOT i kolejny milion Dauntless - wieści
Miłosz Szubert, 30 maja 2019, 16:45
Dziś piszemy o nowej aktualizacji do Anthem, sprzedaży SUPERHOT i SUPERHOT VR oraz rosnącej liczbie graczy w darmowym Dauntless. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?
Bartosz Świątek, 30 maja 2019, 14:23
Przedstawiamy czwartą część wyników badania Polish Gamers Research 2019. Tym razem skupimy się na zagadnieniach powiązanych z rynkiem i portfelem – miejscach, w których kupujemy gry, skali wydatków na nie oraz preferowanych metodach płatności.
Death Stranding - cena, sukces trailera i walka z bossem
Miłosz Szubert, 30 maja 2019, 13:45
Zwiastun Death Stranding okazał się ogromnym sukcesem. Obejrzało go już ponad 2 miliony osób. Co ciekawe, w japońskiej wersji trailera pojawiło się kilka interesujących scen, których początkowo nie miały okazji zobaczyć osoby z innych zakątków świata.
Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków
Bartosz Świątek, 29 maja 2019, 14:23
Przedstawiamy kolejną część wyników badania Polish Gamers Research 2019, dzięki któremu dowiedzieliśmy się sporo na temat gamingowych przyzwyczajeń i preferencji naszych rodaków. Tym razem skupimy się na temacie bliskim większości z nas – ulubionych konsolach oraz gatunkach gier.
Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?
Bartosz Świątek, 28 maja 2019, 15:53
Prezentujemy drugi fragment wyników 5. edycji badania Polish Gamers Research. Tym razem skupiamy się na statystykach dotyczących częstotliwości grania, motywacji, a także innych nawyków gamingowych Polaków. Zwracamy również uwagę na popularność gier single- i multiplayer.
Total War Three Kingdoms z najlepszym debiutem roku na Steamie
Adrian Werner, 28 maja 2019, 10:47
Total War: Three Kingdoms okazało się prawdziwym przebojem. Gra zaliczyła najlepszy debiut tego roku na Steamie. Duża w tym zasługa wielkiej popularności produkcji w Chinach.
Sukces Dauntless - darmowe RPG akcji ma już ponad 5 milionów graczy
Adrian Werner, 28 maja 2019, 09:15
Dauntless, czyli oparte na modelu free-to-play RPG akcji w stylu serii Monster Hunter, robi się coraz popularniejsze. Autorzy poinformowali, że w tytuł zagrało już ponad pięć milionów osób.
Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?
Bartosz Świątek, 27 maja 2019, 16:07
Dzięki 5. edycji badań Polish Gamers Research poznaliśmy wiele aktualnych danych na temat polskiego gracza – jego wieku, miejsca zamieszania, a także sytuacji finansowej i rodzinnej. Istotnym tematem badań są zwyczaje grających rodziców oraz ich dzieci. Po raz pierwszy przebadano tzw. „silver gamers", czyli grających seniorów w przedziale wiekowym 55-65 lat.
Sprzedaż i aktualizacja Dead Cells oraz sukces Dauntless - wieści
Miłosz Szubert, 24 maja 2019, 15:55
Dziś piszemy o sprzedaży i aktualizacji Dead Cells oraz sukcesie dystrybuowanej w modelu free-to-play gry RPG akcji Dauntless. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Podano rekordowe wyniki oglądalności ostatniego odcinka Gry o tron
Bartosz Krawcewicz, 21 maja 2019, 10:28
Wiemy już, ile osób obejrzało finałowy odcinek serialu Gra o tron. Zgodnie z przewidywaniami zakończenie epickiej sagi przyciągnęło przed ekrany rekordową liczbę widzów.
Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?
Bartosz Krawcewicz, 16 maja 2019, 14:48
Firma analityczna Newzoo uważa, że dotychczasowy podział graczy na hardkorowych i casualowych jest przestarzały. Przedsiębiorstwo proponuje nowy sposób klasyfikacji, w którym wyróżnia osiem typów ludzi.
Rainbow Six Siege z 45 mln graczy, The Division 2 rozczarowaniem na PS4 i XONE
Adrian Werner, 16 maja 2019, 11:57
Ubisoft podzielił się wynikami finansowymi za miniony rok rozliczeniowy. Pochwalono się m.in. 40-procentowym wzrostem popularności Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Dowiedzieliśmy się również, że Far Cry 5 dzierży tytuł najpopularniejszej gry wydawcy w tej generacji, a The Division 2 okazało się rozczarowaniem na konsolach.
W Borderlands 2 gra ponad milion użytkowników miesięcznie
Konrad Serafiński, 14 maja 2019, 11:47
Z raportu finansowego Take-Two Interactive wynika, że cała seria Borderlands trafiła na półki sklepowe w liczbie 43 mln egzemplarzy. Firma pochwaliła się także, że druga odsłona cyklu miesięcznie przyciąga przed ekrany ponad milion graczy.
825 milionów urządzeń z Windowsem 10
Amadeusz Cyganek, 13 maja 2019, 12:19
Microsoft powoli zbliża się do założonego kilka lat temu progu miliarda aktywnych urządzeń z systemem Windows 10. Jak wynika z dokumentów opublikowanych przez koncern z Redmond, aktualnie ta liczba wynosi 825 milionów.
Battlefield 5 – sukces trybu Firestorm. Gra dostanie prywatne serwery
Adrian Werner, 8 maja 2019, 13:45
Firma Electronic Arts pochwaliła się wielkim sukcesem trybu battle royale Firestorm do Battlefielda 5. Twórcy ujawnili również plany odnośnie prywatnych serwerów gry.
Powstanie Apex Legends Mobile, marka sukcesem dla EA
Bartosz Świątek, 8 maja 2019, 12:52
Firma Electronic Arts poinformowała, że strzelanka Apex Legends świetnie radzi sobie na rynku. Produkcja przyciągnęła dziesiątki milionów użytkowników, a jej model biznesowy generuje spore przychody. Koncern planuje wydać tytuł na innych platformach.
Planowane wyniki sprzedaży Star Wars Jedi Fallen Order i inne fakty z raportu EA
Adrian Werner, 8 maja 2019, 11:23
Firma Electronic Arts udostępniła raport finansowy za I kwartał 2019 roku. Znalazło się w nim sporo ciekawych informacji na temat prognozowanych wyników sprzedaży Star Wars Jedi: Fallen Order oraz nowych gier z serii Need for Speed i Plants vs Zombies. Wydawca coraz mocniej stawia także na free-to-play i dystrybucję cyfrową.
Anthem nie spełnił oczekiwań EA
Bartosz Świątek, 8 maja 2019, 08:39
W czasie rozmowy z inwestorami przedstawiciele Electronic Arts potwierdzili, że koncern nie jest zadowolony z wyników Anthem – sieciowej strzelanki od studia BioWare. Mimo to gra jest dość popularna i wydawca nie zamierza jej porzucać.
Rewelacyjna sprzedaż Mordhau
Adrian Werner, 7 maja 2019, 09:23
Studio Triternion poinformowało, że sprzedało już prawie pół miliona egzemplarzy gry Mordhau. Ponadto rekordem aktywności pierwszego tygodnia było 60 tys. graczy bawiących się jednocześnie.
YouTube przekroczył granicę dwóch miliardów logowań miesięcznie
Konrad Hazi, 6 maja 2019, 11:20
Podczas ubiegłotygodniowej konferencji w ramach imprezy Brandcast włodarze serwisu YouTube pochwalili się przekroczeniem granicy dwóch miliardów zalogowanych użytkowników miesięcznie. Osoby korzystające z platformy coraz chętniej do oglądania materiałów wykorzystują telewizory.
W kwietniu na Steam Windows 7 zyskuje bardziej niż Windows 10
Amadeusz Cyganek, 3 maja 2019, 09:40
Steam opublikował właśnie tradycyjną, comiesięczną ankietę sprzętową, tym razem podsumowującą preferencje użytkowników tego serwisu w kwietniu. Uwagę zwraca chociażby wzrost liczby posiadaczy pecetów z systemem Windows 7.
Renesans GTA 5 na Twitchu dzięki modom RP i serwerowi NoPixel
Adrian Werner, 2 maja 2019, 13:31
Marzec okazał się niezwykle udany dla Grand Theft Auto V w serwisie Twitch. Popularność gry eksplodowała, a zasługę w tym mają serwery z modami GTA 5 RP, w tym zwłaszcza NoPixel.
Rośnie popularność Mordhau, twórcy walczą z niestabilnymi serwerami
Miłosz Szubert, 2 maja 2019, 10:55
Sukces Mordhau w pierwszych dniach od premiery nieco przerósł studio Triternion. Krwawa produkcja rozgrywająca się w średniowieczu ma problemy ze stabilnością serwerów. Twórcy zapowiadają poprawki.
Gra o tron - bitwa o Winterfell pobiła rekord liczby postów na Twitterze
Miłosz Szubert, 30 kwietnia 2019, 13:45
Ostatni odcinek Gry o tron, zatytułowany The Long Night, był najchętniej omawianym na Twitterze epizodem w historii telewizji. W popularnym serwisie pojawiło się ponad 7,8 miliona postów na jego temat.
Liczba kont na Steamie dobiła do miliarda
Konrad Hazi, 30 kwietnia 2019, 12:05
Liczba kont użytkowników na platformie Steam przekroczyła miliard. Nie oznacza to wprawdzie, że ze Steama realnie korzysta aż tylu graczy, jednak inne statystyki pokazują, że pomimo presji ze strony konkurencji platforma od Valve wciąż trzyma się nieźle.
Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo
Konrad Serafiński, 30 kwietnia 2019, 11:10
Według raportu NBP o kartach płatniczych za IV kwartał 2018 roku, Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych. Zwiększyła się także liczba transakcji zbliżeniowych, a sklepy i restauracje dysponują większymi zasobami terminali.
Anno 1800 najszybciej sprzedającą się częścią serii
Bartosz Krawcewicz, 30 kwietnia 2019, 10:33
Firma Ubisoft ogłosiła, że strategia ekonomiczna Anno 1800 może pochwalić się tytułem najszybciej sprzedającej się odsłony cyklu. Produkcja w ciągu pierwszego tygodnia znalazła cztery razy więcej nabywców niż jej poprzednik w analogicznym okresie.
Użytkownicy PlayStation Now wolą pobieranie gier od streamingu
Konrad Hazi, 29 kwietnia 2019, 14:25
Dyrektor finansowy Sony, Hiroki Totoki, zdradził ostatnio kilka ciekawych informacji dotyczących usługi PlayStation Now. Dowiedzieliśmy się między innymi, że platforma ma 700 tysięcy użytkowników oraz że wprowadzona stosunkowo niedawno możliwość pobierania gier stała się wyborem preferowanym przez zdecydowaną większość graczy.