Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2020, 11:30

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl

GRYOnline.pl wciąż niepodzielnie króluje wśród polskich serwisów poświęconych grom wideo pod względem liczby użytkowników i odsłon. Potwierdzają to badania Gemius/PBI, jak i statystyki Google Analytics za grudzień 2019 roku. Mamy też dla Was inne dane i ciekawostki, dotyczące np. TVGRYpl.

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #1

DEFINICJE:

Użytkownicy (real users) – liczba użytkowników Internetu w danej grupie celowej, którzy odwiedzili (wygenerowali co najmniej jedną odsłonę) wybrany węzeł (lub węzły) w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten odnosi się do rzeczywistej liczby osób, a nie komputerów, plików cookie czy adresów IP.

Odsłony – liczba zdarzeń polegających na wyświetleniu przez użytkowników w zdefiniowanym okresie strony w przeglądarce internetowej lub nowych treści w aplikacji internetowej.

Rok temu o tej porze chwaliliśmy się, że GRYOnline.pl niezmiennie okupuje pozycję lidera między polskimi serwisami poświęconymi tematyce gier wideo. Postanowiliśmy podtrzymać tę nową świecką tradycję i przedstawić Wam zaktualizowane statystyki naszego portalu – ponownie w oparciu o badanie Gemius/PBI, realizowane przez Polskie Badania Internetu sp. z o.o. i Gemius Polska sp. z o.o. (napisały o nim również Wirtualnemedia.pl). Wyniki za grudzień 2019 roku pokazują, że – choć czasy dla branżowych mediów nie są łatwe – trzymamy się tak samo mocno jak rok temu. Wciąż odpowiadamy za 59% całego ruchu na polskich stronach o grach; 2 252 404 unikalnych użytkowników wygenerowało 29 663 251 odsłon (z tego 51,2% na komputerach stacjonarnych, a 48,8% na urządzeniach mobilnych). Średni czas wizyty w naszych skromnych progach wyniósł 9 minut i 9 sekund.

Raport Gemius/PBI jest również źródłem ciekawostek społeczno-demograficznych na temat naszych czytelników. Z grudniowych danych wynika, że 61,7% „GOL-owiczów” to mężczyźni, a 38,3% – kobiety. Co jednak znamienne, panie odpowiadają tylko za 22,7% wygenerowanych odsłon stron (z czego zdecydowana większość pochodzi z urządzeń mobilnych – odwrotnie niż w przypadku panów).

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #2
Źródło: Gemius/PBI

Pozostałe dwa miejsca podium wciąż należą do serwisów Eurogamer.pl i PPE.pl. Ten pierwszy odnotował wejścia 986 623 „realnych” internautów, którzy odpowiadają za 11% całego ruchu. Drugi zaś miał mniej użytkowników (738 965), ale wygenerował z ich udziałem większy ruch (16%).

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #3
Źródło: Gemius/PBI

Serwis Wirtualnemedia.pl do zestawienia dołożył również inne serwisy związane – w szerokim ujęciu – z grami wideo. Okazuje się, że GRYOnline.pl ma co najmniej dwukrotnie więcej polskich użytkowników nawet w porównaniu z Twitchem czy stroną społeczności Steama. Więcej ciekawostek czeka na Was w tabeli poniżej (gdybyście zastanawiali się, czym jest Roblox – odpowiedź kryje się w naszej encyklopedii).

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #4
Źródło: Wirtualnemedia.pl

Wgląd w statystyki z Google Analytics daje nam również pojęcie o kondycji anglojęzycznej wersji naszego portalu – Gamepressure.com. Serwis ten miał w grudniu 5 497 603 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 19 578 693 odsłony stron. Dla porównania – według tego samego źródła GRYOnline.pl w ubiegłym miesiącu mogło się pochwalić 3 747 274 użytkownikami i 30 247 523 odsłonami stron.

Ciekawostki na marginesie – nabywcy naszych poradników w 2019 roku pochodzili z 64 państw, a amatorzy na abonament Premium znaleźli się w 25 krajach. Wśród tych ostatnich występują mieszkańcy nawet tak egzotycznych zakątków globu jak Kolumbia, Singapur, Ghana czy Dżibuti.

Ponadto skorzystamy z okazji, by pochwalić się sukcesami na innym polu. W 2019 roku nasi użytkownicy ściągnęli 100 tysięcy poradników w postaci e-booków (zarówno na GRYOnline.pl, jak i Gamepressure.com). Aż za ok. 80% pobrań odpowiadają posiadacze abonamentów Premium, których jest prawie 8 tysięcy. Poza nielimitowanym dostępem do poradników (m.in. w formie PDF) i innych naszych materiałów subskrybenci cieszą się również takimi przywilejami jak opcja wyłączenia reklam czy szansa udziału w rozdawnictwach gier (dla abonentów z opcją VIP; np. zaledwie kilkanaście dni temu mieliśmy dla Was darmowe egzemplarze Rainbow Six: Siege). Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o usłudze Premium, zapraszamy pod ten adres.

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #5

Podsumujmy jeszcze miniony rok z TVGRYpl. Był to okres, który zapamiętamy na długo, bowiem to właśnie w nim (we wrześniu) liczba subskrypcji naszego wiodącego kanału w serwisie YouTube przekroczyła milion. W ciągu minionych dwunastu miesięcy odnotowaliśmy 184 miliony wyświetleń naszych filmów (to aż ok. 30% wszystkich odsłon wypracowanych od początku istnienia kanału), a łączny czas spędzony przy nich przez widzów wyniósł ok. 1,254 miliarda minut – to w przeliczeniu prawie 2387 lat. Na osobną wzmiankę zasługuje sekcja TvFilmy; w ciągu zaledwie roku działalności zgromadziła 85 tys. subskrybentów, a jej materiały wideo zostały obejrzane 7,5 miliona razy. Gdybyście chcieli dołączyć do filmowej ekipy, zajrzyjcie do naszych ofert pracy; mamy tam dla Was małe co nieco.

Na koniec pragniemy skorzystać z okazji, by raz jeszcze podziękować Wam serdecznie za to, że jesteście z nami. Nie osiągnęlibyśmy tego wszystkiego, gdyby nie Wasze wsparcie.

  1. Oficjalna strona internetowa badania Gemius/PBI

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej