autor: Konrad Serafiński
Minecraft ma już prawie pół miliarda graczy na całym świecie
Minecraft może pochwalić się największą liczbą graczy na świecie. Analityk Daniel Ahmad donosi, że tytuł zgromadził społeczność rzędu 480 mln graczy. Co więcej, produkcja ma również 112 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
Według najnowszych danych, przedstawionych przez cenionego analityka rynku gier wideo, Minecraft może pochwalić się największą społecznością graczy na świecie. Gdyby porównać grę do największych pod względem liczby ludności państw, okazałoby się, że klockowe królestwo ma więcej „obywateli” niż np. Francja, Wielka Brytania czy nawet Rosja. Sumując użytkowników tradycyjnej płatnej wersji oraz darmowych kont z Chin, Minecraft osiągnął imponującą liczbę 480 milionów utworzonych kont na całym świecie.
Informacje te podaje na Twitterze analityk Daniel Ahmad, który niejednokrotnie udowadniał, że wie o czym mówi (właściwie pisze). Okazuje się, że większość graczy Minecrafta pochodzi właśnie z chińskiego wydania, które ukazało się w 2017 roku jako tytuł free to play i w zaledwie 2 lata założono w nim prawie 300 milionów kont użytkowników. Natomiast płatna wersja sprzedała się w 180 mln egzemplarzy na całym świecie. Równie ciekawy jest fakt, że produkcja ma 112 milionów aktywnych graczy miesięcznie.
Trudno jest wytłumaczyć fenomen tego tytułu. Gracze zwyczajnie pokochali możliwość budowania w pikselowym świecie. Mimo że na horyzoncie pojawiają się coraz to nowsze i bardziej zaawansowane technologicznie produkcje, użytkownicy nadal chętnie wracają do Minecrafta. Świadczy o tym również kolejna statystyka podana przez Daniela Ahmada. Według niej chińscy gracze spędzili w grze około 146 milionów dni, co daje nam jakieś 400 tysięcy lat grania. Fani mogliby spodziewać się kontynuacji tytułu, ale skoro pierwsza część radzi sobie świetnie, to właściwie po co?
Minecraft ukazał się na rynku pecetowym 18 listopada 2011 roku. Od tego momentu zdążył już zadebiutować na niemalże wszystkich dostępnych platformach, a w planach jest stworzenie kilku innych gier osadzonych w klockowym uniwersum.