statystyki (gry) - newsy i ciekawostki (14)
GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl
Krzysztof Mysiak, 31 stycznia 2020, 11:30
GRYOnline.pl wciąż niepodzielnie króluje wśród polskich serwisów poświęconych grom wideo pod względem liczby użytkowników i odsłon. Potwierdzają to badania Gemius/PBI, jak i statystyki Google Analytics za grudzień 2019 roku. Mamy też dla Was inne dane i ciekawostki, dotyczące np. TVGRYpl.
GTA 5 i RDR2 biją rekordy, a Rockstar się nimi chwali
Krystian Pieniążek, 28 stycznia 2020, 19:47
Grand Theft Auto V i Red Dead Redemption 2 biją rekordy sprzedaży i popularności. Z tej okazji deweloperzy ze studia Rockstar Games przygotowali dla graczy rozmaite bonusy, które czekają na odbiór w trybach multiplayer obu wymienionych produkcji.
Temtem - klon serii Pokemon podbija Steama
Jakub Błażewicz, 28 stycznia 2020, 12:11
Temtem - gra inspirowana serią Pokemon – od tygodnia jest dostępna we wczesnym dostępie na Steamie. Użytkownicy nie szczędzą pochwał pod adresem dzieła studia Crema.
Potęga Steama w liczbach - analiza serwisu SteamDB
Paweł Woźniak, 25 stycznia 2020, 11:40
Twórcy serwisu SteamDB przeskanowali identyfikatory kont na platformie Steam, dzięki czemu możemy m.in. dowiedzieć się, ile obecnie jest w pełni zarejestrowanych użytkowników. Dane ukazują również liczbę obecnie aktywnych profili czy też założonych kont w konkretnym roku.
GDC – ponad połowa tworzonych obecnie gier powstaje z myślą o PC
Bartosz Krawcewicz, 25 stycznia 2020, 11:36
Organizatorzy Game Developers Conference przeprowadzili ankietę wśród deweloperów gier, z której możemy dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat trendów obecnie panujących w branży, np. tego, jaki odsetek twórców ma w zanadrzu projekty na PS5 i nowego Xboksa.
Ładna grafika i szybszy czas ładowania - tego chcą gracze według GameTrack
Bartosz Świątek, 23 stycznia 2020, 14:33
Wyniki badania GameTrack przeprowadzonego przez ISFE oraz Ipsos MORI wskazują, że gracze są najbardziej zainteresowani ładną grafiką i szybkim wczytywaniem gier. Znacznie mniejsze emocje wzbudzają takie funkcje, jak streaming, tryby przenośne czy VR.
Serial Wiedźmin to hit - Netflix chwali się wynikami oglądalności
Adrian Werner, 22 stycznia 2020, 09:21
Netflix ogłosił, że w ciągu czterech pierwszych tygodni serial Wiedźmin obejrzano na 76 mln kont. Takie wyniki oznaczają, że tytuł wkrótce stanie się największym sukcesem wśród produkcji serwisu.
Ponad milion graczy opłaca abonament w RuneScape - to nowy rekord
Adrian Werner, 16 stycznia 2020, 13:22
Zeszły rok okazał się bardzo udany dla firmy Jagex. Marka RuneScape osiągnęła nowe rekordy abonentów i aktywności.
Ile czasu spędziłeś na PlayStation w 2019? Podsumuj swój rok z Sony
Krystian Pieniążek, 14 stycznia 2020, 16:41
Posiadacze PlayStation 4, PlayStation 3 i PlayStation Vity mogą zobaczyć swoje podsumowania minionego roku. Firma Sony Interactive Entertainment pozwala sprawdzić między innymi liczbę godzin spędzonych przy konsoli, a także przekonać się, przy grach z którego gatunku bawiliśmy się najdłużej.
Sea of Thieves to ogromny sukces Microsoftu; 10 mln graczy
Konrad Serafiński, 9 stycznia 2020, 09:50
Sea of Thieves zgromadziło ponad 10 milionów graczy. Twórcy pochwalili się wynikiem przy okazji zapowiedzi styczniowej aktualizacji do gry. Co więcej, Microsoft twierdzi, że tytuł jest ich najbardziej udanym nowym IP tej generacji.
Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020
Konrad Hazi, 7 stycznia 2020, 09:20
Podczas targów CES 2020 swoją konferencję przygotowało także Sony. Wbrew oczekiwaniom niewiele dowiedzieliśmy się o PlayStation 5, jednak producent uraczył nas ciekawymi statystykami dotyczącymi bieżącej generacji konsol oraz zaprezentował koncept inteligentnego samochodu.
Dota Underlords straciła 90% graczy. Dota 2 wciąż w odwrocie
Jakub Błażewicz, 6 stycznia 2020, 16:45
Seria Dota nie zaczyna nowego roku z przytupem. W ostatnich 30 dniach Dota 2 odnotowała najniższą liczbę osób w grze od ponad sześciu lat. Natomiast w Dota Underlords bawi się zaledwie ułamek z ponad 200 tysięcy graczy, którzy sprawdzili produkcję na premierę.
Wiedźmin 3 z największą popularnością na Steam w historii
Adrian Werner, 2 stycznia 2020, 13:04
W Nowym Roku padł nowy rekord aktywności na Steamie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. W najgorętszym momencie dnia w produkcję bawiło się ponad 100 tysięcy osób jednocześnie.
Wybuch popularności Escape from Tarkov na Twitchu
Dariusz Matusiak, 2 stycznia 2020, 12:13
Escape from Tarkov jest chętniej oglądane na Twitchu niż League of Legends czy Fortnite. Ale kryje się za tym konkretny powód.
Wiedźmin 3 z nowym rekordem aktywności na Steamie
Adrian Werner, 30 grudnia 2019, 09:26
Dzięki serialowi Wiedźmin doczekaliśmy się prawdziwego renesansu RPG-ów z tej marki. Wczoraj nowe rekordy aktywności na Steamie osiągnęły gry The Witcher 3: Wild Hunt oraz The Witcher: Enhanced Edition.
Wiedźmin 3 o krok od nowego rekordu popularności na Steamie
Adrian Werner, 29 grudnia 2019, 08:59
Serial Wiedźmin napędza popularność trylogii studia CD Projekt RED. The Witcher: Enhanced Edition wczoraj ustanowiło nowy rekord aktywności na Steamie, a gra Wiedźmin 3: Dziki Gon może lada chwila powtórzyć ten wyczyn. Natomiast Andrzej Sapkowski został najpopularniejszym pisarzem w sklepie Amazon.
Najpopularniejsze gry na Steamie w 2019 roku
Konrad Serafiński, 28 grudnia 2019, 10:05
Firma Valve przedstawiła zestawienie gier, które w 2019 roku cieszyły się największym zainteresowaniem wśród użytkowników platformy Steam. Poznaliśmy między innymi najbardziej dochodowe produkcje, a także te, które zaliczyły najlepszy debiut.
Liczba grających w serię Wiedźmin rośnie po premierze serialu
Adrian Werner, 23 grudnia 2019, 13:17
Dzięki premierze serialu Wiedźmin w serwisie Netflix na Steamie znacząco wzrosła liczba grających w trylogię RPG-ów studia CD Projekt RED.
Riot Games: LoL jest teraz grą numer jeden w Polsce
Bartosz Świątek, 23 grudnia 2019, 10:56
Wiktor Cegła - jeden z przedstawicieli Riot Games - stwierdził w czasie wydarzenia Polski Weekend Gwiazd, że zgodnie z danymi firmy analitycznej Newzoo, League of Legends jest obecnie „grą numer jeden w Polsce”.
Branża gier w 2019 roku - ten rok należał do Fortnite, Cyberpunk 2077 i Minecrafta
Bartosz Świątek, 20 grudnia 2019, 10:42
Dziennikarze serwisu Gamesindustry.biz przygotowali obszerną infografikę, na której przedstawiono najważniejsze detale dotyczące rynku gier w 2019 roku. Do największych zwycięzców można zaliczyć Fortnite, Cyberpunka 2077 i Minecrafta.
70 tysięcy graczy w Titanfall 2 na PS4 dzięki PS Plus - i liczba rośnie
Konrad Serafiński, 8 grudnia 2019, 08:45
Umieszczenie Titanfalla 2 w ofercie PS Plus było świetną decyzją. Produkcja, która sprawiała wrażenie opustoszałej na PS4, może pochwalić się kilkudziesięcioma tysiącami graczy. A rośnie z dnia na dzień.
Irlandczyk - wyniki oglądalności gangsterskiego filmu Netfliksa
Adrian Werner, 7 grudnia 2019, 09:24
Firma Nielsen podała szacunkowe wyniki oglądalności filmu Irlandczyk, czyli gangsterskiej epopei w reżyserii Martina Scorsese z Robertem De Niro, Alem Pacino oraz Joem Pescim w rolach głównych. W ciągu pierwszych pięciu dni od premiery w serwisie Netflix produkcję miało obejrzeć ponad 17 mln osób.
Premiera Halo Reach na Steamie wielkim sukcesem
Adrian Werner, 4 grudnia 2019, 11:55
Wczorajsza premiera pecetowej wersji Halo: Reach (pierwszej części pakietu Halo: The Master Chief Collection) okazała się wielkim sukcesem. Krótko po debiucie produkcja stała się czwartą najpopularniejszą grą na Steamie, wyprzedzając m.in. GTA 5 oraz Destiny 2.
Ankieta sprzętowa Steam - coraz więcej graczy ma CPU od AMD
Bartosz Świątek, 3 grudnia 2019, 16:35
Valve opublikowało kolejną edycję ankiety Steam na temat sprzętu i oprogramowania. W listopadzie AMD powiększyło udziały na rynku zarówno procesorów, jak i kart graficznych.
League of Legends definitywnie odzyskało tron lidera na Twitchu
Adrian Werner, 2 grudnia 2019, 09:26
Studio Riot Games ma powody do zadowolenia. Gra League of Legends była najczęściej oglądaną produkcją na Twitchu w ciągu ostatnich 365 dni. W pokonanym polu zostawiła swojego głównego rywala, czyli Fortnite.
DayZ odzyskuje zaufanie graczy. Pozytywne opinie i rosnąca liczba grających na Steamie
Bartosz Świątek, 29 listopada 2019, 09:02
Po latach, w których dominowało negatywne nastawienie i narzekanie na niedoskonałości DayZ, gracze stopniowo przekonują się do tytułu Bohemia Interactive Studio i ponownie obdarzają deweloperów zaufaniem. Świadczą o tym wysoka liczba osób grających codziennie w tę produkcję oraz przychylne opinie na Steamie.
Renesans CS:GO; ciężkie czasy dla Dota 2
Paweł Woźniak, 27 listopada 2019, 13:58
Średnia liczby graczy Counter-Strike: Global Offensive w ostatnich miesiącach wzrosła do ponad 400 tysięcy. Jest to najwyższy wynik w tym roku i jeden z najlepszych w historii gry. Natomiast Dota 2 radzi sobie gorzej - po raz pierwszy od stycznia 2014 roku średnia liczby graczy wyniosła poniżej 400 tysięcy.
World War 3 z aktualizacją 0.8, wieczorami grę uruchamia około 100 osób
Miłosz Szubert, 27 listopada 2019, 11:30
Studio The Farm 51 wypuściło nową aktualizację do sieciowej strzelanki World War 3. Dodaje ona między innymi tryb Przełamanie. Niestety, nie poprawił on specjalnie sytuacji, jeśli chodzi o liczbę graczy bawiących się w tytule jednocześnie.
Half-Life Alyx ma szansę wprowadzić VR na salony. Ponad 10 mln wyświetleń trailera
Konrad Serafiński, 26 listopada 2019, 12:30
Pierwszy zwiastun Half-Life: Alyx wyświetlono łącznie ponad 10 mln razy. Czy produkcja Valve ma szansę stać się pierwszym tytułem VR, który stanie w szranki z „typowymi" grami wysokobudżetowymi?
NFS Heat przyciągnął więcej graczy niż jakakolwiek odsłona serii od lat
Agnieszka Adamus, 18 listopada 2019, 18:07
Need for Speed: Heat okazało się dużym sukcesem dla Electronic Arts. Najnowsza odsłona popularnej serii gier wyścigowych w pierwszym tygodniu od premiery zgromadziła więcej graczy niż inne części wydane na tę generację konsol.
Triumfalny powrót EA na Steam. Jedi Fallen Order bije rekordy popularności
Miłosz Szubert, 18 listopada 2019, 14:20
Star Wars Jedi: Fallen Order (pol. Star Wars Jedi: Upadły zakon) okazał się sporym sukcesem na Steamie. Tytuł nie schodzi z pierwszego miejsca listy bestsellerów na platformie firmy Valve mimo faktu, że do uruchomienia i tak wymaga on Origina.
Minecraft ma już prawie pół miliarda graczy na całym świecie
Konrad Serafiński, 12 listopada 2019, 10:15
Minecraft może pochwalić się największą liczbą graczy na świecie. Analityk Daniel Ahmad donosi, że tytuł zgromadził społeczność rzędu 480 mln graczy. Co więcej, produkcja ma również 112 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
Call of Duty: Mobile nadal bije rekordy popularności
Paweł Woźniak, 11 listopada 2019, 12:20
Pierwszy miesiąc po premierze Call of Duty: Mobile okazał się sporym sukcesem. Tytuł pobrano 148 milionów razy. Tym samym produkcja z łatwością przebiła wyniki takich mobilnych shooterów jak Fortnite czy PUBG.
4K wciąż marginesem - październikowa ankieta Steama
Miłosz Szubert, 6 listopada 2019, 13:50
Firma Valve opublikowała wyniki październikowej ankiety Steam. Według nich stale rośnie liczba użytkowników Windowsów 10, kart graficznych Nvidia oraz procesorów Intel. Co ciekawe, osoby korzystające z rozdzielczości 4K wciąż stanowią margines.
Apex Legends z 70 milionami graczy, EA zwiększa inwestycje w gry-usługi
Adrian Werner, 30 października 2019, 10:20
W Apex Legends zagrało już 70 milionów osób. Sukces produkcji, jak również trybów FIFA Ultimate Team i Madden Ultimate Team, sprawił, że dla EA coraz ważniejsze są cyfrowe źródła przychodów i firma zamierza więcej inwestować w gry-usługi.
Sprawdź, czy jesteś uzależniony od smartfona i czym to grozi
Paweł Woźniak, 28 października 2019, 12:59
W sieci pojawił się obszerny raport ukazujący statystyki korzystania z telefonów w dzisiejszych czasach. Z artykułu można również dowiedzieć się, czy jesteśmy uzależnieni od smartfona oraz jak walczyć z tym nałogiem.
Xbox Game Pass opłaca się Microsoftowi - abonenci po dołączeniu zaczynają kupować więcej gier
Agnieszka Adamus, 18 października 2019, 17:57
Xbox Game Pass okazał się dla Microsoftu strzałem w dziesiątkę. Jak informuje szef ID@Xbox - Agostino Simonetta - posiadacze abonamentu chętniej kupują gry na własność.
Stranger Things - trzeci sezon pobił wyniki poprzednich. Netflix chwali się liczbami
Adrian Werner, 17 października 2019, 10:54
Firma Netflix ogłosiła, że trzeci sezon serialu Stranger Things przebił wyniki oglądalności poprzednich serii. Ponadto doskonale poradziły sobie nowe odcinki Domu z papieru.
Nie gry, a pogaduchy przyszłością Twitcha?
Julia Dragović, 15 października 2019, 15:24
Według nowego raportu, Just Chatting to jedyna kategoria na Twitchu, która niezmiennie umacnia się z każdym kwartałem; jednocześnie Fortnite i LoL zaliczają mocny spadek oglądalności. A Ninja wcale nie przysporzył jej Mixerowi.
Tinder najbardziej dochodową aplikacją - zarabia więcej niż YouTube i Netflix
Oliwer Stanisławski, 11 października 2019, 12:47
Tinder, czyli aplikacja randkowa umożliwiająca poznawanie nowych osób bez wychodzenia z domu, awansował do miana najbardziej dochodowego programu na systemach iOS i Android. Giganci tacy jak Netflix czy YouTube zostali w tyle.
FIFA 20 ma już 10 milionów graczy. EA dziękuje i nagradza
Bartosz Świątek, 11 października 2019, 08:59
Koncern Electronic Arts pochwalił się popularnością najnowszej odsłony swojej serii piłkarskiej - FIFA 20. W tytuł zagrało już 10 milionów graczy na całym świecie. Wydawca postanowił uczcić ten moment, obdarowując użytkowników monetami Volta.
Destiny 2 zaliczyło bardzo udany debiut na Steamie
Adrian Werner, 3 października 2019, 12:22
Debiut Destiny 2 w modelu free-to-play na PC okazał się dużym sukcesem. Pierwszego dnia rekord aktywności na Steamie przekroczył 225 tysięcy graczy bawiących się jednocześnie.
TFT ma dziesiątki milionów graczy - i jest ich coraz więcej
Paweł Woźniak, 26 września 2019, 10:04
W oficjalnej wiadomości Riot Games poinformowało o nadchodzących zmianach w Teamfight Tactics. Dowiedzieliśmy się, że ulepszenia wprowadzone w patchu 9.19 są ostatnimi w tym zestawie bohaterów. Twórcy pochwalili się także liczbą aktywnych graczy.
Spada oglądalność Fortnite na Twitch
Paweł Woźniak, 17 września 2019, 10:38
Według raportu przedstawionego przez portal TheGamer, popularność Fortnite na Twitchu ciągle spada. Jest to głównie spowodowane odejściem Ninjy na konkurencyjną platformę oraz tym, że Tfue ogłosił, iż robi sobie przerwę od streamowania.
Gears 5 bije rekordy - to największa premiera Microsoftu w tej generacji
Agnieszka Adamus, 16 września 2019, 21:26
Microsoft ma powody do zadowolenia. Gears 5, czyli najnowsza odsłona popularnej serii strzelanek osadzonej w realiach science fiction, zaliczyła najlepszy start ze wszystkich tytułów wydanych przez amerykańskiego giganta na tę generację konsol.
Minecraft nadal rośnie - w grę bawi się ponad 110 mln osób miesięcznie
Adrian Werner, 16 września 2019, 10:25
Firma Microsoft poinformowała, że w grę Minecraft każdego miesiąca bawi się ponad 112 mln osób. To wzrost o kilkadziesiąt milionów od zeszłego roku.
Borderlands 3 – porównanie graficzne i problemy techniczne
Adrian Werner, 15 września 2019, 11:14
W sieci pojawił się materiał wideo oferujący porównanie graficzne między Borderlands 3 na Xboksie One X i PlayStation 4. Z kolei wersja pecetowa zmaga się z problemami technicznymi, ale mimo to cieszy się ogromną popularnością, dwukrotnie przebijając rekord aktywności Borderlands 2.
Rainbow Six Siege z 50 milionami graczy
Michał Kułakowski, 6 września 2019, 19:50
Kooperacyjna taktyczna strzelanka sieciowa Rainbow Six Siege, która zadebiutowała w 2015 roku, osiągnęła kolejny sukces. Firma Ubisoft ogłosiła, że od czasu premiery tytuł przyciągnął do siebie w sumie ponad 50 milionów graczy.
AMD zyskuje w sierpniowej ankiecie Steama
Jakub Błażewicz, 6 września 2019, 13:25
Firma Valve opublikowała wyniki sierpniowej ankiety sprzętowej na Steamie. W minionym miesiącu AMD zwiększyło swoje udziały zarówno na rynku procesorów, jak i w segmencie kart grafiki.
Z Windowsa 10 korzysta już ponad połowa użytkowników pecetów
Paweł Woźniak, 5 września 2019, 13:51
Według najnowszych danych z Windowsa 10 korzysta już ponad połowa użytkowników komputerów osobistych. W porównaniu do zeszłego miesiąca to o 2 punkty procentowe więcej.