Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

streamerzy / influencerzy - sprzęt i technologie (5)

Take-Two vs. SupMatto - jest oficjalne stanowisko wydawcy Borderlands 3
Take-Two vs. SupMatto - jest oficjalne stanowisko wydawcy Borderlands 3

Julia Dragović, 8 sierpnia 2019, 12:33

Wciąż niepotwierdzona wizyta „przedstawicieli” Take-Two Interactive (wydawcy Borderlands 3) w domu youtubera SupMatto jest związana z potwierdzonym, trwającym od dziesięciu miesięcy śledztwem firmy w sprawie przecieków dotyczących gry.

Nowa darmowa zawartość w AC Odyssey, CoD Modern Warfare z dedykowanymi serwerami i inne wieści
Nowa darmowa zawartość w AC Odyssey, CoD Modern Warfare z dedykowanymi serwerami i inne wieści

Miłosz Szubert, 7 sierpnia 2019, 17:05

Dziś piszemy o premierze dodatku Wybawcy Uldum do gry Hearthstone, milionie subskrybentów Ninjy w serwisie Mixer, kolejnym epizodzie The Lost Tales of Greece w Assassin's Creed Odyssey oraz dedykowanych serwerach w Call of Duty: Modern Warfare. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Borderlands 3 - Take-Two rzekomo nasłało detektywów na youtubera
Borderlands 3 - Take-Two rzekomo nasłało detektywów na youtubera

Julia Dragović, 7 sierpnia 2019, 15:04

Związany z serią Borderlands youtuber SupMatto zawiesza karierę po wizycie detektywów zatrudnionych podobno przez Take-Two Interactive (właściciela wydawcy 2K Games). Przez ujawnienie przecieków zaczął mieć w Internecie, delikatnie mówiąc, pod górkę.

Ninja – bardzo udany debiut streamera na Mixerze
Ninja – bardzo udany debiut streamera na Mixerze

Adrian Werner, 5 sierpnia 2019, 09:40

Ninja ma powody do zadowolenia. Jego pierwszy dzień w serwisie Mixer okazał się bardzo udany i stream cieszył się większą popularnością niż ostatnie transmisje tego twórcy na Twitchu.

Ninja porzucił serwis Twitch na rzecz Mixera firmy Microsoft
Ninja porzucił serwis Twitch na rzecz Mixera firmy Microsoft

Adrian Werner, 2 sierpnia 2019, 09:16

Ninja, czyli największa gwiazda Twitcha został podkupiony przez firmę Microsoft i od teraz będzie streamował wyłącznie w serwisie Mixer.

Twórcy A Way Out i Detroit: Twitch i YouTube jednak pomagają w sprzedaży gier
Twórcy A Way Out i Detroit: Twitch i YouTube jednak pomagają w sprzedaży gier

Miłosz Szubert, 16 lipca 2019, 15:40

David Cage z Quantic Dream i Josef Fares z Hazelight Studios zauważyli, że streamy i gameplaye ukazujące kompletne przejście takich gier, jak Detroit: Become Human i A Way Out w istocie pomagają ich sprzedaży. Gracze szukają bowiem unikalnych doświadczeń.

Twitch traci, ale wciąż rządzi wśród platform strumieniowania gier
Twitch traci, ale wciąż rządzi wśród platform strumieniowania gier

Jakub Błażewicz, 15 lipca 2019, 21:45

Serwis Streamlabs opublikował raport na temat kondycji platform do strumieniowania gier. W drugim kwartale Twitch pozostał niekwestionowanym liderem na rynku, ale wypadł nieco gorzej niż w poprzednich miesiącach.

Streamerka, która była najlepsza w becie Teamfight Tactics, mówi o seksizmie w grach
Streamerka, która była najlepsza w becie Teamfight Tactics, mówi o seksizmie w grach

Julia Dragović, 26 czerwca 2019, 16:47

Riot Games opublikowało ranking najlepszych uczestników zamkniętych beta-testów trybu Teamfight Tactics w League of Legends. Pierwsze miejsce zajęła kobieta – streamerka Hafu. Wydawałoby się, że jest to dla niej powód do bezwzględnej radości. A jednak nie do końca.

Ministerstwo Cyfryzacji chce walczyć z patostreamami
Ministerstwo Cyfryzacji chce walczyć z patostreamami

Konrad Hazi, 26 czerwca 2019, 12:34

Wiceminister Cyfryzacji - Adam Andruszkiewicz - zapowiedział, po publikacji przez NASK raportu „Nastolatki 3.0”, że jego resort zamierza podjąć działania przeciwko patostreamom. Mają one polegać na zwalczaniu zjawiska oraz prowadzeniu kampanii informacyjnej skierowanej do nastolatków oraz ich rodziców.

Najlepsi streamerzy zarabiają przeszło 50 tys. dolarów w godzinę
Najlepsi streamerzy zarabiają przeszło 50 tys. dolarów w godzinę

Bartosz Świątek, 21 maja 2019, 14:06

Dziennik The Wall Street Journal przyjrzał się bliżej zarobkom najpopularniejszych streamerów. Niektórzy z nich są w stanie zarobić ponad 50 tys. dolarów za godzinę grania w nową produkcję.

Renesans GTA 5 na Twitchu dzięki modom RP i serwerowi NoPixel
Renesans GTA 5 na Twitchu dzięki modom RP i serwerowi NoPixel

Adrian Werner, 2 maja 2019, 13:31

Marzec okazał się niezwykle udany dla Grand Theft Auto V w serwisie Twitch. Popularność gry eksplodowała, a zasługę w tym mają serwery z modami GTA 5 RP, w tym zwłaszcza NoPixel.

EA ma problem, Apex Legends bardzo straciło na popularności
EA ma problem, Apex Legends bardzo straciło na popularności

Bartosz Świątek, 23 kwietnia 2019, 14:04

Po olbrzymim sukcesie w lutym Apex Legends stopniowo przestaje cieszyć się zainteresowaniem streamerów i oglądających ich widzów. Liczba osób śledzących rozgrywki jest obecnie dziesięciokrotnie mniejsza niż u szczytu popularności tytułu.

Tysiące graczy obejrzało na żywo koncert w GTA 5
Tysiące graczy obejrzało na żywo koncert w GTA 5

Michał Kułakowski, 12 kwietnia 2019, 18:12

Tysiące graczy było świadkami koncertu w grze Grand Theft Auto V, zorganizowanego przez jednego ze streamerów w serwisie Twitch, występującego pod pseudonimem MikeTheBard. Autor wydarzenia zaśpiewał na żywo wiele klasycznych piosenek przy akompaniamencie gitary.

Streamer ukończył cykl Souls i Bloodborne'a bez przyjęcia jednego ciosu
Streamer ukończył cykl Souls i Bloodborne'a bez przyjęcia jednego ciosu

Miłosz Szubert, 22 marca 2019, 13:45

Użytkownikowi Twitcha o pseudonimie The Happy Hob udało się przejść Bloodborne'a i wszystkie odsłony cyklu Souls, nie dając się ani razu uderzyć przeciwnikom. Pod wrażeniem tego wyczynu było nawet samo FromSoftware.

Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends
Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends

Bartosz Świątek, 14 marca 2019, 17:24

Według agencji Reuters, firma Electronic Arts zapłaciła streamerowi Tylerowi „Ninja” Belvinsowi milion dolarów za promocję strzelanki battle royale Apex Legends. Wydawca potwierdza, że opłacił niektórych twórców w ramach krótkotrwałej akcji promocyjnej.

13-letnia głuchoniema streamerka Fortnite podbija Twitcha
13-letnia głuchoniema streamerka Fortnite podbija Twitcha

Miłosz Szubert, 14 marca 2019, 12:45

Scena gry Fortnite na Twitchu ma nową gwiazdę. Jest nią trzynastoletnia głuchoniema streamerka prowadząca kanał ewokttv. Dziewczyna ma niemal 37 tysięcy obserwujących i przeszło 2000 subskrybentów.

Ninja – miliony subskrybentów popularnego streamera to duplikaty
Ninja – miliony subskrybentów popularnego streamera to duplikaty

Bartosz Krawcewicz, 21 lutego 2019, 14:03

Z przeprowadzonych niedawno badań wynika, że sporą część widowni Tylera „Ninja” Blevinsa stanowią osoby, które subskrybują go na więcej niż jednej stronie. Oznacza to, że zasięg streamera w rzeczywistości jest dużo mniejszy, niż do tej pory zakładano.

Twórca Steam Spy wyjaśnia, jak Epic Games Store pozyskuje influencerów
Twórca Steam Spy wyjaśnia, jak Epic Games Store pozyskuje influencerów

Bartosz Świątek, 15 stycznia 2019, 13:58

Sergey Galyonkin, pełniący obecnie funkcję dyrektora odpowiedzialnego za przygotowanie strategii wydawniczej Epic Games Store, był gościem podcastu How Games Are Made. W czasie programu przedstawił sporo informacji o kulisach działania platformy.

Streamer otrzymał 75 tys. dolarów podczas transmisji Fortnite
Streamer otrzymał 75 tys. dolarów podczas transmisji Fortnite

Adrian Werner, 14 stycznia 2019, 13:29

Podczas niedawnej transmisji na Twitchu specjalizujący się w Fortnite streamer otrzymał 75 tys. dolarów, co jest rekordem w historii serwisu.

Ninja ujawnił, ile zarobił dzięki streamowaniu Fortnite'a
Ninja ujawnił, ile zarobił dzięki streamowaniu Fortnite'a

Bartosz Krawcewicz, 3 stycznia 2019, 14:16

Popularny streamer Tyler „Ninja” Blevins zdradził, ile zarobił na streamowaniu gry Fortnite w serwisach Twitch i YouTube w 2018 roku. Dzięki graniu w dzieło Epic Games udało mu się zebrać dość pokaźną sumkę.

Anthem – utrata biblioteki gier karą za streamowanie wersji alfa
Anthem – utrata biblioteki gier karą za streamowanie wersji alfa

Bartosz Krawcewicz, 10 grudnia 2018, 12:24

Pewien użytkownik Twitcha na własnej skórze przekonał się, czym grozi łamanie warunków umowy poufności. W wyniku streamowania zamkniętych testów gry Anthem utracił całą swoją bibliotekę gier na platformie Origin.

Epic Games pozywa youtubera promującego i sprzedającego cheaty do Fortnite
Epic Games pozywa youtubera promującego i sprzedającego cheaty do Fortnite

Bartosz Świątek, 15 października 2018, 09:03

Firma Epic Games pozwała youtubera Brandona „Golden Modz” Lucasa w związku z promowaniem i sprzedażą narzędzi umożliwiających oszukiwanie w Fortnite. Deweloper domaga się zwrotu zysków wypracowanych na procederze.

Chiński rząd zablokował dostęp do serwisu Twitch
Chiński rząd zablokował dostęp do serwisu Twitch

Michał Kułakowski, 21 września 2018, 18:30

Twitch jest już oficjalnie niedostępny w Chinach. Rząd Państwa Środka zablokował w pełni dostęp do tego popularnego serwisu, co jest najprawdopodobniej częścią szerzej zakrojonej akcji wymierzonej w przemysł gier online, a także wynikiem działań ograniczających obecność na lokalnym rynku zagranicznych spółek.

Steam.tv - Valve wkrótce uruchomi serwis mający być rywalem Twitcha
Steam.tv - Valve wkrótce uruchomi serwis mający być rywalem Twitcha

Adrian Werner, 18 sierpnia 2018, 11:20

Firma Valve wkrótce uruchomi Steam.tv, czyli sieciowy serwis streamingowy, który zapowiada się na bezpośrednią konkurencję dla popularnego Twitcha.

Twórca Everspace o influencerach: „to często kompletna katastrofa”
Twórca Everspace o influencerach: „to często kompletna katastrofa”

Bartosz Świątek, 20 kwietnia 2018, 09:32

W czasie konferencji Reboot Develop współzałożyciel studia Rockfish Games, Michael Schade, stwierdził, że znakomita większość profesjonalnych streamerów, z którymi współpracowała jego firma, zupełnie nie potrafiła grać w Everspace. Tym samym firma wyrzuciła w błoto ciężkie pieniądze na promowanie gry.

Valve kontra ESL - spór o streamy DOTA 2
Valve kontra ESL - spór o streamy DOTA 2

Bartosz Świątek, 26 stycznia 2018, 14:03

Stanowisko Valve praktycznie pozbawiło sensu umowę na wyłączność transmitowania rozgrywek DOTA 2, która została zawarta pomiędzy ECL a Facebookiem. Sytuacja może mieć wpływ na przyszłość e-sportu.

Counter-Strike: Global Offensive - kolejny znany youtuber zamieszany w aferę hazardową
Counter-Strike: Global Offensive - kolejny znany youtuber zamieszany w aferę hazardową

Kamil Zwijacz, 31 lipca 2016, 11:03

Od kilku tygodni pojawiają się kolejne informacje związane z aferą hazardową dotyczącą gry Counter-Strike: Global Offensive. Z najnowszych informacji wynika, że Valve wezwało do zaprzestania działalności dwadzieścia następnych stron, z których jedna należy do popularnego youtubera i streamera PhantomL0rda.

Warner Bros. płacił youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru
Warner Bros. płacił youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru

Janusz Guzowski, 12 lipca 2016, 13:15

Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych opublikowała ugodę z firmą Warner Bros., którą oskarżono o nielegalne praktyki marketingowe. Spółka miała płacić youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru, z pominięciem wymaganego w tym wypadku oznaczenia materiałów sponsorowanych. Na liście płac znalazł się m.in. PewDiePie. Dokument nie przewiduje kar finansowych.

Wybuchła afera związana z youtuberami i hazardem w Counter-Strike: Global Offensive
Wybuchła afera związana z youtuberami i hazardem w Counter-Strike: Global Offensive

Maciej Kowalczyk, 5 lipca 2016, 11:48

Internet huczy od ostatnich kontrowersji związanych z hazardem w Counter-Strike: Global Offensive. Okazało się, że znani youtuberzy promowali na swoich kanałach hazardową stronę CSGOLotto, będąc jednocześnie jej właścicielami. Fakt ten postanowili ukryć, co wywołało falę oskarżeń dotyczących oszukiwania innych użytkowników serwisu.

Twitch w 2015 roku - 1,7 mln streamerów miesięcznie, League of Legends najpopularniejszą grą
Twitch w 2015 roku - 1,7 mln streamerów miesięcznie, League of Legends najpopularniejszą grą

Kamil Zwijacz, 13 lutego 2016, 15:17

Poznaliśmy kilka ciekawych danych związanych z popularnością serwisu Twitch. Okazało się m.in., że platforma notowała średnio 1,7 mln streamerów miesięcznie, a tytuł najchętniej oglądanej gry przypadł League of Legends.

Dane na temat filmów poświęconych grom - YouTube najpopularniejszy, Twitch najbogatszy
Dane na temat filmów poświęconych grom - YouTube najpopularniejszy, Twitch najbogatszy

Jakub Błażewicz, 10 lipca 2015, 14:55

Firma badawcza SuperData opublikowała raport poświęcony filmom o tematyce growej w 2014 roku. Łączną wartość rynku wyceniono na 3,8 miliarda dolarów, przy czym największą popularnością wśród serwisów z tego typu filmami cieszył się YouTube, zaś największy przychód odnotował konkurencyjny Twitch.

10 ulubionych gier let's playerów z YouTube; Minecraft na topie
10 ulubionych gier let's playerów z YouTube; Minecraft na topie

Michał Jodłowski, 14 maja 2015, 11:15

Serwis YouTube w ramach świętowania swojego dziesięciolecia udostępnił listę 10 najpopularniejszych gier, które pojawiają się w filmikach tworzonych przez tzw. let’s playerów. Na szczycie listy znajduje się Minecraft, za nim seria Grand Theft Auto, a ostatnie miejsce na podium przypadło League of Legends.

YouTube zmienia zasady publikacji materiałów wideo z gier. Monetyzacja let's playów zostaje ograniczona
YouTube zmienia zasady publikacji materiałów wideo z gier. Monetyzacja let's playów zostaje ograniczona

Kamil Zwijacz, 12 grudnia 2013, 10:23

Serwis YouTube zmienił zasady publikowania nieobrobionych materiałów wideo z gier, ograniczając możliwość zarabiania na takich nagraniach. Oberwało się przede wszystkim osobom nagrywającym let's playe, ale swoją pomoc zaoferowało już kilku deweloperów, w tym Blizzard Entertainment, Capcom czy też Ubisoft.

Nintendo zarobi na Let's Play'owcach
Nintendo zarobi na Let's Play'owcach

Kamil Zwijacz, 17 maja 2013, 09:07

Firma Nintendo poinformowała, że będzie zamieszczać specjalne reklamy w nagraniach na serwisie YouTube, które wykorzystują ich produkcje. Oznacza to mniej więcej tyle, że zyski z materiałów typu Let's Play wpływać będą na konto wydawcy, a nie autorów nagrań.