Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Popularne recenzje gier RPG 12

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier z kategorii: RPG. Znajdziesz tu ponad 490 tekstów spełniających te kryteria.

Lost Odyssey - recenzja gry

recenzja gry11 marca 2008

Twórca serii Final Fantasy nie sili się na innowacje, ale wciąż potrafi tworzyć historie wzruszające i dające do myślenia.

Lost Odyssey - recenzja gry

Might & Magic VII: For Blood and Honor - recenzja gry

recenzja gry11 kwietnia 2001

Na siódmą część Might & Magic nie musieliśmy czekać tak długo jak na część szóstą. Ukazała się prawie równo w rok po swojej znakomitej poprzedniczce i przyniosła trochę nowych rozwiązań, ale i pozostawiła po sobie pewien niedosyt.

Might & Magic VII: For Blood and Honor - recenzja gry

Might & Magic VIII: Day of the Destroyer - recenzja gry

recenzja gry21 grudnia 2000

Might & Magic VIII to gra dobra, ale chyba zapowiadająca upadek tej serii – przynajmniej z tym engine. Jest to po prostu poprawna kontynuacja serii, bez żadnych rewelacji. Każdy prawdziwy fan i tak ją kupi, więc moje zarzuty nic tu nie znaczą ...

Might & Magic VIII: Day of the Destroyer - recenzja gry
System Shock 2 - Szykowny Szok

System Shock 2 - Szykowny Szok

recenzja gry22 grudnia 2000

Gra reprezentuje rzadki gatunek, który może jednych wciągnąć na wiele godzin, a innych po kilku minutach odepchnąć. Jednak ci, którym przypadnie do gustu mają zagwarantowane wiele godzin rozrywki na wysokim poziomie.

System Shock 2 - Szykowny Szok

Świątynia Pierwotnego Zła - recenzja gry

recenzja gry26 lutego 2004

Świątynia Pierwotnego Zła to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”.

Świątynia Pierwotnego Zła - recenzja gry
Planescape Torment - recenzja gry

Planescape Torment - recenzja gry

recenzja gry15 stycznia 2001

Gdybym mówił językami aniołów i ludzi a Planescape Torment bym nie miał, nie stałbym się tym, kim jestem.

Planescape Torment - recenzja gry

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor - recenzja gry

recenzja gry26 listopada 2001

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor to pierwsza gra komputerowa oparta na zasadach Trzeciej Edycji gry Dungeons & Dragons, opublikowanych w sierpniu 2000 przez wydawnictwo Wizards of the Coast.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor - recenzja gry
Piętnaste urodziny Diablo II - wspominamy grę, która zdefiniowała gatunek hack-and-slashy

Piętnaste urodziny Diablo II - wspominamy grę, która zdefiniowała gatunek hack-and-slashy

gramy dalej29 czerwca 2015

To, jak wyglądają współczesne hack and slashe, zawdzięczamy przede wszystkim serii Diablo. Druga odsłona, która do perfekcji doprowadziła zaproponowany w „jedynce” model zabawy, obchodzi dziś piętnaste urodziny. Dlaczego jest dla gatunku tak istotna?

Piętnaste urodziny Diablo II - wspominamy grę, która zdefiniowała gatunek hack-and-slashy

Kult: Heretic Kingdoms - recenzja gry

recenzja gry22 października 2004

Teoretycznie mógł z tego wyjść całkiem przyzwoity slasher, coś pokroju wydanego kilka miesięcy temu Sacred. W rezultacie otrzymaliśmy jednak niezbyt grywalny a na dodatek brzydki produkt, który nie spodoba się nawet zagorzałym fanom gatunku.

Kult: Heretic Kingdoms - recenzja gry

Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - recenzja gry

recenzja gry15 maja 2001

Evil Islands to naprawdę znakomita gra, gra z duszą. I widać doskonale, że marzeniem jej twórców nie było tylko jak najszybsze pobiegnięcie do kasy, lecz stworzenie programu, który mógłby zająć ważne miejsce w historii komputerowej rozrywki.

Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - recenzja gry

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide - recenzja gry

recenzja gry26 września 2003

Shadows of Undrentide to pierwszy dodatek do Neverwinter Nights stworzony jest przez firmę BioWare oraz nowo powstałe studio FloodGate, składające się przede wszystkim z byłych członków zespołu Looking Glass Studios.

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide - recenzja gry

Asheron's Call - recenzja gry

recenzja gry22 grudnia 2000

Mało kto ma w Polsce możliwość pogrania sobie w massive multiplayer online. Dla tych, którzy nie wiedzą jescze, jaka to frajda, stworzyliśmy recenzję jednej z lepszych gier tego typu.

Asheron's Call - recenzja gry

Silverfall - recenzja gry

recenzja gry12 marca 2007

Silverfall ma tak samo dużo wad co zalet. Zależy co kto lubi, kto czego oczekuje i co jest dla niego mniej lub bardziej istotne. Osoby liczące na porządnego, hardcorowego i miodnego hack’n’slasha – mogą do oceny dodać sobie spokojnie jeszcze 5 procent.

Silverfall - recenzja gry

Hunted: Kuźnia Demona - recenzja gry

recenzja gry15 czerwca 2011

Ostatnio kondycja hack’n’slashy nie zachwyca. W recenzji sprawdzamy, czy >Hunted: Kuźnia Demona jest w stanie obronić honor gatunku.

Hunted: Kuźnia Demona - recenzja gry
Final Fantasy XIII - recenzja gry

Final Fantasy XIII - recenzja gry

recenzja gry9 marca 2010

Długo musieliśmy czekać na wkroczenie serii Final Fantasy na obecną generację sprzętu. Przygody Lightning powinny zadowolić wszystkich zadeklarowanych fanów, ale niekoniecznie przekonają do gatunku nowych graczy.

Final Fantasy XIII - recenzja gry

Overlord - recenzja gry

recenzja gry23 lipca 2007

Czarny humor, czarny charakter w roli głównej i miks wielu gatunków. Czy to mogło się udać?

Overlord - recenzja gry
Recenzja gry Diablo III w wersji na konsole - król hack'n'slash na padzie

Recenzja gry Diablo III w wersji na konsole - król hack'n'slash na padzie

recenzja gry5 września 2013

W Diablo III może już grać konsolowa brać i mimo obaw, piekło nie zamarzło. Pecetowy produkt przeprowadzkę na kanapę zniósł dzielnie, a jakość konwersji nie pozostawia wiele do życzenia.

Recenzja gry Diablo III w wersji na konsole - król hack'n'slash na padzie
The Elder Scrolls IV: Oblivion - recenzja gry

The Elder Scrolls IV: Oblivion - recenzja gry

recenzja gry27 marca 2006

Najbardziej wyczekiwana gra ostatnich miesięcy ląduje z wielkim hukiem i od razu udowadnia, że śmiało można ją wymieniać obok najlepszych RPG-ów w historii.

The Elder Scrolls IV: Oblivion - recenzja gry
The Elder Scrolls IV: Oblivion - PL

The Elder Scrolls IV: Oblivion - PL

recenzja gry12 lipca 2006

2600 stron, 6 tłumaczy, 3 miesiące, jeden Oblivion. Oblivion? Raczej „Otchłań”, rodacy.

The Elder Scrolls IV: Oblivion - PL
Wspominamy TES Oblivion – kiedyś zabijał pecety, dziś popada w zapomnienie

Wspominamy TES Oblivion – kiedyś zabijał pecety, dziś popada w zapomnienie

gramy dalej21 września 2020

Morrowinda wspominamy ciepło. Skyrima wspominać nie musimy, bo wciąż w niego gramy. A jak ma się sprawa z Oblivionem? The Elder Scrolls IV sprawia wrażenie zapomnianego – mimo że zasłużonego – ogniwa w ewolucji serii Bethesdy. Skąd taki stan rzeczy?

Wspominamy TES Oblivion – kiedyś zabijał pecety, dziś popada w zapomnienie
Wielki powrót legendy - recenzja gry Deus Ex: Bunt ludzkości

Wielki powrót legendy - recenzja gry Deus Ex: Bunt ludzkości

recenzja gry22 sierpnia 2011

Mało kto wierzył, że to może się udać, a jednak. Debiutujące studio dało światu grę, która w konfrontacji ze swoim kultowym pierwowzorem wychodzi obronną ręką. Co takiego urzekło nas w Deus Ex: Bunt Ludzkości?

Wielki powrót legendy - recenzja gry Deus Ex: Bunt ludzkości
Jade Empire - recenzja gry

Jade Empire - recenzja gry

recenzja gry21 lipca 2005

Jade Empire przypomina z pozoru KOTOR-a, ale już na samym początku przekonamy się, że pomiędzy tymi grami jest bardzo wiele różnic. Choćby dlatego, że akcja rozgrywa się w orientalnym świecie do złudzenia przypominającym starożytne Chiny.

Jade Empire - recenzja gry

Fantastic 4 - recenzja gry

recenzja gry11 sierpnia 2005

Z pozoru zwykła wycieczka dookoła stacji kosmicznej w celu zamknięcia osłon kończy się tragicznie – Ben Grimm ledwo uchodzi z życiem, a pozostali kosmonauci, nawet wewnątrz stacji, poddani zostają wpływowi promieniowania nieznanego pochodzenia.

Fantastic 4 - recenzja gry
Recenzja gry Sacred 3 - pecetowy hack'n'slash zmieniony nie do poznania

Recenzja gry Sacred 3 - pecetowy hack'n'slash zmieniony nie do poznania

recenzja gry1 sierpnia 2014

Sacred 3 zrywa z tradycjami serii i podąża w zupełnie nowe rejony. Czy to rezygnacja niemieckiego dewelopera z rywalizacji z Diablo III o dusze graczy, czy też świadoma decyzja podążania w kierunku wytyczonym przez kooperacyjne nawalanki?

Recenzja gry Sacred 3 - pecetowy hack'n'slash zmieniony nie do poznania