XCOM Chimera Squad: Rodzaje misji XCOM Chimera Squad poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2020
Ta strona poradnika do XCOM Chimera Squad zawiera informacje jakie są główne typy misji w grze. Oprócz omówienia rodzajów misji podpowiadamy też jak odczytać informacje o cechach poszczególnych zadań oraz o nagrodach przewidzianych za ich ukończenie.
- Główne misje (Investigation Missions) - kolor fioletowy
- Poboczne misje (Side Missions) - kolor żółty
- Nagłe misje (Emergency Missions) - kolor czerwony
- Sytuacje (Situations) - kolor niebieski
- Jak odczytać informacje na temat misji?
- Ekrany podsumowania misji
Główne misje (Investigation Missions) - kolor fioletowy
Pierwsza kategoria to misje fabularne, czyli te powiązane z prowadzeniem śledztw i rozpracowywaniem wrogich frakcji działających w Mieście 31. Misje te oznaczane są na mapie na fioletowo.
Pierwsza grupa misji śledczych to te związane z ważnymi postępami w śledztwie. Są one niestety często początkowo niedostępne i trzeba najpierw poczekać kilka dni. Jest to wytłumaczone np. koniecznością rozpracowania planów wrogiej frakcji. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że każdego dnia zwiększa się poziom niepokoju (Unrest) w dzielnicy miasta powiązanej z tego typu misją. Musisz być przygotowany do zwalczania go (zajrzyj na stronę Poziom anarchii - jak obniżyć?).
Druga grupa misji śledczych to tzw. misje wprowadzające - Lead Missions. Ukończenie ich pozwala nie tylko zadać kolejny cios wrogiej frakcji, ale również skrócić czas oczekiwania na odblokowanie nadrzędnej misji. W przykładzie z powyższego obrazka oczekiwanie na odblokowanie najważniejszego zadania może zostać skrócone o 2 dni.
Poboczne misje (Side Missions) - kolor żółty
Przystępowanie do pobocznych misji jest całkowicie opcjonalne. Nie musisz zajmować się nimi na potrzeby awansowania w głównym wątku fabularnym. Opcjonalnych questów najlepiej podejmować się jeśli nie ma aktualnie żadnych dostępnych głównych misji fabularnych.
Główną motywacją do rozpoczynania pobocznych misji są oczywiście powiązane z nimi nagrody. Najcenniejszymi nagrodami są naszym zdaniem obniżki poziomu niepokoju (Unrest) w mieście. W miarę możliwości podejmuj się pobocznych misji w tych dzielnicach, w których niepokój wynosi 3-5 punktów (w pięciostopniowej skali). W przykładzie z powyższego obrazka pomyślne ukończenie misji pozwoliłoby na obniżenie niepokoju o 2 punkty.
Nagłe misje (Emergency Missions) - kolor czerwony
Nagłe misje załączają się jedynie w krytycznych sytuacjach, a konkretnie w tych dzielnicach, w których poziom niepokoju osiągnął maksymalną wartość 5 punktów - są one oznaczane na czerwono.
Powinieneś zawsze dążyć do tego żeby jak najszybciej obniżyć tę wartość, gdyż każdy dzień z maksymalnym poziomem niepokoju zwiększa o 1 "globalny" pasek anarchii. Dla przypomnienia doprowadzenie do zapełnienia się paska anarchii jest równoznaczne z przegraniem całej kampanii.
Sytuacje (Situations) - kolor niebieski
Sytuacje są nietypową odmianą zadań pojawiających się na mapie miasta. Ich najbardziej unikalną cechą jest to, że nie wymuszają one bezpośredniego uczestnictwa w misji. Po wybraniu i zaakceptowaniu jakiejś sytuacji zostanie ona po prostu zaliczona w sposób automatyczny - APC z drużyną bez twojego udziału dotrze do dzielnicy powiązanej z sytuacją i rozwiąże problem.
Sytuacjami najlepiej jest zajmować się gdy danego dnia na mapie miasta nie są dostepne żadne główne ani poboczne misje. Możesz ewentualnie robić wyjątki jeśli nagroda za zaliczenie sytuacji bardzo ci się przyda (np. jeśli jest to surowiec, którego niewiele masz w zapasie).
Jak odczytać informacje na temat misji?
W XCOM Chimera Squad nie wykonuje się misji "w ciemno". Po wybraniu głównej lub pobocznej misji możesz odczytać najważniejsze informacje na jej temat. Sa one wyświetlane na ekranie mapy miasta oraz na ekranie przygotowania drużyny do misji (uwaga - na tym etapie przygotowań możesz się nadal wycofać z zadania!).
Oto na co radzimy zwrócić szczególną uwagę:
- Difficulty - To przewidywany poziom trudności misji. Jeśli masz do czynienia z trudną (Difficult) lub bardzo trudną (Very Difficult) misją, to koniecznie zapisz wcześniej stan gry, wybierz najlepszych agentów i zaopatrz ich w jak najlepszy sprzęt.
- Rewards - To lista nagród przewidzianych za ukończenie misji. O ile tylko nie działasz pod presją czasu (np. rosnący niepokój / anarchia), to warto wybierać te zadania, które oferują najbardziej użyteczne nagrody.
- Projected Breach Options - To przewidywana lista wejść do obszarów, w których rozgrywa się bitwy. Staraj się zabrać na misję odpowiednie gadżety jeśli gra poinformuje np. o drzwiach z zamkiem elektronicznym czy o ścianie do zburzenia z użyciem ładunku wybuchowego.
- Projected Encounters - To przewidywana liczba bitew w ramach danej misji. Im więcej bitew, tym trudniej będzie ci przetrwać, szczególnie jeśli nie włączyłeś opcji pełnego leczenia agentów pomiędzy starciami. W wyjątkowych przypadkach liczba starć może zwiększyć się w stosunku do przewidywanej wartości.
Ekrany podsumowania misji
Każdą misję kończą aż dwa ekrany podsumowania. Najważniejsze informacje z pierwszego ekranu znajdują się w sekcji Agent Status - możesz sprawdzić w niej stan zdrowia poszczególnych bohaterów. Jeżeli któryś z nich został poważnie ranny (Gravely Injured) to upewnij się czy postać ta nie ma jakiejś blizny do wyleczenia.
Drugi ekran zawiera przede wszystkim potwierdzenie o nagrodach za ukończenie misji. Może ono zostać wzbogacone o dane wywiadowcze (Intel) zdobyte dzięki pojmaniu żywcem określonej liczby przeciwników. Szanse otrzymania danych wywiadowczych rosną procentowo wraz z liczbą ogłuszonych wrogów. Przykładowo jeśli pojmałeś 2 przeciwników w danej misji to wynoszą one 40%, ale przy ogłuszonych 3 wrogach wzrastają już do 60%.
Przydatne informacje wyświetlane są też w polu City Status. Możesz się tu dowiedzieć m.in. o zmianach w poziomie niepokoju w poszczególnych dzielnicach Miasta 31.