Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? XCOM Chimera Squad poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 29 kwietnia 2020

Ta strona poradnika do gry XCOM Chimera Squad kompleksowo opisuje tematy ogłuszania przeciwników i pozbawiania ich przytomności. Wyjaśniamy z jakimi zaletami i nagrodami wiąże się unikanie zabijania przeciwników, oraz z jakich metod ogłuszania wrogów najlepiej korzystać.

Ogłuszenie i pozbawienie przytomności - podstawowe różnice

Pod pojęciem ogłuszenia przeciwnika kryje się wyłączenie go z walk na określoną liczbę rund - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Pod pojęciem ogłuszenia przeciwnika kryje się wyłączenie go z walk na określoną liczbę rund. Może do tego dojść na kilka różnych sposobów, np. w wyniku użycia granatu ogłuszającego czy umiejętności któregoś z agentów. Po upływie określonej liczby rund (zazwyczaj jednej lub dwóch) przeciwnik będzie mógł powrócić do walk.

Pod pojęciem pozbawienia przeciwnika przytomności kryje się pojmanie go żywcem po tym jak straci wszystkie punkty zdrowia - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Pod pojęciem pozbawienia przeciwnika przytomności kryje się pojmanie go żywcem po tym jak straci wszystkie punkty zdrowia. Może do tego dojść korzystając z określonych ataków i umiejętności, które nie zabiją przeciwnika w momencie gdy pozbawiony zostanie całego HP. Postać, którą pojmano żywcem, nie może już oczywiście powrócić do walk.

Jakie są zalety unikania zabijania wrogów?

Ponownie należy tu dokonać rozróżnienia - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Ponownie należy tu dokonać rozróżnienia. Jeśli ogłuszyłeś przeciwnika to możesz przede wszystkim liczyć na to, że zostanie on na pewien czas "usunięty" z walk. Możesz wykorzystać to na wiele sposobów - zaatakować w tym czasie innych przeciwników, skupić się na zaliczeniu celów misji, czy po prostu zaatakować ogłuszoną postać polegając na tym, że jest chwilowo bezbronna.

Jeśli pozbawiłeś przeciwnika przytomności to pojawia się szansa otrzymania nagrody w postaci 20 punktów wywiadowczych (jeden z surowców w grze). Nagroda może zostać przyznana na ekranie podsumowania misji. Szanse jej zdobycia uzależnione są od tego ilu wrogów udało ci się w trakcie całej misji pojmać żywcem:

  1. 1 pojmany przeciwnik = 20% szansy otrzymania paczki danych wywiadowczych
  2. 2 pojmanych przeciwników = 40% szansy otrzymania paczki danych wywiadowczych
  3. 3 pojmanych przeciwników = 60% szansy otrzymania paczki danych wywiadowczych
  4. 4 pojmanych przeciwników = 80% szansy otrzymania paczki danych wywiadowczych
  5. 5 lub więcej pojmanych przeciwników = 100% gwarancji otrzymania paczki danych wywiadowczych

Ogłuszanie przeciwników i chwilowe "wyłączanie" ich z walk - dobre metody

Jednym z najlepszych sposobów ogłuszania wrogów jest korzystanie z granatów ogłuszających (Shock Grenade) - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Jednym z najlepszych sposobów ogłuszania wrogów jest korzystanie z granatów ogłuszających (Shock Grenade). Warto postarać się zdobyć te granaty po tym jak pojawią się jako nagroda za zaliczenie jednej z misji lub jako unikalny towar do zakupienia na targu zbieraczy Scavenger Market. Postaraj się wyposażyć w nie co najmniej 1 członka drużyny.

Dużą zaletą granatów ogłuszających jest to, że eksplozja obejmuje kilka pól. Możesz dzięki temu ogłuszyć kilku przeciwników stojących blisko siebie. Czas pozostawania w ogłuszonym stanie nie jest niestety identyczny dla wszystkich wrogów - zazwyczaj będzie to jedna lub dwie rundy.

Ciekawą i mało oczywistą techniką jest wybieranie punktów wejść (Breaching Point), które w przypadku udanego ataku gwarantują to, że zaatakowany przeciwnik będzie znajdował się w ogłuszonym stanie w pierwszej rundzie bitwy - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Ciekawą i mało oczywistą techniką jest wybieranie punktów wejść (Breaching Point), które w przypadku udanego ataku gwarantują to, że zaatakowany przeciwnik będzie znajdował się w ogłuszonym stanie w pierwszej rundzie bitwy. Jeśli tylko zauważysz taki bonus, to postaraj się przyporządkować jak najwięcej agentów do wejścia, z którym jest powiązany. Chodzi o to żeby ogłuszyć kilku przeciwników zanim rozpoczną się właściwe walki.

Zamiast ogłuszenia przeciwnika może też podjąć starania o to żeby tymczasowo wyłączyć go z walk, również uniemożliwiając mu wykonanie ruchu gdy przyjdzie na niego kolej - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Zamiast ogłuszenia przeciwnika może też podjąć starania o to żeby tymczasowo "wyłączyć" go z walk, również uniemożliwiając mu wykonanie ruchu gdy przyjdzie na niego kolej. Najbardziej przydają się tu:

  1. Kontrola umysłu - Umiejętnością kontroli umysłu dysponuje Verge, przy czym dotyczy ona wyłącznie żywych przeciwników. Nie może on "opętać" maszyn.
  2. Hakowanie robotów - Umiejętnością hakowania maszyn dysponuje Patchwork. Jest ona dostępna m.in. dla androidów, mechów czy przeciwników Andromedon.
Inna bardzo pomocna metoda na wyłączanie wrogów z walki dotyczy korzystania z umiejętności duszenia przeciwników (Bind) dostępnej dla Torque - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Inna bardzo pomocna metoda na wyłączanie wrogów z walki dotyczy korzystania z umiejętności duszenia przeciwników (Bind) dostępnej dla Torque. Jest ona w stanie przyciągnąć do siebie przeciwnika językiem i w tej samej rundzie zacząć go dusić.

Dzięki dalszemu rozwinięciu umiejętności Torque możesz uczynić duszenie jeszcze bardziej przydatną umiejętnością - Torque możesz odbierać więcej punktów zdrowia duszonemu przeciwnikowi i ponadto ataki innych wrogów wymierzone w nią nie spowodują, że "wypuści" duszonego oponenta.

Jeszcze inna ciekawa technika tymczasowego wyłączenia wroga z walk dotyczy używania umiejętności Pole stazy (Stasis Field) przez agentkę Patchwork - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Jeszcze inna ciekawa technika tymczasowego wyłączenia wroga z walk dotyczy używania umiejętności Pole stazy (Stasis Field) przez agentkę Patchwork. To bardzo nietypowa zdolność, gdyż może ona zostać użyta na każdej postaci przebywającej na polu bitwy:

  1. Użycie stazy na przeciwniku sprawi, że nie będzie mógł wykonać swojej akcji, ale nie będzie go też można atakować innymi bohaterami. Najlepiej "wytypować" przeciwnika z silnymi lub irytującymi atakami i na czas jego nieaktywności rozprawić się ze słabszymi wrogami.
  2. Użycie stazy na sojuszniku sprawi, że nie będzie mógł otrzymywać obrażeń od wrogów, ale nie będzie też mógł wykonywać własnych akcji. Idealnym zastosowaniem Stazy jest w tym przypadku ochronienie ciężko rannego członka drużyny, która nie posiada możliwości leczenia.

Pozbawianie przeciwników przytomności - dobre metody

W grze są dwie zasadnicze metody pozbawiania przeciwników przytomności - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

W grze są dwie zasadnicze metody pozbawiania przeciwników przytomności. Pierwsza z nich jest dostępna od samego początku gry i jest to Obezwładnienie - Subdue, czyli atak wręcz wykonywany celem pojmania kogoś żywcem. Jest on dostępny dla wszystkich agentów. Wyjątkiem jest Cherub, który w zastępstwie posiada Ładowane uderzenie - Charged Bash wykonywane tarczą kinetyczną. Ma ono to samo samo zastosowanie, przy czym tarcza może zostać wcześniej naładowana po to żeby atak zadał więcej obrażeń.

Ataki wręcz w grze są niestety słabe i musisz liczyć się z tym, że atakując nawet najsłabszego przeciwnika nie zdołasz go od razu pozbawić wszystkich punktów zdrowia i pozbawić przytomności. Problem ten możesz na szczęście łatwo rozwiązać - użyj najpierw innych silnych ataków po to żeby doprowadzić do sytuacji, w której danemu przeciwnikowi pozostaną w zapasie 2-4 punkty zdrowia. Dopiero wtedy użyj obezwładnienia z nadzieją, że to wystarczy do pokonania go.

1 - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry
Druga metoda jest znacznie lepsza i zakłada ona używanie pocisków paraliżujących Tranq Rounds - XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby? - XCOM Chimera Squad - poradnik do gry

Druga metoda jest znacznie lepsza i zakłada ona używanie pocisków paraliżujących Tranq Rounds. Są one dostepne od momentu odblokowania po raz pierwszy sklepu, czyli zakładki Supply w centrum dowodzenia. Każda paczka pocisków kosztuje 50 kredytów, ale możesz z nich korzystać przez całą grę i nie musisz uzupełniać co jakiś czas ich zapasów. Wyposażenie wszystkich agentów w tę amunicję będzie cię kosztowało w sumie 200 kredytów, ale jest to inwestycja, która bardzo szybko zaprocentuje zdobywaniem większych ilości danych wywiadowczych.

Dodatkową zaletą amunicji paraliżującej jest to, że nie musisz jej w żaden sposób aktywować w trakcie walk. Użycie broni palnej z tą amunicją automatycznie pozbawi przeciwnika przytomności po tym jak straci wszystkie punkty zdrowia. Co więcej, pociski paraliżujące działają ze wszystkimi typami broni, nawet ze strzelbami.