XCOM Chimera Squad: Lepsze bronie, granaty - jak zdobywać? XCOM Chimera Squad poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2020
Poniżej znajdziesz informacje jak zdobyć lepsze bronie oraz granaty w grze XCOM Chimera Squad. Nasz poradnik zawiera informacje jak ulepszać aktualnie posiadane bronie oraz jak pozyskiwać zupełnie nowe elementy wyposażenia agentów.
Ulepszanie broni
Bronie w XCOM Chimera Squad możesz ulepszać na dwa główne sposoby. Pierwszy sposób to udoskonalanie broni dzięki nowym technologiom opracowywanym w zakładce Assembly. Przykładowy tego typu projekt pokazuje powyższy obrazek. Na każdy projekt musisz zaliczać kilka dni i wydać elerium na opracowanie go.
Oddzielnie ulepsza się pistolety, karabiny szturmowe, strzelby i SMG. Po zakończeniu każdego projektu badawczego musisz przejść do zakładki Supply i zakupić za kredyty dane ulepszenie. Pozwoli ono automatycznie poprawić statystyki wszystkich broni danego typu (np. wszystkich karabinów szturmowych).
Drugi sposób to ulepszanie broni dzięki instalowaniu modyfikacji Weapon Mods. Nowe upgrade'y broni możesz kupować w zakładkach Supply oraz Scavenger (targ), jak również pozyskiwać dzięki zaliczaniu misji i sytuacji na mapie Miasta 31.
Modyfikacje broni nie są instalowane na stałe. Dany upgrade możesz w każdej chwili wyjąć z aktywnego slotu i zastąpić go innym lub przekazać innemu agentowi.
Korzystanie z granatów
W momencie rozpoczynania gry żaden z agentów nie dysponuje granatami. Musisz podjąć odpowiednie starania po to żeby wyposażyć ich w granaty. Przedmioty te możesz przede wszystkim kupować w zakładce Supply centrum dowodzenia, aczkolwiek od samego początku kampanii dostępne są niestety tylko mniej użyteczne odmiany granatów:
- Cease Fire Grenade - Pozbawia on chwilowo wrogów możliwości użycia broni palnej.
- Flashbang Grenade - Dezorientuje on zaatakowanych przeciwników.
- Smoke Grenade - Poprawia on parametry obronne postaci.
Nowe granaty możesz pozyskiwać na dwa główne sposoby:
- Granaty mogą być nagrodami za zaliczanie misji.
- Granaty mogą pojawiać się w ofercie na targu (Scavenger Market).
Do lepszych odmian granatów do odblokowania zaliczają się:
- Plasma Grenade - To granat plazmowy, który jest w stanie zadać przeciwnikom duże obrażenia, jak również zniszczyć niektóre zasłony.
- Frag Grenade - To granat odłamkowy o nieco mniejszej sile rażenia.
- Shock Grenade - To granat porażający przeciwników prądem - mogą zostać ogłuszeni na jakiś czas i przepadną ich ruchy na osi czasu.
Każdy pozyskany granat musisz umieścić w inwentarzu wybranego przez siebie agenta - wkłada się go do slotu Utility Item.
Granaty nie są przedmiotami, które przepadają po użyciu, aczkolwiek bohater w trakcie pojedynczej bitwy może użyć granatu tylko jeden raz.
Zdobywanie epickich broni
Epickie bronie (Epic Weapons) są specjalnymi odmianami głównych broni, z których mogłeś korzystać od samego początku zabawy. Każda epicka broń może dodać 1 nową umiejętność do paska akcji bohatera, z której możesz skorzystać w trakcie bitwy. Może to być np. zdolność przebiegnięcia po wykonanym strzale czy zadania dodatkowych obrażeń od błyskawic.
Są dwa główne sposoby zdobywania epickich broni. Pierwsza metoda to przystępowanie do misji, w których pojawiają się epickie bronie. Informację o tym możesz odczytać w opisie misji. W przykładzie z obrazka misja oferuje szansę zdobycia epickiego pistoletu.
Epickie bronie nie są automatycznymi nagrodami za ukończenie misji. Musisz zabić przeciwnika, który posiada taką broń i następnie zatrzymać się dowolnym agentem w żółtym polu w miejscu gdzie została upuszczona. Otrzymasz potwierdzenie o zabraniu epickiej broni.
Druga metoda zdobywania epickich broni to kupowanie ich na targu Scavenger Market. Zaczną się one pojawiać w ofercie w dalszej części kampanii, przy czym będą niestety drogie. Licz się z tym, że każda z nich będzie kosztowała ponad 100 punktów danych wywiadowczych.
Każdą zdobytą epicką broń musisz umieścić w inwentarzu wybranego przez siebie agenta - dokonuje się podmiany starej broni na nową. Musi być to jednocześnie postać, która specjalizuje się w używaniu danego typu broni. Przykładowo nie możesz obdarować epickim pistoletem agenta używającego strzelb.