XCOM Chimera Squad: Poziomy trudności - główne, dodatkowe XCOM Chimera Squad poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020
Na tej stronie poradnika do gry XCOM Chimera Squad zamieściliśmy wszystkie informacje na temat dostępnych poziomów trudności. Dowiesz się o liczbie dostępnych głównych poziomów trudności, a także o dodatkowych ustawieniach stopnia trudności, do których zalicza się m.in. tryb Ironman.
W grze XCOM: Chimera Squad dostepne są 4 główne poziomy trudności:
- Story - Można go potraktować jako tryb fabularny, w którym przeciwnicy nie stanowią dużego wyzwania. Jest to optymalny wybór dla osób, dla których jest to pierwszy kontakt z serią XCOM, oraz dla graczy, których interesuje jedynie poznanie fabuły gry.
- Normal - To standardowy poziom trudności i rekomendowany wybór do ukończenia kampanii po raz pierwszy. Gra oferuje wyważony poziom wyzwania i rozgrywanie kampanii nie powinno powodować dużych frustracji.
- Expert - Na poziomie eksperckim starcia z wrogami oferują wyższy stopień wyzwania i przez to częściej może dochodzić do sytuacji, że ktoś z drużyny zostanie powalony na ziemię lub że wymagane będzie powtórzenie danej misji.
- Impossible - Najwyższy stopień trudności jest bardzo wymagający. Zdecydowanie nie polecamy wybierać tego trybu, jeśli nie ukończyłeś jeszcze kampanii i nie zapoznałeś się bardzo dobrze z założeniami turowego systemu walki.
Niezależnie od wybranego głównego stopnia trudności możesz także załączyć lub zmienić dodatkowe modyfikatory poziomu trudności. Są to:
- Ironman - W trybie tym zakazane jest wykonywanie manualnych sejwów. Musisz polegać wyłącznie na pojedynczym automatycznym zapisie stanu gry. Na szczęście w przypadku zawalenia jakiejś misji gra pozwala na jej zrestartowanie i ponowne przejście.
- Hardcore - To najbardziej ekstremalne ustawienie poziomu trudności w grze. Przegrana w misji automatycznie kończy całą kampanię - kasowane są sejwy z postępów w niej i trzeba całą rozgrywkę rozpocząć od nowa.
- Extended City Anarchy - To ułatwienie powiązane z poziomem anarchii w Mieście 31. Po wybraniu go możesz zyskać 5 dodatkowych punktów na pasku anarchii. Miasto może w rezultacie dłużej "przetrwać" zanim zapanuje anarchia równoznaczna z zawaleniem całej kampanii.
- Tutorial - Możesz wyłączyć wszystkie samouczki. Najlepiej pozostawić je włączone na potrzeby przejścia gry po raz pierwszy, bo w XCOM Chimera Squad pojawia się wiele zupełnie nowych lub zmienionych mechanik.
- Heal Between Encounters - Dla przypomnienia starcia Encounters to osobne bitwy rozgrywane w ramach pojedynczej misji. W danym zadaniu możesz zostać zmuszony do wygrania 1-3 starć. Możesz pozwolić na to żeby członkowie drużyny byli w pełni leczeni po zaliczeniu danego starcia, żeby odzyskiwali jedynie połowę HP lub żeby leczenie było całkowicie wyłączone. Ostatni wariant jest oczywiście najtrudniejszy - w długich misjach musi ci "wystarczyć" punktów zdrowia i lekarstw na wygranie trzech bitew.
Istotną cechą XCOM Chimera Squad jest to, że wybrany wcześniej główny poziom trudności możesz zmieniać już w trakcie rozgrywania kampanii. Musisz w tym celu z menu pauzy wybrać pozycję Change Difficulty. Lista dostępnych w ten sposób ustawień trudności nie obejmuje poziomów Ironman i Hardcore ani wydłużenia paska anarchii.
Uwaga - Zmiana poziomu trudności następuje dopiero w kolejnej misji. Nie możesz więc "oszukać" z ułatwieniem sobie aktualnej rozgrywanej bitwy.