Zimne Góry (1) | Rozdział 3 | Władca Pierścieni Wojna na Północy poradnik Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Zimne Góry
Uwaga! Na tym i na następnych poziomach (ale tylko w obrębie trzeciego rozdziału) w jednej ze skrzynek lub beczek możesz odnaleźć Czerwone beryle, Zielone beryle i Złote beryle. Są one konieczne do wykonania [ZADANIA POBOCZNEGO] Elfickie klejnoty.
Wrzosowiska Etten: Przeszukaj wrzosowiska
Biegnij jedyną możliwą drogą przed siebie, w dół. Kiedy dotrzesz do dwóch skał tworzących przejście, zostaniesz zaatakowany przez orki. Na skałach pojawią się łucznicy, zaś zza nich wybiegnie kilku orków, w tym jeden niezwykle szybki wojownik, władający dwiema broniami. Jedynie on może sprawić mały problem, z resztą spokojnie sobie poradzisz.
Walcz, dopóki następni wrogowie nie będą za skałami. Udaj się tam i kontynuuj rzeż. Z góry po prawej zbiegną kolejni wrogowie, w tym ciężko opancerzony ork. Jak już zapewne zauważyłeś, orki są znacznie silniejsze i wytrzymalsze niż gobliny. Po zakończonej walce wbiegnij na prawą skałę, a po chwili zauważysz ślady stóp, jeśli grasz Eradanem.
Prowadzą one do miejsca, w którym musisz przeskoczyć z jednej skały na drugą. Twój bohater zrobi to automatycznie. Na małej polanie zauważysz goblina - zabij go, a po chwili rozpraw się ze sporą liczbą tych przeciwników, którzy zlezą ze skał. Po walce przeszukaj to miejsce - jest tu złota skrzynia ze skarbami i dwa kwiaty (po lewej i prawej).
Biegnij na górę. Dalsza droga prowadzi w prawo, lecz ty najpierw zbadaj jaskinię, do której wejście znajduje się po lewej. W środku pokonasz kilka goblinów i dwóch łuczników. Jest tu także sporo beczek i skrzynek, niszcz wszystkie po drodze i zbieraj przedmioty.
W małym zakątku po prawej odnajdziesz grzyba i pierwszy Kwiat miriloth, potrzebny w [ZADANIU POBOCZNYM] Miruvor, zaś po lewej następny Kwiat miriloth. Naprzeciwko będzie skrzynia, zaś dalej, po lewej - stos z przedmiotami, który przeszukaj.
Jeśli grasz Farinem, to tu będziesz miał po raz pierwszy możliwość skorzystać z jego wiedzy na temat cennych kruszców. Po lewej zauważysz wystający kawałek skały ze złotymi szczelinami. Nie jest to sekret, ale jeśli tę skałę zbadasz, to nagrodą będzie kilkaset sztuk srebra w postaci samorodków (sprzedaj je u najbliższego kupca).
Wyjdź teraz z jaskini i skręć w lewo. Dobiegnij do końca i zeskocz. Znajdziesz się w obozie orków, czeka cię tu długa walka podzielona na kilka etapów. Na początek zmierzysz się z hersztem orków, dwoma wojownikami i łucznikiem. Herszt posiada podobne ciosy co Tharzog - jeśli wydaje okrzyk, oznacza to, że za chwilę wykona atak obrotowy.
Po zabiciu tych wrogów pojawią się następni - kilka goblinów (nowe będą dołączać w trakcie walki), dwóch zwykłych i jeden szybki wojownik orków. Podobnie jak poprzednio, jedynie ostatni przeciwnik może sprawić jakieś problemy. Pokonaj wszystkich wrogów i poczekaj na następnych.
Do obozu przeniesie się szaman orków w towarzystwie sześciu wojowników. Ponieważ nie stoi w żadnym niedostępnym miejscu, możesz od razu do niego podbiec i zasypać go ciosami. Nie daj się jednak otoczyć przez wrogów, bo może mieć to opłakane skutki. Bądź także gotów uratować towarzysza, jeśli któryś został powalony.
Ze skał po lewej zlezie kilka goblinów, jednak nie to będzie najgorsze - po chwili pojawi się bowiem również troll. Co prawda wiesz już, jak walczyć z trollami, lecz ten okaz posiada nowy atak - potrafi cię złapać i zadać sporo obrażeń. Jeśli cię powali, musisz szybko wciskać pokazany na dole ekranu przycisk, aby się uwolnić. Rób to samo, jeśli trollowi uda się złapać twojego bohatera i będzie chciał odgryźć mu głowę.
Poza tym walka nie różni się od tego, z czym miałeś już do czynienia. Rób uniki i wal w trolla, ile wlezie lub strzelaj mu w głowę. Po uporaniu się z nim i obejrzeniu animacji twój główny cel się zmieni. Przeszukaj obozowisko. Po lewej i prawej jest sporo beczek i skrzynek. Dodatkowo przy drewnianej wieży na prawo od wyjścia jest skrzynia, a tuż obok (po lewej) trzeci Kwiat miriloth ([ZADANIE POBOCZNE] Miruvor]). Wyjdź przez zniszczoną bramę (gra dokona zapisu).