Dzielnice wewnętrzne (1) | Rozdział 1 | Władca Pierścieni Wojna na Północy poradnik Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Dzielnice wewnętrzne
Fornost: Odnajdź drogę do cytadeli
Biegnij za elfami, zniszcz skrzynkę po lewej, a potem pójdź krótką ścieżką po prawej na górę. Przeszukaj skrzynię, która się tam znajduje, po czym wracaj na dół. Dołącz do synów Elronda i zauważ w oddali kuszę. Jest to niebezpieczna broń i jako pierwszego należy unieszkodliwić goblina, który ją obsługuje.
Wezwij Belerama lub po prostu biegnij zygzakiem unikając strzałów kuszy, aż będziesz mógł dostać się do jej operatora. Omiń wrogich łuczników po drodze - twoi towarzysze spokojnie sobie z nimi poradzą. Po zabiciu operatora zacznij walczyć ze sporą liczbą wojowników (nowi będą co chwila dołączać do walki). Nie będzie trudno biorąc pod uwagę to, że elfy ci pomagają.
Jednak po tej walce się rozstaniecie. Nie trać czasu, tylko jak najszybciej zajmij pozycję za kuszą i użyj jej. Zacznij zasypywać pociskami wrogów pojawiających się w miejscu, z którego tu przyszedłeś. Będą to szybkie gobliny i wojownicy, a atak przeciwnika będzie podzielony na trzy etapy.
Podczas drugiego i trzeciego szybkie gobliny będą również schodzić ze ścian po lewej i prawej, ale spokojnie powinieneś nadążyć z zabijaniem wrogów. Cały czas musisz uważać też na łuczników na platformie po lewej - na miejsce zabitych pojawiać się będą nowi. Co jakiś czas strzelaj w nich, ale skup się przede wszystkim na zabijaniu wrogów walczących wręcz - nie pozwól, by cię otoczyli.
Ostatnią rzeczą będzie pokonanie dwóch goblinów i orka. Nie powinieneś mieć z tym problemów. Zanim pobiegniesz bramą, która stanęła otworem, przeszukaj to miejsce. Obok jednego z urwanych murów na dole, po lewej (patrząc na schody), znajdziesz kwiat. Jeśli grasz Andriel i popatrzysz na schody prowadzące na dziedziniec z kuszą, a potem spojrzysz w prawo - na ścianę przed nimi - zauważysz, że można na nią rzucić zaklęcie. Jest to [SEKRET 1/5 dla Andriel].
Za fałszywą ścianą znajdziesz (od lewej): skrzynkę, grzyba, złotą skrzynię ze skarbami, skrytkę z przedmiotami w ścianie (jest to [SEKRET 2/5 dla Eradana], będziesz musiał zmienić postać po zapisie, aby odkryć ten sekret), beczkę i stos z przedmiotami. Wracaj do schodów i wbiegnij na górę. Na lewo (patrząc na kuszę) są skrzynka i beczki, kwiat po lewej i grzyb po prawej. Zabierz też przedmioty poległych wrogów.
Przejdź przez wrota i spójrz w lewo (gra dokona zapisu). Po raz pierwszy natkniesz się na goblińskich saperów-samobójców. Ci wrogowie będą do ciebie biec i wybuchać, co może zadać ci dotkliwe obrażenia, dlatego koniecznie eliminuj ich z odległości. Mając to na uwadze zrób kilka kroków do przodu, a potem zacznij szybko zabijać z daleka saperów, którzy będą zbiegać ze zniszczonej ściany.
Następnie przeszukaj to miejsce. Są tu dwa stosy przedmiotów (jeden po lewej i drugi naprzeciwko), grzyb pod drzewem z prawej, zaś w kolumnie z drugiej strony znajdziesz skrytkę z przedmiotami. Jest to [SEKRET 3/5 dla Eradana]. Idź do miejsca, skąd wychodzili saperzy, a potem skręć w prawo. Przy wejściu po prawej rośnie grzyb.
Przygotuj się do eliminacji kolejnej fali goblińskich saperów, którzy będą nadchodzić z naprzeciwka. Strzelaj dopóki nikogo już nie będzie, a potem zdetonuj dwie czerwone kule po lewej (strzelaj z bezpiecznej odległości). Druga, na górze, zniszczy mur - bądź gotów na szybkie wybicie kolejnych saperów, którzy czekają za wspomnianym murem.
Skorzystaj ze świetlistych wrót, aby przejść do następnej lokacji i zapisać grę. Po prawej, nad bramą, zauważysz kuszę oraz goblińskiego czarownika. Nie ma sensu w niego strzelać, bo jego aura chroni go przed pociskami. Możesz użyć Belerama, lub po prostu jak najszybciej podbiec do schodów po lewej lub prawej. Uważaj jednak - będzie to trudniejsze, niż na początku poziomu.
Dostań się na górę i omiń łuczników. Szybko wykończ czarownika - w walce bezpośredniej nie jest już taki niebezpieczny, o ile nie pozwolisz mu rzucić zaklęcia. Następnie weź się za goblina, który obsługuje kuszę, a potem sam jej użyj.
Rozejrzyj się i postaraj się zdjąć wrogich łuczników za pomocą kuszy, jednak będzie to możliwe tylko wtedy, jeśli zbiegli z muru nad bramą. Jeżeli tak się nie stało, wykończ ich normalnym sposobem, a następnie pociągnij dźwignię (szybko wciskaj przycisk użycia) znajdującą się blisko kuszy. Dźwignia świeci się na pomarańczowo, dlatego łatwo ją znaleźć.
Od razu użyj kuszy i przygotuj się do odparcia ataku wroga. Z naprzeciwka wylezie mnóstwo szybkich goblinów, a co gorsza, z fragmentów muru po prawej i lewej po jakimś czasie zaczną schodzić goblińscy saperzy. Strzelaj w nich w pierwszej kolejności, bo wybuch takiego goblina zabije wszystkich wrogów wokół.
Przy odrobinie szczęścia wrogowie nie zdążą nawet do ciebie dobiec. Kiedy już nie będzie nowych goblinów, zajmij się łucznikami stojącymi nieco bliżej, po prawej. Strzel w czerwony ładunek wybuchowy, aby szybko się ich pozbyć. Brama stanie otworem, lecz na razie przez nią nie przechodź, tylko przeszukaj to miejsce. Przy lewych i prawych schodach, na murze, są stosy przedmiotów.