Wzgórza Kurhanów (2) | Rozdział 2 | Władca Pierścieni Wojna na Północy poradnik Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
W wielkiej sali (w tym grobowcu jest tylko jedna) po chwili pojawi się mnóstwo zombie i duchów-wojowników. Postaraj się jak najszybciej eliminować wrogów, bo następni co chwila będą włączać się do walki. Jeśli któryś z towarzyszy padnie, odciągaj uwagę wrogów, aby drugi mógł go uleczyć.
Po wybiciu przeciwników przeszukaj tę salę. Jest tu sporo urn i dwa stosy z przedmiotami. Jeśli grasz Andriel, rzuć zaklęcie na ścianę po prawej. Jest to [SEKRET 5/9 dla Andriel], a za magiczną ścianą znajdziesz małą salę z urnami, dwoma stosami przedmiotów i skrzynią, którą możesz przeszukać.
To nie koniec sekretów. Jeśli grasz Farinem, to zbadaj lewą (patrząc od wejścia do sali) ścianę. Da się ją rozbić, jest to [SEKRET 6/9 dla Farina]. Za rozbitą ścianą znajduje się mała sala ze stosem przedmiotów w korytarzu, a dalej z dwiema skrzyniami i kilkoma urnami.
Wybiegnij z grobowca i skieruj się w lewo. Na lewo od świetlistych wrót jest mały zakątek, a w nim kwiat, grzyb, kapliczka i stos z przedmiotami. Skorzystaj ze świetlistych wrót, aby przejść do dalszej części poziomu.
Czeka cię tu walka z bossem - Władcą Upiorów. Pojawi się naprzeciwko otoczony kamieniami, którymi co jakiś czas będzie w ciebie rzucał - rób wtedy unik. Na razie możesz zranić bossa jedynie atakiem dystansowym. Strzelaj w niego, rób uniki i pozwól towarzyszom zająć się zombie, których boss przyzywa.
Po chwili Władca Upiorów przeniesie się na skałę tuż po twojej prawej stronie. Taktyka się nie zmienia. Warto wiedzieć, że jeśli stoisz w aurze ochronnej Andriel, to rzucane przez bossa kamienie nie mogą cię zranić. Na koniec Władca Upiorów przeniesie się na ziemię. Od tego momentu możesz z nim już walczyć wręcz, choć uważaj na jego ciosy - są dość silne.
Po unieszkodliwieniu bossa poniszcz wszystkie kapliczki w tej okolicy (po prawej rośnie kwiat). Wbiegnij do grobowca niszcząc po drodze urny (gra dokona zapisu). To samo zrób w wielkiej sali, do której trafisz. Na razie nie idź w prawo, tylko biegnij do małej sali naprzeciwko. Znajduje się w niej skrzynia i stos z przedmiotami, które przeszukaj, a potem wracaj do poprzedniej sali.
Z ziemi wylezie sporo zombie i duchów-wojowników, a przy wejściu do grobowca pojawią się też łucznicy. To bardzo trudna walka, szczególnie ze względu na duchy-wojowników, którzy łatwo mogą cię otoczyć i zabić. Pamiętaj o leczeniu towarzyszy! Jeśli oboje padną, wywab wrogów przed grobowiec, aby potem powrócić do przyjaciół i postawić ich na nogi - zyskasz w ten sposób trochę czasu, zanim któryś z wrogów zdąży przerwać leczenie.
Dalsza droga prowadzi w prawo i na dół, po drodze niszcz urny i przygotuj się do kolejnej ciężkiej walki. Z naprzeciwka zaczną powoli nadchodzić duchy-wojownicy w dużej ilości. Postaraj się ich zmiękczyć strzałami zanim dojdą, a potem walcz w ciasnym korytarzu, by nie mogli cię otoczyć.
Po wybiciu większości z nich walka z zombie i łucznikami będzie już o wiele łatwiejsza. Co prawda będą pojawiać się nowi, lecz nie sprawią wielkiego problemu. Po śmierci ostatniego nieumarłego wykonasz [ZADANIE POBOCZNE] Ostatni synowie Kardolanu. Przeszukaj to pomieszczenie - jest tu kilka urn, a po lewej rosną grzyby. Jeśli grasz Farinem, zbadaj ścianę po lewej. Zniszcz ją - jest to [SEKRET 7/9 dla Farina].
Za zniszczoną ścianą jest korytarz prowadzący do małej sali, w której znajdziesz sporo urn oraz stos z przedmiotami. To jednak nie koniec. Właśnie tutaj prawą ścianę może zbadać Andriel i rzucić na nią zaklęcie. Jest to [SEKRET 8/9 dla Andriel], a będziesz mógł się do niego dostać dopiero po zmianie postaci przy punkcie zapisu (jest jeden niedaleko).
Za fałszywą ścianą jest kolejna mała sala, a w niej urny, stos przedmiotów i skrzynia, którą przeszukaj. Teraz wracaj do wielkiej sali i skręć w lewo. Biegnij korytarzem do wyjścia z grobowca (po drodze niszcz urny), a potem skręć w prawo. Gra dokona zapisu.
Po prawej pojawi się kilku łuczników. Bez problemu zabijesz wszystkich z dystansu. Wejdź na środek tej polany, a pojawią się kolejni wrogowie - kilku duchów-wojowników. Nie ma ich wielu, także również z nimi nie będziesz miał żadnych problemów. Po prawej jest kapliczka i stos przedmiotów, po lewej zaś - grzyby.
Dalsza droga prowadzi w lewo, lecz na razie pójdź prawą drogą. Po drodze zniszcz kapliczkę i przeszukuj stosy z przedmiotami (przy drugim rośnie grzyb), aż dotrzesz na szczyt wzgórza. Jest tu kwiat po lewej, skrzynia, a także skrytka z przedmiotami w kamieniu po prawej. Jest to [SEKRET 9/9 dla Eradana]. Wracaj na polanę tą samą drogą, którą tu przybyłeś.
Po lewej, przed świetlistymi wrotami, rośnie kwiat. Skorzystaj z nich i biegnij dalej. Po prawej jest teleport - dobrze jest z niego skorzystać i wrócić do Brodu Sarn, aby wykonać [ZADANIE POBOCZNE] Athelas.
Kiedy znajdziesz się w Brodzie Sarn, biegnij przed siebie, a potem w prawo, przy wielkim posągu. Dotrzesz do obozowiska. Wejdź do namiotu i porozmawiaj z Silanną. Wykonasz dzięki temu [ZADANIE POBOCZNE] Athelas i otrzymasz nagrodę (rozpakuj ją w ekwipunku i wybierz jeden przedmiot). Wracaj na Wzgórza Kurhanów (po wyjściu z namiotu skieruj się w prawo).
Po dotarciu na Wzgórza Kurhanów biegnij przed siebie. Naprzeciwko ponownie pojawi się Władca Upiorów. Sposób walki z nim nie zmienia się, a jedyna różnica jest taka, że tym razem będzie ciskał w ciebie kilkoma kamieniami, a nie jednym - tym bardziej musisz uważać. Strzelaj w niego, póki nie przeniesie się na prawą stronę. Rób to samo, aż pojawi się wśród kapliczek na środku tej lokacji.
Wtedy albo korzystaj nadal z ataku dystansowego (o ile masz amunicję, a jeśli nie - poniszcz kapliczki w tym miejscu), albo podbiegnij do Władcy Upiorów i walcz z nim wręcz. Po zabiciu go poniszcz wszystkie kapliczki (są na środku i na obrzeżach), a następnie skorzystaj ze świetlistych wrót naprzeciwko, by zakończyć ten poziom. Zdobędziesz [OSIĄGNIĘCIE] Tropiciel.