Górska przełęcz | Rozdział 4 | Władca Pierścieni Wojna na Północy poradnik Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Górska przełęcz
Góra Gundabad: Wejdź na przełęcz i odszukaj wejście do twierdzy
Ruszaj przed siebie. Po prawej będzie stos przedmiotów, który przeszukaj, a nieco dalej - pierwsi wrogowie. Te orki są nieco lepiej wyposażone od swoich kuzynów z poprzednich rozdziałów, ale i tak nie powinieneś mieć problemu z ich pokonaniem. Jest tu kilku wojowników i łuczników, a także ciężko opancerzony ork. Po prawej jest kolejny stos przedmiotów.
Drugą walkę stoczysz z kilkoma wojownikami i ciężko opancerzonym orkiem. Musisz też uważać na łuczników stojących na drewnianych konstrukcjach. Cofnij się nieco i skieruj się do krawędzi. Jest tam kwiat, a nieco dalej, w stronę drewnianych konstrukcji, stos przedmiotów.
Drugi stos jest tuż pod drewnianą konstrukcją, nieco po prawej, na lewo od przejścia prowadzącego w górę. Udaj się nim, a jeśli interesują cię kwiaty, to jeden rośnie po prawej (stał tam łucznik).
Tuż po lewej będzie patrol kilku wojowników (w tym dwóch ciężko opancerzonych) i łuczników. Za ogniskiem jest sześć beczek (zniszcz je i wyzbieraj wszystko), skrzynia do przeszukania i kwiat. Dalsza droga prowadzi w prawo. Przejdź przez świetliste wrota, aby dokonać zapisu.
Czeka cię tu bardzo ciężka bitwa z aż dwoma trollami naraz. Do tego kręcić się będą przy nich zwykli i ciężko opancerzeni wojownicy. Korzystaj ze wszystkich specjalnych umiejętności, jakie posiadasz. Możesz też wezwać na pomoc orły, a nawet wycofać się w pobliże drewnianych konstrukcji, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Udaj się tam, skąd przyszły trolle. Po drodze przeszukaj stos przedmiotów po lewej, a potem powystrzelaj łuczników na drewnianej konstrukcji po lewej i zabij niedobitków na górze przy ognisku (jeśli jacyś są). Możesz teraz wybrać jedną z dwóch dróg. Na razie idź lewą (dołem). Przy drewnianej konstrukcji jest sporo skrzynek i dwa stosy przedmiotów po lewej i prawej.
Droga ta prowadzi do kolejnych stosów (razem cztery) i kwiatu (rośnie po prawej), a także patrolu orków (jeden zwykły i czterech ciężkich wojowników). Po chwili przybiegnie tu także jeden łucznik. Pokonaj wszystkich i jeszcze nie idź do świetlistych wrót.
Zamiast tego wbiegnij na górę po prawej, aby zbadać okolice ogniska. Jedyne, na co warto zwrócić uwagę, to wejście do jaskini - stoją przy nim skrzynki i beczki. W środku zaś znajdziesz grzyby i skrzynię, którą możesz przeszukać.
Dodatkowo, jeśli grasz Farinem, to na prawo od ogniska będzie żyła złota, którą zbadaj. Na lewo od ogniska jest ściana, którą krasnolud może rozbić. Jest to [SEKRET 1/3 dla Farina]. Wejdź przez zniszczoną ścianę do dalszej części jaskini.
Zaraz po lewej jest kolejna żyła złota, naprzeciwko grzyb, zaś nieco dalej, po prawej żyła złota oraz skrzynia. Przeszukaj tę ostatnią, w środku znajdziesz Rudę mithrilu, potrzebną w [ZADANIU POBOCZNYM] Żywe srebro. Jest to także [SEKRET 2/3] dla wszystkich. Opuść jaskinię i biegnij w prawo, do świetlistych wrót. Skorzystaj z nich, aby dokonać zapisu. Dopiero teraz możesz odnaleźć ostatni sekret. [SEKRET 3/3 dla Eradana] sprawia spory problem, bo musisz po zapisie wyjść z gry (zakładając, że gracs krasnoludem) i zmienić postać na Eradana. Wróć do jaskini, przejdź przez zniszczoną przez krasnoluda ścianę i odnajdź sekret, który jest po prawej na skale. Kontynuuj grę Eradanem do momentu kolejnego zapisu (na szczęście jest niedługo). Wtedy możesz zmienić postać z powrotem na krasnoluda.
Pokonaj ciężkiego wojownika i łucznika, a potem skręć w prawo. Po lewej i po prawej są stosy przedmiotów, a nieco dalej kolejni orkowie - dwóch łuczników i dwóch ciężkich wojowników. Porozbijaj skrzynki i beczki po lewej. Na lewo od posterunku jest kwiat, zaś na nim - skrzynia i teleport. Skorzystaj z niego, aby przenieść się do Rivendell w celu wykonania [ZADANIA POBOCZNEGO] Żywe srebro.
Po dotarciu do Rivendell pomów z Arweną i powiedz jej, że zdobyłeś mithril. Elfka skieruje cię do tutejszego kowala, Angmira, z którym porozmawiaj i powiedz, że Arwena cię przysłała. Wykonasz [ZADANIE POBOCZNE] Żywe srebro, a nagrodą będą punkty doświadczenia i Miecz Angmira. Wracaj na Górę Gundabag korzystając z teleportu pomiędzy dwoma orłami.
Dalsza droga prowadzi przez skalny, pokryty śniegiem most most. Przejdź przez świetliste wrota, aby dokonać zapisu. Zeskocz z niskiej półki, a potem zbliż się do zablokowanego przejścia. Po chwili olbrzymi górski troll je odblokuje. Uważaj na jego potężne ciosy i rzuty głazami. Pokonaj go, pozbieraj przedmioty, poniszcz skrzynki i beczki po lewej, a potem wejdź do jaskini po prawej.
W środku czeka cię walka z dwoma górskimi trollami. Wbrew pozorom nie będzie to strasznie ciężka bitwa, ale też nie daj się zaskoczyć. Wyeliminuj obu wrogów korzystając ze wszystkiego, co masz, a zaliczysz [OSIĄGNIĘCIE] Zguba trolli. Przeszukaj zaułek po lewej - są tam grzyby i stos z przedmiotami.
Po prawej jest wejście na górę. Przeszukaj stos z przedmiotami obok lodowego mostu, a potem przejdź po nim na drugą stronę. Tuż po prawej rośnie grzyb. Dokonaj zapisu korzystając ze świetlistych wrót. Po obejrzeniu animacji ruszaj do walki. Czeka tu na ciebie kilku ciężko opancerzonych i zwykłych wojowników, a także sporo łuczników.
Bitwa mimo wszystko nie należy do najtrudniejszych. Po wyeliminowaniu wszystkich przeciwników skorzystaj ze świetlistych wrót po prawej, aby przejść do następnego poziomu.