Wnętrze góry | Rozdział 4 | Władca Pierścieni Wojna na Północy poradnik Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Wnętrze góry
Góra Gundabad: Odszukaj krasnoludy, które przeniknęły do Góry Gundabad
Ruszaj przed siebie. Wybiegnij z posterunku i obejrzyj animację. Dalsza droga prowadzi w lewo, a tuż obok wyjścia jest grzyb po prawej. Po krótkiej wędrówce skręć w prawo, a potem zeskocz po kilku półkach skalnych na sam dół. Czeka tam na ciebie kilka goblinów.
Po uporaniu się z goblinami przybiegnie to pierwszy ciężki wojownik orków, potem drugi. Walcz w przedsionku, dzięki czemu łucznicy stojący nieco dalej nie będą mogli w ciebie trafić. Uważaj też na szarżę orków - jeśli nie zrobisz uniku na czas, twoja postać się przewróci. Po uporaniu się z dwoma orkami wyjdź na zewnątrz i szybko załatw wszystkie gobliny.
Ostatni etap tej bitwy to unieszkodliwienie łuczników stojących w oknach i na dole (w wejściu i po lewej), a także rozprawienie się z trzecim ciężko opancerzonym orkiem. Jeśli interesują cię kwiaty, to dwie rosną tuż obok skał, z których niedawno zeskakiwałeś.
Na lewo od świetlistych wrót na drugim końcu znajdziesz skrzynię, a tuż obok, po lewej na ścianie - [SEKRET 1/2 dla Eradana]. Podejdź do świetlistych wrót i użyj ich. Po chwili na żółto podświetlą się dwie belki, które musisz zniszczyć, aby przejść dalej.
Kolejna walka będzie podobna do poprzedniej. Zaatakują cię tu dwa ciężko opancerzone orki i sfora goblinów, będziesz też cały czas ostrzeliwany przez łuczników. Walcz z nimi wszystkimi przed drzwiami i nie podbiegaj na razie do łuczników, bo po lewej, za skałą, czeka kolejna para ciężko opancerzonych orków (możesz oczywiście zdjąć łuczników z odległości).
Dalsza droga prowadzi do świetlistych wrót po lewej, lecz zanim tam pobiegniesz, przeszukaj skrzynię na skale po prawej (rośnie tam także kwiat). Następnie skieruj się do wspomnianych wrót, aby dokonać zapisu. Biegnij przed siebie, a potem skręć w lewo.
Góra Gundabad: Zniszcz dźwignię kontrolującą maszynerię orków
Natrafisz tu na trolla w otoczeniu goblinów. Nowe będą cały czas wchodziły na most, także im szybciej uporasz się z wielkim przeciwnikiem, tym lepiej. Uważaj na szarżę trolla, a kiedy go zabijesz, wysłuchaj swoich bohaterów. Otrzymasz powyższy cel zadania polegający na zniszczeniu dźwigni po lewej (będzie się podświetlała na żółto). Zrób to, a dostaniesz kolejny cel zadania.
Góra Gundabad: Pomóż krasnoludom w walce z atakującymi orkami
Wbiegnij do wieży i omiń z prawej wielkie łańcuchy na środku. Wyjdź z niej po drugiej stronie i z daleka zdejmij łucznika, po czym wracaj do wieży. Dalsza droga prowadzi na górę, wbiegnij po drewnianych schodach i przejdź przez dziurę w ścianie. Pokonaj goblina i szybko biegnij jedyną możliwą drogą mając cały czas po swojej prawej stronie ściany wieży.
Trafisz na kolejną dziurę w ścianie. Przeszukaj skrzynię po lewej, do której prowadzi drewniany most, a potem zacznij się wspinać po schodach. Przejdź przez dziurę w ścianie i skręć w lewo. Przebiegnij następnie przez dwa drewniane mosty, aby dostać się do drugiej wieży (pomiędzy nimi rośnie grzyb).
Zeskocz przez otwór w ścianie i wybiegnij przez drzwi po lewej. Pokonaj łucznika, skręć w lewo i rozpraw się z kolejną parą łuczników. Zeskocz z drewnianego pomostu i załatw ostatniego, a potem nieco dalej goblina. Wejdź do wieży przez otwór po lewej. Prowadzą z niej dwa wyjścia. Najpierw wyjdź przez lewe, a dotrzesz do skrzyni i grzyba. Skrzynia kryje [SEKRET 2/2 dla wszystkich] - czwarty Zwój czarownika (potrzebny w [ZADANIU POBOCZNYM] Kult Oka bez Powiek).
Skorzystaj teraz z drugiego wyjścia z wieży. Tuż przy nim po lewej rośnie kwiat, nieco dalej po lewej znajdziesz złotą skrzynię ze skarbami, którą przeszukaj, zaś naprzeciwko znajdują się świetliste wrota. Skorzystaj z nich, aby przejść do następnej części poziomu. Zaraz za nimi natrafisz na teleport. Sprzedaj niepotrzebne przedmioty.
Biegnij jedyną możliwą drogą. Po prawej rośnie kwiat, zaś nieco dalej będziesz musiał zeskoczyć. Kolejny kwiat jest tuż pod skałą, z której właśnie zeskoczyłeś. Po chwili zauważysz sporą grupę goblinów, która zacznie wspinać się po moście, a potem biec w twoją stronę. Poradzisz sobie z nimi bez problemu.
Po chwili będzie już nieco trudniej, bo do walki włączy się troll. Na most wejdzie kolejna sfora goblinów. Utrudnieniem w walce z trollem będzie to, że na przejściu wzdłuż skał jest mało miejsca na uniki. Jednak nie ruszaj się stąd, a na most wbiegnij dopiero po uporaniu się z tymi przeciwnikami, bowiem z wieży wybiegnie trzech ciężko opancerzonych orków. Pokonaj ich, spójrz na walącą się, pobliską wieżę, a potem wejdź do tej naprzeciwko ciebie.
Tuż po prawej rosną grzyby. Możesz je zebrać, ale przede wszystkim skorzystaj ze świetlistych wrót, by przejść do następnej części poziomu. Nie wychodź jednak z wieży, tylko poczekaj, aż przybiegną do ciebie gobliny. Zabij je wszystkie i szybko - omijając herszta orków - pobiegnij do wrogich łuczników. Załatw ich, zaś herszta zostaw sobie na koniec.
W następnej wieży (jest tu dużo krwi i mięsa) po lewej znajdziesz skrzynię. Przeszukaj ją, a potem wbiegnij na most. Po lewej i prawej, obok ruin, rosną grzyby. Wbiegnij do jaskini i skręć w prawo, a potem użyj świetlistych wrót, by zakończyć ten poziom.