Dzielnice zewnętrzne | Rozdział 1 | Władca Pierścieni Wojna na Północy poradnik Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Dzielnice zewnętrzne
Fornost: Odnajdź synów Elronda
Biegnij przed siebie, aby porozmawiać z Beleramem. Przed mostem rośnie kwiat, który możesz zebrać, zaś za mostem jest teleport. Dalsza droga prowadzi w prawo, przed długi, odkryty tunel. Na jego początku, po prawej, znajdziesz grzyby.
Dojdź do schodów (przy zakręcie w prawo znajdziesz po lewej kwiat, rośnie pod murem) i wbiegnij na górę. Wezwij Belerama, aby rozprawił się z jednym z dwóch łuczników, dzięki czemu przy okazji zniszczy także bramę. Prowadzi ona do dalszej części poziomu, lecz na razie zajmij się tym miejscem, w którym jesteś. Zacznij walczyć z wojownikami, jacy będą tu przybiegać.
Zabijaj kolejnych wrogów i wspinaj się w górę schodów. Z budynku z naprzeciwka zbiegnie kolejna grupa wojowników. Pokonaj wszystkich wrogów, po czym zacznij przeszukiwać to miejsce. Biegnij w lewo, zniszcz dwie skrzynki obok namiotu i zejdź po wąskich schodach (jeszcze przed nimi znajdziesz kolejny kwiat).
Zniszcz dwie skrzynki. Zaraz po prawej rośnie grzyb, a dalej znajduje się skrzynia, którą przeszukaj. Wracaj do rozwidlenia i pójdź lewą drogą. Jeśli grasz Eradanem, zauważysz ślady stóp. Prowadzą one do złotej skrzynki ze skarbami, grzyba i kwiatu. Wracaj do miejsca, skąd wybiegli ostatni wojownicy.
Tym razem pobiegnij w prawo. Tuż obok i nieco dalej po prawej są skrzynki i beczki, zaś pomiędzy nimi - kwiat. Omiń bramę po lewej i skieruj się w stronę żywopłotu. Są tu skrzynki i beczki oraz skrzynia i grzyb obok namiotu (jedna skrzynka jest za namiotem, trzeba go obiec z lewej strony). Jeśli grasz Eradanem, zauważysz na ziemi ślady stóp.
Prowadzą one do skrytki w żywopłocie, jest to [SEKRET 1/4 dla Eradana]. Obok drugiego namiotu po prawej rośnie jeszcze jeden grzyb. To już wszystko w tym miejscu, dlatego skieruj się do zniszczonej przez Belerama bramy i przebiegnij przez nią. Po lewej są skrzynki i beczki, zaś po prawej świetliste wrota, z których skorzystaj.
Po obejrzeniu animacji od razu wbiegnij po schodach, aby dojrzeć goblina obsługującego wielką kuszę naprzeciwko. Przywołaj Belerama, aby zabił przeciwnika, po czym zajmij się eliminacją wojowników. Będzie ich tu kilku.
Po jakimś czasie któryś z twoich towarzyszy ostrzeże o kolejnych wojownikach, przybiegną z dalszych schodów i cię otoczą. Broń się i uciekaj gdzieś dalej lub w sferę ochronną Andriel, jeśli zostaniesz ranny. Pamiętaj też o miksturach leczniczych i specjalnych umiejętnościach.
Na koniec zajmij się łucznikami. Są dosłownie wszędzie, na murze, pod którym walczyłeś, na drugim po lewej (tym dalszym) oraz na drewnianych wieżach. Przybliż widok i strzelaj im w głowy przesuwając się ciągle o kilka kroków, aby nie mogli cię trafić. Jeśli nie możesz ich zlokalizować, popatrz na swoich towarzyszy - oni nie będą mieli z tym problemu.
Na rozwidleniu można udać się prosto, w stronę budynku lub w lewo, na górę. Wybierz na razie pierwszą drogę. Wejdź po schodach, tuż po prawej rośnie kwiat. Pod murami budynku i tymi otaczającymi dziedziniec jest sporo skrzynek i beczek. Postaraj się żadnej nie przegapić i zniszczyć wszystkie. Obok stanowiska z kuszą rośnie grzyb.
Obiegnij cały dziedziniec niszcząc wszystko, co możesz. Na jego drugim końcu po lewej, obok dwóch skrzynek i beczki rośnie kwiat. Spójrz na ścianę po prawej. Jest w niej dziura, przez którą można wejść do środka, co też zrób. Naprzeciwko rośnie grzyb.
Jeśli grasz Farinem, zwróć uwagę na ścianę po lewej - można ją rozbić. Znajdziesz za nią skrzynię, którą przeszukaj. Jest to [SEKRET 2/4 dla Farina].
Dotrzesz do złotej skrzynki ze skarbami. Jest w niej Tajemnicze stare tomiszcze, którego zabranie zaowocuje nowym [ZADANIEM POBOCZNYM] Słowa wieszcza. Jest to jednocześnie [SEKRET 3/4 dla wszystkich]. Po prawej zaś, w ścianie, jest skrytka z przedmiotami. Jest to [SEKRET 4/4 dla Eradana].
To już wszystko w tym miejscu. Wracaj do rozwidlenia i wybierz tym razem drogę na górę, na schody. Niszcz po drodze skrzynki i beczki. Dobiegniesz w końcu do świetlistych wrót, z których skorzystaj, a następnie zeskocz na małą arenę. Gra dokona zapisu, a tobie przyjdzie zmierzyć się z trollem.
Fornost: Pokonaj trolla
Te olbrzymie bestie są bardzo wytrzymałe i walka z nimi jest dość długa. Co jakiś czas szarżują na ciebie lub po prostu uderzają swoim potężnym młotem, a każdy z tych ataków powali cię na ziemię. Poza tym troll nie dysponuje żadnymi specjalnymi atakami.
Najważniejszą kwestią są uniki. Ataki trolla nie są częste i zdołasz zadać mu trochę obrażeń, zanim zdąży się zamachnąć. Nieważne, w którą stronę robisz unik - ważne, aby bohater był w trakcie jego wykonywania, gdyż w tym krótkim momencie jest po prostu nietykalny. Walcząc wręcz najlepiej atakować trolla z tyłu, choć uważaj, bo "potrafi się odwinąć" (wcześniej spojrzy przez ramię - wtedy od razu zrób unik).
Możesz też po prostu strzelać mu w głowę, lecz uciekaj, jeśli zacznie do ciebie biec. Jeśli zostałeś zraniony, skryj się w strefie ochronnej Andriel lub skorzystaj z mikstury leczniczej. Walcz, dopóki nie ubijesz potwora, po czym wciśnij przycisk użycia, aby zakończyć ten poziom. Po animacji otrzymasz [OSIĄGNIĘCIE] Przyjaciel elfów.