Poradnik do gry - Sterowanie w True Crime New York City poradnik True Crime: New York City
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Zanim zaczniesz grać proponuję abyś od razu ustawił sobie czułość myszki na największą (czyli 10) i jej "smoothing" na 5 (również najwyższa wartość). Na marginesie - trójprzyciskowa myszka z rolką jest w tej grze praktycznie niezbędna, ale najlepiej aby gryzoń miał jeszcze więcej przycisków.
Radzę Ci także abyś rozważył zmianę ustawień klawiatury i myszki z domyślnych, którymi w/g mnie nie da się swobodnie grać, na jakieś podobne do moich. Moje też nie są doskonałe ale chyba jednak lepsze, bo przynajmniej nie musisz z wirtuozerią pianisty przeskakiwać pomiędzy samą klawiaturą (bójki), a klawiaturą i myszką (strzelaniny) - kluczową zmianą jest przeniesienie ciosów z klawiatury na myszkę. Jeśli chodzi o klawiaturę, kombinacji ustawień może być co najmniej kilka (sam w trakcie jednej gry przetestowałem tyle), ale ważne w/g mnie są dwie rzeczy: 1) aby ciosy i strzał były przypisane właśnie do myszki, 2) żebyś przyciski bloku, pochwycenia, skoku i autocelowania/blokowania celu (plus ewentualnie jeszcze chodzenia/skradania się) miał tak przypisane by - kiedy któryś z nich naciskasz - jednocześnie móc poruszać się we wszystkich czterech kierunkach (WSAD), w dowolnym z tych kierunków. Proponuję powyższe funkcje "zrzucić" na klawisze: lewy Shift, Ctrl, Alt i Spację, które zwykle naciskasz pewnie kciukiem i małym palcem lewej ręki. Domyślnie za np. blok odpowiada bodajże klawisz R i to jest złe rozwiązanie, bo blokując przez dłuższą chwilę ciosy przeciwnika, nie możesz wówczas obrócić się z gardą w prawo (klawisz D) - odrywasz palec od tego ostatniego przycisku. A jeżeli blok przypiszesz np. do Spacji, będziesz mógł się swobodnie obracać ze swoją zasłoną w obydwie strony, bo Spację naciskasz zapewne kciukiem. Skradanie się (stealth) - a właściwie jest to chodzenie - jest najmniej ważne, bardzo rzadko używane i w sumie możesz nie przyporządkowywać go do żadnego klawisza. Nie myl takiego skradania się/chodzenia z drugim, które "uaktywniasz" kucając (crouch) - to drugie jest bardzo istotne i powinieneś mieć jakiś klawisz odpowiadający za kucnięcie postaci (np. C) ! Jest jeszcze jedna warta uwagi sprawa - jeśli w bójkach lubisz zakładać przeciwnikom dźwignie/łamać im kończyny (Thai boxing), to dobrze by było gdybyś przycisk bloku mógł swobodnie naciskać jednocześnie z klawiszem pochwycenia (bo właśnie tych dwóch używasz w takiej akcji). Raczej odpada wówczas rozwiązanie typu Spacja - Alt czy Shift - Ctrl. Jeśli rolka Twojej myszki jest już bardzo "wyrobiona"/czuła i przy naciskaniu jej (czyli strzelaniu) reaguje w nieprzewidziany sposób, możesz przenieść wybór broni z rolki na klawiaturę, aby uniknąć zamieszania z niechcianą zmianą narzędzi mordu przy owym strzelaniu. Wadą tych ustawień, które widzisz na obrazku powyżej są różnice dotyczące przycisków związanych ze strzelaniem i celowaniem - inne odpowiadają za te funkcje kiedy poruszasz się piechotą, a inne kiedy pędzisz samochodem. Ale można do tej niedogodności przywyknąć chyba ...
Tłumaczenie funkcji z obrazka wyżej na polski (abyś wiedział co robi dany klawisz jeśli ni w ząb nie kumasz angielskiego ;-):
badge - odznaka policyjna (pokazanie jej)
warning shot - strzał ostrzegawczy (w powietrze)
pause/map - wiadomo: pauza/mapa
exit - wyjście
next combat mode - następny tryb walki
target lock - zablokowanie celu/autocelowanie
grapple - pochwycenie
restart song - restart piosenki
clear waypoint - skasowanie z mapy waypointu czyli punktu drogi, orientacyjnego
accelerate - przyspieszenie (w pojeżdzie)
up - w górę (w menu gry)
look behind - spójrz za siebie (w samochodzie)
jump - skok
crouch - kucnięcie
next song - następna piosenka
set waypoint - postawienie na mapie waypointu (punktu drogi, orientacyjnego)
reload - zmiana magazynka
block - blok (w walce)
handbrake - hamulec ręczny
use/action - użyj/akcja (np. otwarcie drzwi, przerzucenie wajchy, itp. - w zależności od sytuacji)
car door - otwarcie drzwi samochodu, wyjście z niego
next 2nd weapon - następna broń boczna, w tej grze - biała (np. miecz, pałka)
move left - idź w lewo (pieszo)
turn left - skręt w lewo (pojazd)
previous - poprzedni (w menu)
move right - idź w prawo
turn right - skręt w prawo
next - następny (menu)
move forward - idź do przodu
move backward - idź do tyłu
brake/reverse - hamulec/wsteczny
down - w dół (w menu)
precision aim - tryb celowania precyzyjnego
next main weapon - następna broń główna (w grze np. pistolet, karabinek, itp.)
light attack - słaby cios
heavy attack - silny cios
fire weapon - strzał (oddanie go)
back - cofnij (w menu)
select - wybierz (w menu gry)
select weapon - wybór broni
camera mode - zmiana kamery (widoku)