Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

True Crime: New York City - poradnik do gry

True Crime: New York City - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Sterowanie w True Crime New York City poradnik True Crime: New York City

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Zanim zaczniesz grać proponuję abyś od razu ustawił sobie czułość myszki na największą (czyli 10) i jej "smoothing" na 5 (również najwyższa wartość). Na marginesie - trójprzyciskowa myszka z rolką jest w tej grze praktycznie niezbędna, ale najlepiej aby gryzoń miał jeszcze więcej przycisków.

Radzę Ci także abyś rozważył zmianę ustawień klawiatury i myszki z domyślnych, którymi w/g mnie nie da się swobodnie grać, na jakieś podobne do moich - Poradnik do gry - Sterowanie w True Crime New York City - True Crime: New York City - poradnik do gry

Radzę Ci także abyś rozważył zmianę ustawień klawiatury i myszki z domyślnych, którymi w/g mnie nie da się swobodnie grać, na jakieś podobne do moich. Moje też nie są doskonałe ale chyba jednak lepsze, bo przynajmniej nie musisz z wirtuozerią pianisty przeskakiwać pomiędzy samą klawiaturą (bójki), a klawiaturą i myszką (strzelaniny) - kluczową zmianą jest przeniesienie ciosów z klawiatury na myszkę. Jeśli chodzi o klawiaturę, kombinacji ustawień może być co najmniej kilka (sam w trakcie jednej gry przetestowałem tyle), ale ważne w/g mnie są dwie rzeczy: 1) aby ciosy i strzał były przypisane właśnie do myszki, 2) żebyś przyciski bloku, pochwycenia, skoku i autocelowania/blokowania celu (plus ewentualnie jeszcze chodzenia/skradania się) miał tak przypisane by - kiedy któryś z nich naciskasz - jednocześnie móc poruszać się we wszystkich czterech kierunkach (WSAD), w dowolnym z tych kierunków. Proponuję powyższe funkcje "zrzucić" na klawisze: lewy Shift, Ctrl, Alt i Spację, które zwykle naciskasz pewnie kciukiem i małym palcem lewej ręki. Domyślnie za np. blok odpowiada bodajże klawisz R i to jest złe rozwiązanie, bo blokując przez dłuższą chwilę ciosy przeciwnika, nie możesz wówczas obrócić się z gardą w prawo (klawisz D) - odrywasz palec od tego ostatniego przycisku. A jeżeli blok przypiszesz np. do Spacji, będziesz mógł się swobodnie obracać ze swoją zasłoną w obydwie strony, bo Spację naciskasz zapewne kciukiem. Skradanie się (stealth) - a właściwie jest to chodzenie - jest najmniej ważne, bardzo rzadko używane i w sumie możesz nie przyporządkowywać go do żadnego klawisza. Nie myl takiego skradania się/chodzenia z drugim, które "uaktywniasz" kucając (crouch) - to drugie jest bardzo istotne i powinieneś mieć jakiś klawisz odpowiadający za kucnięcie postaci (np. C) ! Jest jeszcze jedna warta uwagi sprawa - jeśli w bójkach lubisz zakładać przeciwnikom dźwignie/łamać im kończyny (Thai boxing), to dobrze by było gdybyś przycisk bloku mógł swobodnie naciskać jednocześnie z klawiszem pochwycenia (bo właśnie tych dwóch używasz w takiej akcji). Raczej odpada wówczas rozwiązanie typu Spacja - Alt czy Shift - Ctrl. Jeśli rolka Twojej myszki jest już bardzo "wyrobiona"/czuła i przy naciskaniu jej (czyli strzelaniu) reaguje w nieprzewidziany sposób, możesz przenieść wybór broni z rolki na klawiaturę, aby uniknąć zamieszania z niechcianą zmianą narzędzi mordu przy owym strzelaniu. Wadą tych ustawień, które widzisz na obrazku powyżej są różnice dotyczące przycisków związanych ze strzelaniem i celowaniem - inne odpowiadają za te funkcje kiedy poruszasz się piechotą, a inne kiedy pędzisz samochodem. Ale można do tej niedogodności przywyknąć chyba ...

Tłumaczenie funkcji z obrazka wyżej na polski (abyś wiedział co robi dany klawisz jeśli ni w ząb nie kumasz angielskiego ;-):

badge - odznaka policyjna (pokazanie jej)

warning shot - strzał ostrzegawczy (w powietrze)

pause/map - wiadomo: pauza/mapa

exit - wyjście

next combat mode - następny tryb walki

target lock - zablokowanie celu/autocelowanie

grapple - pochwycenie

restart song - restart piosenki

clear waypoint - skasowanie z mapy waypointu czyli punktu drogi, orientacyjnego

accelerate - przyspieszenie (w pojeżdzie)

up - w górę (w menu gry)

look behind - spójrz za siebie (w samochodzie)

jump - skok

crouch - kucnięcie

next song - następna piosenka

set waypoint - postawienie na mapie waypointu (punktu drogi, orientacyjnego)

reload - zmiana magazynka

block - blok (w walce)

handbrake - hamulec ręczny

use/action - użyj/akcja (np. otwarcie drzwi, przerzucenie wajchy, itp. - w zależności od sytuacji)

car door - otwarcie drzwi samochodu, wyjście z niego

next 2nd weapon - następna broń boczna, w tej grze - biała (np. miecz, pałka)

move left - idź w lewo (pieszo)

turn left - skręt w lewo (pojazd)

previous - poprzedni (w menu)

move right - idź w prawo

turn right - skręt w prawo

next - następny (menu)

move forward - idź do przodu

move backward - idź do tyłu

brake/reverse - hamulec/wsteczny

down - w dół (w menu)

precision aim - tryb celowania precyzyjnego

next main weapon - następna broń główna (w grze np. pistolet, karabinek, itp.)

light attack - słaby cios

heavy attack - silny cios

fire weapon - strzał (oddanie go)

back - cofnij (w menu)

select - wybierz (w menu gry)

select weapon - wybór broni

camera mode - zmiana kamery (widoku)