Etap 5- Crystal Caverns (2) | Opis przejścia Trine Trine poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Najbliższy fragment rozgrywki pokonamy pod wodą. Do przepłynięcia jest spory odcinek zalanych tuneli, tak więc zmieniaj bohaterów, by nie doprowadzić do śmierci któregoś z nich. Po wskoczeniu zamień się w wojownika, aby szybko opaść w kierunku dna. Mniej więcej w połowie drogi przemień się w złodziejkę i odbij w lewo. Znajdziesz tam ukryte pomieszczenie z kilkoma miksturami.
Następnie wróć do wody i kontynuuj opadanie. Na samym dole, obok unieruchomionego koła obrotowego, znajdziesz kolejną miksturkę. Płynąc w prawo wybierz złodziejkę, gdyż w ten sposób najszybciej dotrzesz na powierzchnię.
Jak tylko wydostaniesz się z wody, natkniesz się na punkt kontrolny #3. Aby dostać się na górną część jaskini, musisz powbijać w kolce na ścianach - po prawej - skrzynie (drewnianą znajdziesz w wodzie, druga musisz wyczarować). Skacząc po nich dostaniesz się na szczyt. Będąc tam, nim udasz się w prawo, skieruj się w przeciwnym kierunku i zbierz znajdujące się tam, na skalnych półkach, mikstury.
Idąc w prawo, za toczącym się głazem niszczącym kolce, dotrzesz na bardziej otwartą przestrzeń. Nim udasz się w stronę drewnianych belek - zawieszonych w powietrzu-, zeskocz na dół po miksturę.
Fragment z belkami można pokonać na dwa sposoby. Trudniejszy - złodziejką zwisając pod belkami. Łatwiejszy - wyczarowując sobie platformy czarodziejem. Niezależnie od tego, który sposób wybierzesz, nie zapomnij zgarnąć miksturki z ostatniej belki.
Nieopodal znajduje się kolejny, zalany tunel. Nim z niego skorzystasz, koniecznie zbierz artefakt Enchanted Energy Crystal ze skalnej półki nad miejscem, gdzie dochodzi do kontaktu z wodą. Możesz wybudować konstrukcję składającą się z dwóch skrzyń i platformy (prawe zdjęcie; skrzynie są pod wodą), bądź też zastosować wcześniej przedstawioną "lewitację".
Pokonując wodę (złodziejką) nie zapomnij podnieść flaszeczki z dna, koło miejsca startu podwodnej wyprawy. Uważaj również na kolczaste kule, utrudniające przeprawę.
Po wydostaniu się na powierzchnię, tradycyjnie natkniesz się na punkt kontrolny #4. Kierując się w prawo, dotrzesz na otwartą przestrzeń z kilkoma rusztowaniami. Nim rozpoczniesz ich eksplorację, rozpraw się z bandą szkieletów.
Buteleczki znajdować się będą zarówno na górnych pokładach drewnianych platform, jak i tych dolnych. Pamiętaj jednak, że w wodzie ukryto kolejne. Aby się do nich dostać, wcześniej będziesz zmuszony roztrzaskać zalaną, drewnianą blokadę (mieczem wojownika). Znajdziesz ją mniej więcej w połowie zalanego terenu.
Na szczycie natkniesz się na ruchomą półkę. Wskocz na nią czarodziejem i za pomocą telekinezy steruj nią. W ten sposób dotrzesz na skalną polkę u góry po prawej (mikstury) oraz do wyjścia poniżej.
Idąc tamtędy (po dotarciu do wiszącego mostu), uważaj na spadające z sklepienia fragmenty skał oraz na strzelające szkielety. Nieco dalej znajdować się będzie ostatni punkt kontrolny #5.
Skacząc pomiędzy drewnianymi wąskimi półkami uważaj, by nie spaść, gdyż poniżej znajduje się morderczy kwas. Na ostatniej, górnej platformie, znajdziesz 34 i 35 miksturę. Ich zebranie dopełnia kolekcję. Wyjście z etapu znajduje się dosłownie kilka metrów dalej.