Etap 5- Crystal Caverns (1) | Opis przejścia Trine Trine poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Etap 5: Crystal Caverns
Po rozpoczęciu etapu skieruj się przed siebie, a będziesz świadkiem trzęsienia ziemi. Wywoła ono upadek kolców z sufitu. W tym momencie będziesz bezpieczny, ale podobne momenty pojawia się również w późniejszej rozgrywce. Jeśli zauważysz trzęsący się ekran, wybierz wojownika i zasłoń się tarczą, chroniąc głowę.
Po pokonaniu pierwszych kilku metrów dotrzesz do pierwszych belek. Korzystając z nich, przeskocz złodziejką na drugą stronę (zgarniając pierwsza miksturkę) i zmierz się z nowym typem przeciwnika - ognistym szkieletem. Najlepiej załatwiać je na dystans strzałami, gdyż tarcza nie będzie gwarantować osłony, umożliwiając przeciwnikowi zadanie obrażeń.
Idąc dalej i pokonując kładkę zawieszona nad kolcami, uważaj na te spadające z sufitu. Nieco dalej znajdować się będzie pierwsze, piętrowe rusztowanie. Stacjonować tam będą przeciwnicy.
Zniszcz ich i odblokuj punkt kontrolny #1. Następnie wybierz złodziejkę i przerwij strzałami linę podtrzymującą zawieszony w okolicy ciężarek (za moment będziesz nim przebijać się przez ścianę, ale wcześniej skieruj się na skalną półkę u góry po prawej).
Kolejne dwie miksturki mogą trafić w Twoje ręce na dwa sposoby. Pierwszy wymaga wyczarowania platformy i ustawienia na niej dwóch dużych skrzyń. Drugi, nieco bardziej uniwersalny, pozwala na moment lewitować naszemu magikowi. Wystarczy, że wyczarujesz platformę, a na niej jak najmniejszą skrzynię. Następnie wskocz na boxa i za pomocą telekinezy spróbuj przenieść platformę, umożliwiając sobie krotki lot w wybranym kierunku.
Aby móc kontynuować przygodę, przebij się przez ścianę po prawej, rzucając w nią zerwanym ciężarkiem (zdolność wojownika lub telekineza czarodzieja). W ten sposób dotrzesz do wysokiej ściany, gdzie zaatakują Cię kolejni przeciwnicy. Pozbądź się ich i wyskocz na górę, korzystając z liny złodziejki i ruchomej platformy.
Dotarłeś do pierwszej sadzawki. Woda pod spodem nie jest mordercza, możesz do niej wskakiwać i pływać, uważając jednocześnie na utratę tlenu. Pamiętaj jednak, że wojownik nie może się wynurzać, ale za to najszybciej opada na dno. Złodziejka zaś jest najlepsza w pływaniu na boki.
Nim rozpoczniesz pływanie, zbierz miksturki po obu stronach wody (po prawej ukryta za skrzynią).
W wodzie na pierwszy rzut oka nic nie znajdziesz. Nic bardziej mylnego. Płynąc maksymalnie na prawo, przepłyniesz "przez" skały i trafisz do ukrytego pomieszczenia z miksturkami.
Po wydostaniu się na powietrze i skierowaniu w prawo, trafisz do miejsca pełnego skrzyń. Załatw znajdujące się tam szkielety i wykorzystaj wspomniane skrzynie, by wybudować wieżę po lewej (na wyższym poziomie). Następnie wskoczyć z niej na skalną półkę po lewej (z kolejnymi flaszeczkami).
Kontynuując wyprawę docieramy do punktu kontrolnego #2. Nad nim zawieszona będzie skrzynia.
Wpraw ją w ruch strzelając (bądź telekinezą) i uczep się jej liną złodziejki. W ten oto sposób zostaniesz przetransportowany na drugi brzeg.
Po drugiej stronie dotrzesz do zerwanego mostu. Aby przedostać się na drugą stronę, do skrzyni z artefaktem Amulet of Sacrifice, musisz albo zastosować "lewitację" czarodzieja (przedstawioną w filmiku w tym rozdziale), albo złapać się wyskakując z wody liną czarodziejki drewnianego fragmentu mostu.