Etap 14- Iron Forge (1) | Opis przejścia Trine Trine poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Etap 14: Iron Forge
Po rozpoczęciu rozgrywki skieruj się w prawą stronę. Schodząc po długich schodach dotrzesz do podłogi naszpikowanej wysuwanymi kolcami. Możesz ją pokonać czekając, aż kolce schowają się, lub też skorzystać z liny złodziejki.
Dotrzesz w ten sposób do pierwszej przepaści z lawą - przeskocz ją złodziejką korzystając z liny i jednocześnie uważając na podwieszoną u góry kulę z kolcami. Po drugiej stronie czeka Cię kolejna lawa. Aby przeskoczyć i ją, najpierw powinieneś za pomocą telekinezy wbić pobliską skrzynię podwieszona na łańcuchu w kolce pod sklepieniem. W ten sposób stworzysz "uchwyt" na linę złodziejki.
Będąc po drugiej stronie wtrąć do kolejnego zbiornika z lawą dwa kamienne ciężarki i przeskakuj po nich (przenosząc je telekinezą) w prawą stronę. Następnie wskocz do góry po platformowej wadze na rusztowanie po prawej. Znajdziesz tam dźwignię i miksturę. Pociągając za lewarek odblokujesz przejście pominięte wcześniej. Powrót będzie jednak znacznie łatwiejszy, gdyż zamiast przenosić kamienne bloki, będziesz mógł skorzystać z ruchomej platformy.
Nim skierujesz się do otwartego przejścia, wskocz na wcześniej odwiedzoną platformową wagę od góry. Poczym odblokuj ją niszcząc deski i wbiegnij po niej na szczyt rusztowania po prawej - znajdziesz tam kolejną miksturę. |
Teraz już możesz skierować się do otwartego przejścia. Tuż za nim znajdziesz punkt kontrolny #1 oraz windę wyjeżdżającą do góry.
Nim z niej skorzystasz, przejdź maksymalnie w lewo i wespnij się na górę złodziejką. Znajdziesz tam ukrytą miksturę. Gdy wejdziesz w jej posiadanie, wróć do pominiętej windy i skorzystaj z niej.
Na górze, po lewej stronie, ukrytą niewielką drewnianą półkę. Wskocz na nią przy pomocy liny i zbierz znajdujące się tam flaszeczki, poczym skieruj się w prawo. Dotrzesz do kolejnego zbiornika z lawą. Pokonaj go wcześniej wprawiając w ruch (telekinezą) zawieszoną u góry skrzynię, a następnie łapiąc się jej liną (w trakcie wykonywania tej czynności uważaj na miotacze ognistych kul).
Pokonując drewniany most dotrzesz do punktu kontrolnego #2. Aktywuj go i zeskocz na dół. Znajdziesz tam - poza spora liczbą przeciwników - miksturkę.
Przygodę kontynuuj idąc w prawo, docierając do zamkniętej bramy. Aby ją otworzyć, wyskocz po pobliskich półkach na górę (widząc przy tym skrzynię z artefaktem, dostępna dopiero o otwarciu przejścia).
Znajdziesz tam dwie pochylnie. Wskocz o nich na drewniane rusztowanie, a z niego na kolejne po prawej. U góry ukryta została bowiem kolejna mikstura (ułatwisz sobie proces wdrapywania się tam tworząc lewitujący trójkąt - jak na prawym obrazku).
Teraz skieruj się na drewnianą platformę po lewej. Stojąc na niej użyj telekinezy, aby podnieść znajdującą się pod nią skrzynię na łańcuchu i wbić ją w kolce po drugiej stronie przepaści, w ten sposób tworząc "most". Gdy tego dokonasz, przejdź po nim, a dotrzesz do miejsca z dwoma miksturami. Pierwsza ukryta jest na małej półce u góry, druga na dole, na podłodze najeżonej pułapkami.
Podłogę najlepiej pokonać złodziejką "przelatując" nad nią (nie wciskając przy tym żadnej z zapadni, gdyż każda uruchamia pułapkę). Można również skorzystać z czarodzieja i aktywować pułapki z daleka, korzystając z wyczarowanych skrzyń. Po drugiej stronie znajdziesz miksturę na platformie podtrzymywanej liną (przerwij ją strzelając) i dźwignię otwierającą przejście na dole.
Po pociągnięciu za drążek nie musisz wracać tą samą drogą, wystarczy, że zeskoczysz w najbliższą wnękę. W ten sposób wylądujesz koło punktu kontrolnego #2 i bez problemu będziesz mógł skierować się do otwartego przejścia.
Przechodząc przez nie, nie zeskakuj w znajdująca się tam szczelinę. Wcześniej udaj się na drewniane rusztowanie nad głową (przez wyrwę po prawej stronie). Znajdziesz tam mikstury i skrzynię z artefaktem - Amulet of the Kings.
Gdy przedmiot wejdzie w Twoje posiadanie, zeskocz na sam dół i zniszcz deski znajdujące się pod sufitem. W ten sposób strącisz kamienny odważnik do lawy, po którym będziesz mógł przeskoczyć zbiornik. Nieco dalej natkniesz się na punkt kontrolny #3.