Zinfiltrowanie hali festiwalowej | Misja 3 - Amerykańska konsumpcja poradnik Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zinfiltrowanie hali festiwalowej
Jako że jest to pierwsza pełnoprawna misja rozgrywana w nocy zdecydowanie radzę korzystać z gogli noktowizyjnych, które znacząco pomogą ci w przekradaniu się przez słabiej oświetlone miejsca i unikaniu kontaktu z przeciwnikami. Ruszaj prosto, natrafiając na drzwi prowadzące do hali festiwalowej. Zejdź po schodach na niższe piętro i otwórz kratkę szybu wentylacyjnego. Przejdź przez szyb, docierając do głównej hali i rozpoczynając jej eksplorację na wysoko położonych metalowych platformach. Warto się tu na chwilę zatrzymać i rozeznać w aktualnej sytuacji - cały parter hali jest patrolowany przez uzbrojonych osobników z latarnikami, zaś Twoim zadaniem jest dotarcie na przeciwległy koniec tej lokacji, bo to właśnie tam znajduje się zejście do piwnicy.
Hala festiwalowa to bardzo rozległa lokacja i oznacza to naturalnie, że główny bohater dysponuje tu sporą swobodą w kwestii doboru ścieżki przemarszu. Do wyjścia z hali możesz zbliżyć się na jeden z dwóch zasadniczych sposobów. Pierwszy wariant zakłada przeprawę przez lewą część hali i w tym celu powinieneś pozostać na górnych balkonikach. Kontynuuj przemarsz po metalowych platformach, docierając do miejsca, w którym Sam będzie mógł zjechać po linie. Po dotarciu na niższy balkonik skorzystaj z drabiny, dzięki czemu przedostaniesz się na sam dół.
Schowaj się za płotkiem i zaczekaj aż przebywający w tej okolicy przeciwnicy rozejdą się. Dopiero wtedy wznów podróż, starając się trzymać jak najbliżej lewej ściany hali. Wykorzystuj naturalnie mijane po drodze obiekty w formie zasłony, chowając się i przebiegając między nimi jeśli w okolicy znajduje się aktualnie jakiś wartownik. Przejdź też przez niewielki tunel, ale dopiero po tym gdy widoczny w oddali terrorysta uda się w prawo. Docelowo powinieneś zbliżyć się do pokazanej na screenie chatki.
Drugi wariant zakłada przeprawę przez prawą część hali. W tym przypadku zatrzymaj się po dotarciu do pierwszego dużego słupa. Opuść się, przesuń w prawo i zjedź po rynnie na sam dół. Rozpocznij teraz przemarsz ku aktualnemu celowi misji. Jak zapewne zauważyłeś w okolicy przebywa pojedynczy przeciwnik, tak więc schowaj się za najbliższą zasłoną i zaczekaj aż postać ta wyruszy w lewo.
Szybko wyrusz dalej, bo ominięta przed chwilą postać może tu wkrótce powrócić. W dalszej części eksploracji hali uważaj przede wszystkim na wrogów rozstawionych na lewo od Fishera. Po dotarciu do nowego obszaru z choinkami zaczekaj aż kolejni wartownicy zakończą rozmowę i rozejdą się. Gdy tylko będzie tu bezpiecznie podejdź do pokazanego na powyższym screenie słupa i zacznij wspinać się po rynnie, docierając w ten sposób na nowe górne balkoniki.
Przystąp do eksploracji nowych górnych platform, kierując się prosto i następnie w lewo. Nie próbuj oczywiście zeskakiwać na dół po tym jak znajdziesz się tuż nad wyjściem, bo Fisher nie przeżyłby upadku z tak dużej wysokości. Zamiast tego kontynuuj podróż, mijając pierwszy słup i zatrzymując się przy drugim słupie. Opuść się, przesuń w stronę rynny i nieznacznie zjedź na dół. Po raz kolejny musisz uzbroić się w cierpliwość i odczekać aż w okolicy będzie na tyle bezpiecznie żeby zjechać po rynnie na sam dół.
Oba opisane powyżej warianty zachowania prowadzą w to samo miejsce. Powinieneś mianowicie postarać się dotrzeć do niewielkiej chatki zlokalizowanej na lewo od oznaczonego przez grę wyjścia z hali festiwalowej. Przeskocz nad płotkiem znajdującym się przy lewej ścianie budynku, po czym wespnij się na dach wspomnianej chatki, ustawiając się w pozycji pokazanej na dołączonym screenie.
Nie śpiesz się z dotarciem do wyjścia, bo jest ono bardzo dobre pilnowane. Zwróć przede wszystkim uwagę na poczynania dwóch wartowników przebywających w tej okolicy. Zaczekaj aż lewy wartownik zatrzyma się przy płotku znajdującym się po lewej stronie, a prawy wartownik odejdzie od kramiku zlokalizowanego na wprost od Fishera. Zeskocz szybko z dachu chatki i wyrusz prosto, przeskakując nad pokazanym na screenie 1 kramikiem. Uwaga - Jeśli nie chcesz ryzykować dłuższego przemarszu za jednym podejściem to ukryj się w pokazanym na screenie 2 narożniku. Jest to jednak ryzykowne, bo jeden z wrogów może się w tym miejscu po pewnym czasie zjawić.
To jeszcze nie wszystko. Zanim zbliżysz się do wyjścia z hali festiwalowej musisz upewnić się, że strażnik patrolujący korytarz za otwartymi drzwiami nie zmierza aktualnie w ich stronę. Do działania przystąp tylko jeśli postać ta podróżuje w przeciwnym kierunku, przekradając się dodatkowo za plecami wartownika, który stoi w pobliżu. Otwórz drzwi prowadzące do klatki schodowej.
Uwaga - Jeśli nie chcesz zbytnio ryzykować z monitorowaniem poczynań wartowników to możesz spróbować odwrócić ich uwagę, na przykład po raz kolejny używając wabika samoprzylepnego (Sticky Noisemaker) i w rezultacie odciągając ich od wyjścia z hali.
Dodatkowe wskazówki dla stylów Pantera/Atak: Koniecznie wykorzystuj to, że przeciwnicy nie mogą przedostawać się na wyżej położone balkoniki i staraj się ich likwidować z pomocą karabinów oraz materiałów wybuchowych.