Misja 1 - Kryjówka przemytników | Dodatkowe misje - Briggs poradnik Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 1 - Smugglers Compound (Kryjówka przemytników)
Dotarcie w pobliże miasta Kargil
Początek tej misji to niezbyt wymagająca wspinaczka mająca na celu przedostanie się w dół zbocza, przy czym warto zaznaczyć, że już w tym miejscu po raz pierwszy wymagana będzie współpraca z drugim graczem celem przedostania się na pozornie niedostępną półkę. Docelowo znajdziesz się w pobliżu niewielkiego obozowiska sił wroga i warto tu wylądować wraz z drugim graczem na przeciwnikach stojących przy zaparkowanym pojeździe, tak by ich bezproblemowo ogłuszyć. Jeśli nie chcesz atakować wrogów to możesz przesunąć się maksymalnie w prawo, puszczając się skał z dala od jednostek wroga.
Musisz zachować w tym miejscu ostrożność, bo w okolicy przebywa wielu innych wrogów i ponadto jeden z nich jest wyposażony w tarczę. Jeśli masz zamiar wyeliminować bojowników (lub jeśli zostali oni zaalarmowani) to pamiętaj o tym, że jedynym sposobem na ogłuszenie wspomnianego oponenta z tarczą jest zajście go od tyłu. Możesz też spróbować ominąć przeciwników, pomagając sobie gadżetami czy po prostu umiejętnie przeskakując pomiędzy zasłonami. Niezależnie od tego jak się zachowałeś musisz dotrzeć do klifu i rozpocząć zjazd na linie.
Podłożenie ładunków C4 na ciężarówkach
W drodze do stanowiącego aktualny cel podróży mostu możesz kontynuować eliminację napotykanych wrogów i ułatwieniem w tym przypadku będzie to, że wielu z nich powinno być zwróconych plecami do Ciebie i kolegi z drużyny. Jeśli z kolei wolisz ich omijać to musisz nastawić się na wolniejszą przeprawę i umiejętnie wykorzystywać luki w patrolach bojowników. Niezależnie od obranej taktyki działania uważaj na wrogiego snajpera rozstawionego na moście, nie dając mu się zauważyć. Na wspomniany most możesz dotrzeć wybierając lewą ścieżkę lub wspinając się po jego konstrukcji (dobrze byłoby oczywiście żeby gracze wybrali różne ścieżki).
Zdecydowanie polecam oczyścić most z przeciwników, albowiem nie tylko ułatwi ci to podłożenie ładunków wybuchowych, ale zagwarantuje ponadto łatwą neutralizację nowego celu o dużym znaczeniu (High Value Target). Jako że osoba ta korzysta z ciężkiego pancerza musisz ją zajść od tyłu i najłatwiej możesz oczywiście tego dokonać jeśli siły wroga nie zostały zaalarmowane. Po zabezpieczeniu okolicy zadbaj o podłożenie ładunków na obu ciężarówkach i udaj się w stronę wioski, doprowadzając do automatycznego zdetonowania C4.
Zebranie danych wywiadowczych
Rozpocznij od ustawienia się wraz z drugim graczem w miejscu, w którym należy wspólnymi siłami wyważyć drzwi, odbierając przy okazji nagrodę za wyeliminowanie celu o dużym znaczeniu (maksymalnie 30 tysięcy dolarów). Droga do głównej części wioski jest bardzo liniowa, zakładając otwarcie jeszcze jednych drzwi i zjechanie po linie. Po dotarciu do celu podróży warto zapoznać się z instrukcjami dotyczącymi konieczności zbadania trzech różnych miejsc w wiosce w poszukiwaniu danych wywiadowczych.
Zanim zajmiesz się aktualnym zadaniem dobrze byłoby dotrzeć do miejsca ukrycia laptopa (Blacklist Laptop), a to dlatego, że w przypadku wszczęcia alarmu urządzenie ulegnie autodestrukcji i włamanie się do niego okaże się w rezultacie niemożliwe. Laptop znajduje się na piętrze wewnątrz lewego budynku (powyższy screen), czyli tego, który jest okupowany przez jednego ze snajperów. Najlepiej przedostać się po krawędziach do okiennicy prowadzącej do pomieszczenia z laptopem.
Laptop to nie jedyny sekret pozostawiony w badanej aktualnie lokacji, albowiem wewnątrz jednego z budynków zlokalizowanych na prawo od miejsca startu odnajdziesz pokazaną na screenie paczkę (Dead Drop). W trakcie przemieszczania się po wiosce uważaj oczywiście na siły wroga, ze szczególnym uwzględeniem snajperów oraz psa obronnego. Proponuję ogłuszyć zwierzę (np. z pomocą kuszy), zmniejszając w bardzo znaczący sposób ryzyko zaalarmowania wrogów.
Tak jak już wcześniej powiedziałem musisz zbadać trzy różne miejsca. W zależności od upodobań gracze mogą się rozdzielić i wyruszyć do innych punktów lub przemieszczać się razem i wzajemnie osłaniać. Punkt A to komputer w piwnicy prawego budynku, punkt B to skrzynka na dachu lewego budynku, a punkt C to szafka z dokumentami w pomieszczeniu na piętrze w prawym budynku. Każde z tych miejsc jest pilnowane przez co najmniej jednego wartownika, tak więc musisz odwracać uwagę przeciwników lub po cichu ich ogłuszać.
Po zbadaniu wszystkich trzech obszarów i pozyskaniu danych wywiadowczych powróć na główny plac i zaczekaj aż sojuszniczy dron zlikwiduje wrogów, którzy pojawili się przy dużej bramie. Wyrusz w to miejsce, odblokowując dzięki działaniu w kooperacji prawe przejście prowadzące do garażu. W drodze do kolejnej lokacji nie spotkacie żadnych wrogów. Komplikacji spodziewaj się dopiero po dotarciu do jednej z głównych ulic miasta gdzie konieczne okaże się ponowne wykorzystanie drona.
Ucieczka z miasta Kargil
Końcówka tej misji jest specyficzna, gdyż gracze muszą podzielić się obowiązkami - jedna z osób musi mianowicie przejąć kontrolę nad dronem i osłaniać sojusznika przemierzającego ulicę, przy której będą pojawiać się jednostki wroga. Jeśli przyszło ci sterować dronem to w pierwszej kolejności eliminuj cele oznaczone czerwonym kolorem. Na bieżąco staraj się też jednak obserwować poczynania drugiego gracza, bo niektórzy przeciwnicy pojawiający się tuż przy nim nie zostaną oznaczeni na podglądzie z kamery drona. Pamiętaj też oczywiście o tym żeby nie zaatakować przypadkowo swojego sojusznika, bo z racji bardzo dobrego wyposażenia drona (działko + rakiety) może on łatwo zginąć.
Jeśli przyszło ci przemierzać ulicę to powinieneś przede wszystkim pamiętać o tym żeby nie śpieszyć się, bo możesz niepotrzebnie zaalarmować wrogów i znaleźć się pod ciężkim ostrzałem. Co więcej, zbyt szybkie przemieszczanie się może doprowadzić do zwrócenia na siebie uwagi psów obronnych, a to zawsze oznacza spore kłopoty (jeśli doszło do takiej sytuacji to polecam rozstawić miny z ładunkami elektrycznymi, tak by zwierzaki w drodze do sterowanej postaci zostały ogłuszone). Pozostawanie w ukryciu jest oczywiście niełatwe, ale jeśli drugi z graczy będzie umiejętnie wykorzystywał drona to jest to jak najbardziej wykonalne. Misja dobiegnie końca w momencie gdy obu graczy znajdzie się w punkcie ewakuacji.
Po powrocie do mobilnego centrum dowodzenia zapoznaj się z podsumowaniem i odbierz nagrodę pieniężną. Z Briggsem możesz porozmawiać na temat kolejnego opcjonalnego zadania (Missile Plant).