Dotarcie do kryjówki CIA | Misja 1 - Kryjówka | Splinter Cell Blacklist poradnik Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Dotarcie do kryjówki CIA
Uwaga - Przed przystąpieniem do tej misji dobrze byłoby zaopatrzyć się w gadżety pomocne w odwracaniu uwagi przeciwników (np. w wabik samoprzylepny - Sticky Noisemaker) oraz w ich ogłuszaniu (np. w granat dymny - Smoke Grenade, granat z gazem łzawiącym - Tear Gas, granat z gazem usypiającym - Sleeping Gas, granat ogłuszający - Flashbang). Polecam też wyposażyć samolot Paladin w ulepszenie gwarantujące przynajmniej podstawową wersję radaru, albowiem wyraźnie pomoże ci on w unikaniu i lokalizowaniu przeciwników.
Tuż po załadowaniu tej misji rozpocznij bardzo liniowy przemarsz, w trakcie którego nie będziesz się musiał w ogóle skradać. Omiń plac, na którym przebywa bardzo liczna grupa uzbrojonych osobników i wybierz boczną alejkę. Wejdź do sklepu i udaj się na zaplecze. Główny bohater po dotarciu do jednego z kolejnych pomieszczeń przebierze się w nowy strój i będziesz mógł w rezultacie przystąpisz do właściwych działań. Podążaj dalej wąskimi alejkami. Zatrzymaj się po dopiero dotarciu do miejsca, w którym przebywa dwóch przeciwników. Ustaw się za zasłonami po prawej stronie i zaczekaj aż wrogowie zakończą rozmowę, dzięki czemu rozejdą się. Nie wychodź zza zasłony dopóki osoba, która pozostała w tym miejscu nie uda się w lewo. Dopiero wtedy przystąp do działania, docierając do drzwi prowadzących do wnętrza prawego budynku.
Ostrożnie wejdź do budynku i od razu skieruj się w prawo, omijając tym samym trzech przeciwników przebywających w głównym pomieszczeniu. Podążaj liniowymi korytarzami, odnajdując po drodze pokazaną na screenie paczkę (Dead Drop) będącą jednym z sekretów gry. Warto w tym miejscu dodać, że za zdobycie znajdźki otrzymasz 10 tysięcy dolarów i będziesz mógł ponadto zapoznać się z jej zawartością już po powrocie do latającego centrum dowodzenia. Po zabraniu sekretnego przedmiotu wybierz schody prowadzące na pierwsze piętro.
Po dotarciu na piętro zgaś światło i szybko udaj się do pomieszczenia zlokalizowanego po prawej stronie, dokonując tego zanim zbliży się do Ciebie wartownik (ewentualnie możesz zaczekać aż osoba ta zapali ponownie światło i wyruszyć jej śladem, skręcając w odpowiednim momencie w prawo). Podejdź tu jednej z okiennic i przejdź przez nią, chwytając się gzymsu.
Zacznij ostrożnie przesuwać się w prawo, zatrzymując się w pozycji pokazanej na dołączonym screenie. Zaczekaj aż wartownik patrolujący zewnętrzne balkoniki wejdzie do lewego pomieszczenia i zainicjuje rozmowę ze swoimi kolegami. Dopiero wtedy wznów szybko proces przemieszczania się w prawo.
Gdy tylko ominiesz pomieszczenie z przeciwnikami podciągnij się i przeskocz nad balustradą. Podejdź teraz do ściany nowego budynku i rozpocznij kolejną wspinaczkę, najpierw przemieszczając się ku górze i następnie w prawo. Zatrzymaj się po znalezieniu się przy nowej otwartej okiennicy.
Zauważ, że wewnątrz nowego pomieszczenia przebywa pojedynczy wartownik. Zaczekaj aż osoba ta ustawi się plecami do Ciebie po lewej stronie. Ostrożnie przedostań się do wnętrza tego pomieszczenia i podejdź do prawego okna. Otwórz okno, przejdź na drugą stronę i zacznij przesuwać się w prawo.
Zatrzymaj się po dotarciu do pierwszej okiennicy. Podciągnij się w tym miejscu, tak by znaleźć się w łazience. Ostrożnie zbliż się do głównego pomieszczenia - oprócz ominiętego przed chwilą wartownika musisz wziąć także pod uwagę obecność dwóch innych osób rozstawionych po prawej stronie. Wykorzystaj okazję, że postacie te aktualnie rozmawiają i zwrócone są w stronę telewizora, przemykając szybko do pokazanego na screenie wyjścia. Jako że zbliżyłeś się do prawdopodobnego miejsca przetrzymywania Andriy'a Kobina otrzymasz wkrótce dalsze wytyczne.
Dodatkowe wskazówki dla stylów Pantera/Atak: Staraj się ustawiać w wąskich przejściach prowadzących do kolejnych lokacji, tak by już po rozpoczęciu eliminacji wrogów i ewentualnym wszczęciu alarmu nie zostać otoczonym przez terrorystów.