Misja 3 - Placówka Woronu | Dodatkowe misje - Briggs | Splinter Cell Blacklist poradnik Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 3 - VORON Station (Placówka Woronu)
Podążanie za Cherskim
Podobnie jak w przypadku pierwszej misji Briggsa na sam początek czeka Cię trochę niezbyt skomplikowanej wspinaczki, wiążącej się z koniecznością chwytania się kolejnych krawędzi i zjechania po rynnie. Po wyważeniu drzwi (wymagana kooperacja) dotrzesz do złomowiska patrolowanego przez siły wroga i radzę się tu bardzo przypilnować, albowiem w okolicy oprócz wartowników wpadniesz też na psa obronnego. Możesz próbować odwrócić uwagę zwierzęcia za pomocą wabika lub pozbyć się go gdy będzie to bezpieczne np. z wykorzystaniem kuszy.
Docelowo musisz przedostać się wraz z drugim graczem do dużej pionowej ściany gdzie jeden z grających będzie mógł podsadzić swojego kolegę i w ten sposób przedostać się na pozornie niedostępną górną półkę. Po znalezieniu się w drugiej części złomowiska zostaniesz już zmuszony do zneutralizowania wszystkich przeciwników. Staraj się jak najdłużej (lub najlepiej przez cały czas) pozostawać w ukryciu, po kolei eliminując wrogów i wspomagając się posiadanymi gadżetami. Do zaskakiwania przeciwników i zachodzenia ich od flanki warto wykorzystywać nie tylko standardowe zasłony, ale także liczne tuneliki.
Musisz wiedzieć o tym, że w drugiej części złomowiska spotkasz kilku wrogów w ciężkich zbrojach i jeden z nich będzie celem o dużym znaczeniu (High Value Target). Tradycyjnie dla tego typu konfrontacji postaraj się zajść przeciwnika od tyłu, tak by móc go bezproblemowo ogłuszyć. Uważaj przy tym na wrogów okupujących górne balkoniki, bo dysponują oni większym polem widzenia. Po oczyszczeniu okolicy otwórz bramę, doprowadzając do wyświetlenia cut-scenki i otrzymując nagrodę za pozbycie się celu o dużym znaczeniu (maksymalnie 30 tysięcy dolarów).
Odnalezienie Cherskiego
Eksplorację bocznych uliczek rozpocznij od złapania się lewej ściany i przedostania się na pokazany na screenie balkonik, na którym pozostawiono paczkę (Dead Drop). Po dotarciu do zamkniętej bramy zlokalizuj po lewej stronie miejsce, w którym gracze mogą zabawić się w kooperację. Co ciekawe, tylko jeden z graczy dotrze na górny balkonik i osoba ta musi powrócić na dół, tak by wejść w interakcję z mechanizmem bramy i otworzyć ją dla drugiej osoby z drużyny.
Ostrożnie zbliż się do nowego dziedzińca, gdyż jest on patrolowany przez wrogów i ponadto monitorowany przez kamery ochrony. Musisz w tym miejscu przystąpić do wspinaczki, chwytając się kolejnych krawędzi i rurek. Wspinaczkę należy jednak przeprowadzać z rozwagą, a to dlatego, że okolica sprawdzana jest także przez snajperów. Pozbycie się snajperów nie jest wymagane do zagwarantowania sobie bezproblemowego opuszczenia tej lokacji, ale może ci w tym pomóc. Dotarcie na dachy budynków nie załatwi sprawy, bo one również są patrolowane przez siły wroga. Wykorzystuj krawędzie dachu do ukrywania się, wyczekując na dobry moment na to żeby w towarzystwie drugiego gracza zbliżyć się do zamkniętych drzwi i je wyważyć.
Po znalezieniu się wewnątrz budynku wyrusz po schodach ku niższym piętrom. Już wkrótce będziesz musiał zacząć uważać nie tylko na kolejne kamery ochrony, ale również na drony zwiadowcze. Podobnie jak w poprzednich etapach warto wiedzieć o tym, że używanie pistoletu do sabotowania dronów nie doprowadza do natychmiastowego wszczęcia alarmu. Polecam ponadto wykorzystywać boczne pomieszczenia do przemieszczania się, rzadziej wybierając natomiast główne korytarze. W sytuacjach podbramkowych warto też rozglądać się za przyczepionymi do sufitu w niektórych pomieszczeniach poziomymi rurkami, unikając dzięki nim wykrycia.
Docelowo musisz dotrzeć do następnych zamkniętych drzwi i po wyważeniu ich dzięki współpracy z drugim graczem zejść na jeszcze niższe piętro. W miejscu tym czekają na Ciebie nowe kamery oraz nowi przeciwnicy i największą uwagę powinieneś przywiązywać do tego żeby nie znaleźć się w polu widzenia snajperów (czerwone wiązki laserów). Pozostawanie w ukryciu jest tu zresztą bardzo wskazane, albowiem w pokazanym na screenie pomieszczeniu pozostawiono laptop (Blacklist Laptop) i przewdczesne zaalarmowanie przeciwników doprowadziłoby do jego autodestrukcji.
Wspomnianych wcześniej snajperów najlepiej jest ominąć decydując się na przemarsz zewnętrznym balkonikiem. Tradycyjnie już musisz zlokalizować zamknięte drzwi i dzięki współpracy z drugim graczem doprowadzić do ich otwarcia. Zejdź na niższe piętro i wznów proces unikania jednostek wroga. Zauważ przy okazji, że wielu przeciwników korzysta z gogli, tak więc chowanie się w ciemnościach nie załatwi sprawy. Uważaj ponadto na przeciwnika w ciężkiej zbroi. Aktualny cel podróży to zabarykadowane wejście do pomieszczenia ochrony. Po wysłuchaniu dialogu otwórz prawe drzwi i umieść C4 na ścianie.
Przesłuchanie osób z pomieszczenia ochrony
Końcówka opisywanej misji jest już zdecydowanie mniej stresująca, albowiem musisz wraz z drugim graczem dokonać przesłuchania dwóch osób, które przebywały w pomieszczeniu ochrony celem identyfikacji Cherskiego. Zabawa polega na używaniu gałki analogowej (lub myszki) w połączeniu z unieruchamianiem głowy przesłuchiwanego delikwenta (wskazany przez grę przycisk/klawisz), dokonując dzięki temu skanu twarzy.
Mini-gra zostanie zaliczona w momencie gdy jeden z graczy zakończy proces skanowania złapanej osoby, bo zdoła wtedy ustalić czy jest to Cherski czy też nie. Na sam koniec gracza, który steruje postacią Fishera czeka wyzwanie polegające na uratowaniu Briggsa. Jeśli sterujesz właśnie postacią Sama to musisz zaczekać na odpowiedni moment i trafić przeciwnika dokładnie w głowę.
Po powrocie do mobilnego centrum dowodzenia zapoznaj się z podsumowaniem i odbierz nagrodę pieniężną. Z Briggsem możesz porozmawiać na temat ostatniego opcjonalnego zadania (Abandoned City).