Misja 1 - Fort morski Hawkinsa | Dodatkowe misje - Grim poradnik Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 1 - Hawkins Seafort (Fort morski Hawkinsa)
Ogólne założenia
- Musisz włamać się do trzech różnych urządzeń rozmieszczonych na terenie fortu.
- Nie możesz zostać wykryty przez przeciwników.
- Jeśli chcesz otrzymać premię to nie możesz wprowadzić wrogów w stan zaniepokojenia. Nie oznacza to, że ogłuszanie/zabijanie przeciwników jest całkowicie zabronione, ale mogą oni stać się podejrzliwi na przykład gdy zniszczysz kamerę ochrony czy wyeliminujesz osobę okupującą stały posterunek.
- Oprócz wypełnienia głównych celów możesz też odnaleźć dane wywiadowcze i laptopa, jak również pojmać nowy cel o dużym znaczeniu.
Infiltracja fortu
W drodze do fortu musisz uważać na co najmniej dwóch przeciwników, ale można ich łatwo omijać dzięki przemieszczaniu się w pozycji wiszącej po krawędzi molo. Do wnętrza fortu możesz oczywiście przedostać się na kilka różnych sposobów. Jeżeli grasz z drugim graczem to najlepszym pomysłem jest złamanie zabezpieczeń drzwi zlokalizowanych na parterze.
Jeżeli grasz w pojedynkę lub jeżeli nie chcesz rozpoczynać eksploracji fortu od najniższego poziomu to możesz przystąpić do wspinaczki, przemieszczając się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zagara. W zależności od upodobań możesz dotrzeć do jednej z okiennic pomieszczenia z gablotami lub przedostać się na sam szczyt fortu.
Dodatkowe utrudnienia
Jednym z poważniejszych utrudnień związanych z eksploracją fortu jest obecność psa obronnego. Zwierzę domyślnie "patroluje" centralne, owalne pomieszczenie z modelem samolotu, przy czym jeśli wrogowie zostaną zaalarmowani to może ono również rozpocząć przemierzanie środkowego poziomu w towarzystwie jednego z wartowników. Pamiętaj też oczywiście o tym, że pies może wywęszyć Cię przez drzwi i zaalarmować swoim szczekaniem okoliczne osoby.
Inne istotne utrudnienie to kamery ochrony, które rozmieszczono w głównej mierze w pobliżu miejsc zaliczania głównych celów misji. Wykorzystuj to, że każda z kamer ma ograniczone i doskonale pokazane pole widzenia, planując odpowiednio swoje ruchy. Nie próbuj niszczyć kamer, bo nawet jeśli nie zostanie to od razu przez nikogo odnotowane, to przeciwnicy prędzej czy później dowiedzą się o tym i przejdą w zaniepokojony stan, uniemożliwiając tym samym zdobycie premii. W ostateczności możesz próbować sabotować tymczasowo kamery ładunkami EMP (np. wystrzelonymi z kuszy), ale to też może być ryzykowne, tak więc najlepiej będzie całkowicie je ignorować.
Na koniec warto wreszcie wspomnieć o pułapkach laserowych. Musisz ZA WSZELKĄ CENĘ unikać kontaktu z laserami, albowiem przecięcie dowolnej wiązki będzie równoznaczne z zawaleniem misji. W miarę możliwości warto się natomiast rozglądać za panelami kontrolnymi, dzięki którym możliwe jest wyłączanie laserów.
Zhakowanie urządzeń
Jak już wspomniałem na samym wstępie do zhakowania są w sumie trzy urządzenia. Urządzenie oznaczone literą A to router i znajduje się on w pomieszczeniu z gablotami na jednym z niższych poziomów fortu. Pomieszczenie to jest patrolowane przez dwie osoby i możesz przedostać się do niego na przykład przechodząc przez okiennicę czy od strony dolnego poziomu fortu, decydując się na wspinaczkę pionowym szybem.
Proces hakowania routera zabierze Fisherowi kilka sekund. Jeżeli grasz w pojedynkę to zaczekaj aż wrogowie zwrócą się w inne strony, tak by nie zostać przyłapanym. Jeżeli grasz w kooperacji to dobrze byłoby żeby jeden z grających odwrócił uwagę wartowników, dając drugiej osobie wystarczająco dużo czasu na zaliczenie celu misji.
Urządzenie oznaczone literą B to telefon i znajduje się on w sypialni na jednym ze środkowych poziomów fortu. Sporym utrudnieniem jest to, że w pomieszczeniu tym znajdują się lasery. Pierwszą grupę laserów możesz ominąć wspinając się po ścianie do sąsiadującej z sypialnią łazienki (powyższy screen).
Ominięcie drugiej grupy laserów jest już o wiele trudniejsze. Musisz bowiem zaczekać na właściwy moment i PRZEBIEC nieznacznie pod kątem, starając się nie przeciąć żadnej wiązki. Warto odnotować, że już po zakończeniu procesu podkładania pluskwy możesz podejść do panelu zamontowanego na ścianie i wyłączyć wszystkie pułapki laserowe.
Urządzenie oznaczone literą C to centrala komunikacyjna zamontowana na dachu fortu. Musisz bardzo pilnować się w drodze do tego celu misji, albowiem na dachu oprócz zwykłych wartowników będziesz też musiał uważać na kamerę ochrony (nie niszcz jej!) oraz na snajpera (jest on tak przy okazji celem o dużym znaczeniu).
Do centrali komunikacyjnej najlepiej jest zbliżyć się ponownie przemieszczając się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara, pamiętając o tym żeby nie zostać zauważonym przez snajpera (czerwona wiązka celownika laserowego). Jeżeli grasz w kooperacji to jeden z graczy może odwracać uwagę zwykłych wartowników, ułatwiając drugiej osobie dotarcie w wyznaczone miejsce. Nie przesadzaj jednak z tego typu czynnościami żeby nie zwrócić na siebie uwagi snajpera. Na sam koniec zdecyduj się na mało skomplikowaną wspinaczkę. Zaczekaj aż snajper zmieni swoją pozycję i dopiero wtedy zbliż się do centrali żeby na spokojnie rozpocząć proces hakowania urządzenia.
Odnalezienie sekretów
Zanim opuścisz fort dobrze byłoby jeszcze zająć się odnalezieniem wszystkich sekretów. Paczkę (Dead Drop) zdecydowanie najtrudniej jest zlokalizować. Znajdują się one mianowicie w pokazanym na screenie 1 pionowym szybie prowadzącym od najniższego poziomu do pomieszczenia z gablotami (tym z routerem). Rozpocznij wspinaczkę, ignorując po drodze okiennicę i przedostając się na samą górę. Sekret leży w miejscu pokazanym na screenie 2.
Laptop (Blacklist Laptop) znajduje się w biurze na tym samym poziomie, na którym odwiedza się sypialnię z zamiarem podłożenia pluskwy w telefonie. Musisz tu uważać na kamerę ochrony oraz na nowe pułapki laserowe, podchodząc do dużego biurka od lewej lub od prawej strony. Na szczęście w okolicy nie powinieneś spotkać żadnych przeciwników.
Cel o dużym znaczeniu (High Value Target) to wspomniany już wcześniej snajper okupujący dach fortu i przebywający tuż przy centrali komunikacyjnej, którą trzeba było zhakować. Ostrożnie zajdź snajpera od tyłu, ogłusz go i zwiąż, dzięki czemu przygotujesz go do ekstrakcji.
Opuszczenie fortu
Po załatwieniu wszystkich spraw musisz powrócić na molo, na którym rozpocząłeś tę misję. Jeżeli wrogowie nie są zaalarmowani to będzie to bardzo proste. Jeżeli natomiast znajdują się aktualnie w zaniepokojonym stanie to pilnuj się w pobliżu wspomnianego wyżej molo, albowiem będzie ono bardzo intensywnie patrolowane. Tak samo jak na początku misji warto przemieszczać się po krawędzi molo w pozycji wiszącej, skutecznie unikając w ten sposób wykrycia.
Po powrocie do mobilnego centrum dowodzenia zapoznaj się z podsumowaniem i odbierz nagrodę pieniężną. Z Grim możesz porozmawiać na temat kolejnego opcjonalnego zadania (Border Crossing).