Rozwiązanie zagadki ze sferą (mistrz doliny) | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Eksplorację nowego obszaru rozpocznij od zlokalizowania ostatniej już beczki i dostarczenia jej Trico. Wdrap się następnie na grzbiet swojego towarzysza i wskaż mu podpory górnej konstrukcji, dzięki czemu zacznie do nich doskakiwać.
Trico nie będzie mógł kontynuować wspinaczki po tym jak dotrzecie do dużego pracującego wentylatora. Ostrożnie zejdź na podporę, na której się znaleźliście. Jest tu pokazany na obrazku niewielki otwór. Doskocz do niego i przejdź chłopczykiem przez wąski tunel.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z mistrzem doliny (Master of the Valley). Świecący zielony obiekt znajduje się wewnątrz klatki i dodatkowo otoczony jest ciemną substancją. Nie próbuj zbliżać się do tej ciemnej powłoki, bo chłopczyk zostanie odrzucony i będziesz musiał powciskać przyciski na padzie żeby przywrócić go do pełni zdrowia. Zamiast tego wyjmij lustro i zacznij oświetlać ciemną barierę.
Najważniejszą wiadomością jest to, że ciemną powłokę otaczającą mistrza doliny musisz oświetlać tylko przez określony czas. Nie możesz doprowadzić do tego żeby czarna substancja całkowicie zaniknęła, bo chłopczyk zostałby wtedy ogłuszony, a sama powłoka mogłaby się szybko zregenerować. Kontynuuj oświetlanie substancji do momentu gdy zmniejszy ona swoje rozmiary mniej więcej do stanu z powyższego obrazka, czyli do momentu gdy będzie jedynie minimalnie otaczała świecący obiekt wewnątrz klatki.
Musisz teraz szybko działać i zaliczyć wspinaczkę zanim ciemna powłoka odnowi się i "zaatakuje" chłopczyka zrzucając go z powrotem na dół. Zacznij od doskoczenia do dużej klatki. Musisz wdrapać się na jej dach.
Doskocz do jednego z dwóch dolnych obracających się elementów i wdrap się na niego. Zaczekaj następnie na właściwy moment i doskocz do jednego z dwóch górnych przemieszczających się obiektów. Skok ten musi być dobrze wymierzony i uważaj też żeby przez przypadek zamiast wykonania skoku nie spaść z powrotem na dach klatki.
Wdrap się na poruszający się obiekt i doskocz do górnej konstrukcji, która jest już na szczęście nieruchoma. Wykonaj tu kilka kolejnych skoków żeby docelowo przedostać się do nowego górnego obszaru.
W nowej lokacji centralna półka jest nieruchoma, a okrągła platforma w jej zewnętrznej części porusza się z dużą prędkością. Śmiało wskacz na obracające się elementy i zacznij się po nich przemieszczać. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanego na obrazku piedestału.
Umieść lustro w piedestale i nie puszczaj Kółka, dzięki czemu cała konstrukcja chwilowo zatrzyma się. Wciśnij teraz kilka razy przycisk przywołania Trico i zaczekaj aż zwierzęcy towarzysz wykorzysta to, że wyłączony został duży wentylator i zdoła przedostać się na dach wieży.
Tuż po wyjęciu lustra ze slotu podbiegnij do najbliższej ściany i złap się gzymsu (powyższy obrazek). Pozostało ci już tylko dokończyć "bezstresową" wspinaczkę, dzięki czemu dołączysz do Trico na dachu wieży.