Zniszczenie dwóch witraży i eksploracja drugiej wieży | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Próba dotarcia do dużej wieży zakończy się niepowodzeniem, albowiem u jej podstawy ustawione są dwa witraże i Trico nie będzie chciał się do nich zbliżyć. Zejdź z Trico i wyrusz w stronę wieży chłopczykiem. Nie możesz doskoczyć do sekcji mostu z witrażami, tak więc zacznij (ostrożnie!) zeskakiwać na niższe półki na moście. Doskocz kawałek dalej do kwadratowej metalowej platformy i przejdź po pojedynczej poziomej belce umiejscowionej nad przepaścią.
Docelowo musisz dotrzeć do jednej ze ścian konstrukcji, na której stoi ogromna wieża. Musisz zacząć się tu przemieszczać w prawo wykorzystując do tego celu wąskie gzymsy i następnie doskakując do wyższych krawędzi. W późniejszej fazie podróży będziesz mógł wspiąć się na półkę i zacząć doskakiwać do sąsiednich. Łatwo można się tu pomylić, tak więc dobrze wymierz sobie każdy kolejny skok. Na sam koniec ponownie przejdź po gzymsie. Po skorzystaniu ze schodów znajdziesz się u podstawy (zamkniętej) wieży.
Obiegnij wieżę z dowolnej strony żeby powrócić w pobliże mostu, na którym czeka Trico. Wybierz jeden z witraży i zacznij go przepychać by doprowadzić do zepchnięcia go w przepaść. Tuż po tym jak tego dokonasz w okolicy pojawi się nagle mnóstwo przeciwników i jeden z nich zacznie z powodzeniem używać magii na chłopczyku. Nie przejmuj się tym, że nie możesz dotrzeć do drugiego witrażu, bo jest to odgórnie zaplanowane przez grę.
Niedługo po tym jak główny bohater zostanie złapany Trico przełamie swój strach i przeskoczy na nową część mostu. Cała konstrukcja wkrótce zacznie się walić, ale w tej scenie początkowo będziesz jedynie "pasażerem".
Po tym jak Trico zawiśnie przy ścianie zupełnie nowej wieży szybko przeskocz na małą półkę i udaj się w prawo żeby pociągnąć za dźwignię. Trico nie uda się niestety wdrapać i spadnie na niższy poziom. Po wznowieniu kontroli nad chłopczykiem zainteresuj się małą wystającą krawędzią. Doskocz do niej i następnie do kolejnej. Po tym jak znajdziesz się nad Trico (powyższy obrazek) puść się krawędzi i złap się w locie ogona towarzysza.
Wdrap się po Trico na nową drewnianą półkę. Także i tym razem musisz dotrzeć do prawej dźwigni. Trico uda się na szczęście w tym przypadku wdrapać i przedostać do wnętrza wieży. Zaczekaj aż Trico odwróci się i wychyli głowę z wieży. Wykonaj skok w jej stronę, co zagwarantuje ci bezpieczne przedostanie się do wnętrza całej konstrukcji.
Wieża jest kilkupoziomowa i do podróżowania pomiędzy jej poszczególnymi piętrami najlepiej jest wykorzystywać boczne zakręcane klatki schodowe (może nimi podróżować wyłącznie chłopczyk). Skorzystaj ze schodów żeby przedostać się na najwyższy dostępny poziom wieży. Pozwoli ci to odnaleźć nową beczkę i będziesz mógł zacząć przenosić do miejsca, w którym przebywa Trico.
Po dostarczeniu beczki dotrzyj wraz z Trico na duży balkonik. Wdrap się na zwierzęcego towarzysza i wskaż mu pobliskie ruiny, dzięki czemu zacznie (automatycznie) przeskakiwać na kolejne ich fragmenty. Docelowo musicie przedostać się na niżej położony kawałek dachu prawego budynku (ten z dachówkami ułożonymi pod kątem). Przejdź po tym dachu i nakaż Trico przejście przez dużą dziurę w ścianie budynku.
W nowej sali przebywają przeciwnicy, ale kompan upora się z tym problemem. Przy głównym wyjściu z ruin znajduje się nowy witraż i z oczywistych względów będzie on uniemożliwiał Trico dalszą podróż. Zacznij przepychać ten witraż w stronę dalszej części mostu. Po tym jak witraż dotrze do blokad na torowisku skorzystaj z małych schodów prowadzących do dźwigni. Pociągnięcie za dźwignię przyczyni się do zrzucenia tego obiektu. Akcja ta doprowadzi też niestety do ponownego pojawienia się wrogo nastawionej bestii, która zacznie walczyć z Trico.