Rozwiązanie zagadki z wozem | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Wdrap się na Trico i wskaż mu zielone skalne półki przy klifie, które pozwolą wam dotrzeć do widocznych w oddali nowych ruin. Zejdź z Trico i wejdź do budynku z ogromną okrągłą salą. Zeskocz na jego najniższy poziom, a rozpoczną się walki. W trakcie tej bitwy unikaj "standardowych" ożywionych zbroi żeby nie zostać złapanym (możesz się oczywiście w takiej sytuacji spróbować oswobodzić). Nie możesz całkowicie pasywnie się zachowywać, bo jeden z przeciwników korzysta z tarczy z witrażem i uniemożliwia to Trico pozbycie się go. Musisz staranować tego przeciwnika co najmniej jeden raz, licząc na to, że po tym jak upuści tarczę Trico szybko się nim zainteresuje się i pozbędzie się go.
Po wygranej bitwie sprawdź czy Trico nie potrzebuje pomocy (w jego ciele mogą znajdować się jakieś włócznie). Rozejrzyj się też za interaktywnymi krawędziami, dzięki którym możliwe będzie dotarcie na górne balkoniki otaczające "arenę". Przejdź po balkonikach na przeciwległy koniec, dzięki czemu zlokalizujesz beczkę. Przerzuć ją na arenę.
Wskaż teraz Trico pokazany na powyższym obrazku mechanizm na jednej ze ścian. Trico musi złapać się tego mechanizmu swoimi górnymi kończynami i dzięki wejściu w interakcję z nim doprowadzić do podniesienia się okolicznych krat.
Za lewą podniesioną kratą odnajdziesz wóz. Złap się jego uchwytu i zacznij go przeciągać. Wóz musisz umieścić w miejscu z powyższego obrazka, a więc w tej części areny, na którą padają promienie słoneczne (bezpośrednio pod okratowaniem na suficie).
Wejdź na wóz i ustaw się na nim w pozycji pokazanej na obrazku 1. Wskaż teraz Trico podniesiony uchwyt wozu. Towarzysz powinien po chwili wpaść na to żeby go dociążyć. Efektem tej akcji będzie katapultowanie chłopczyka i powinieneś dolecieć do krat przy suficie, które pokazuje obrazek 2.
Wdrap się i rozejrzyj po nowej sali, w której znajdują się aż trzy dźwignie. Pociągnij za każdą z nich i następnie wybierz prawy korytarz. Dotrzesz dzięki temu na duży balkonik zlokalizowany bezpośrednio nad miejscem, w którym rozpoczynałeś wcześniej eksplorację tej części ruin. Przywołaj w to miejsce Trico i zaczekaj aż wykona skok w stronę górnej półki.
Powróć do głównej sali i tym razem wybierz korytarz znajdujący się przy środkowej dźwigni. Po wyjściu na zewnątrz skręć w lewo i zacznij przemarsz po niższej partii dachu. Po dotarciu do jego końcowej części wdrap się na Trico i wskaż mu pokazaną na obrazku półkę przy niewielkim wodospadzie. Zaczekaj aż kompan podejmie próbę dotarcia w to miejsce.