Przetoczenie klatki i wyjście z ruin wraz z Trico | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Twoje nowe zadanie to przetoczenie klatki z uwięzionym chłopczykiem do miejsca, w którym wcześniej korzystałeś po raz pierwszy z windy (lokację tę odwiedziłeś tuż po tym jak chłopczyk i Trico rozdzielili się). Na sposób przetaczania się klatki możesz wpływać jedynie w ograniczonym zakresie (ustawianie się na jej bokach może ci pozwalać nieznacznie skręcać) i musisz w rezultacie polegać na pomocy ze strony Trico. Zawołaj zwierzęcego kompana i zaczekaj aż przepchnie klatkę w pokazane na obrazku miejsce. Zacznij tu przetaczać klatkę w stronę przepaści żeby rozpocząć (kontrolowany) zjazd z jej udziałem.
Po tym jak klatka wyląduje na drzewie ustaw się przy jej zakończeniu zlokalizowanym bliżej przepaści, dzięki czemu zmieni ona swoje położenie i będzie mogła dalej staczać się na dół. Kontynuuj ten proces nakierowując klatkę na dwie klatki schodowe, najpierw na tę mniejszą i następnie na większą (tę z uszkodzoną z balustradą z boku - klatka przeleci nad przepaścią).
Po dotarciu do sali z działającą "windą" przemieść klatkę na pokazaną na obrazku prawą płytę naciskową. Sprawi to, że klatka zostanie otwarta i będziesz mógł z niej wyjść.
Od lektora dowiesz się o tym, że Trico trzeba ponownie nakarmić. Zajrzyj do klatki, wewnątrz której do niedawna podróżowałeś, a odnajdziesz w niej hełm nadający się do zabrania. Podnieś ten przedmiot, wejdź z nim do sąsiedniej klatki i zaczekaj aż winda przetransportuje chłopczyka na nowy poziom. Musisz tu podejść z hełmem do zbroi przy jednej ze ścian. Akcja ta doprowadzi do "wybudzenia się" nowej ożywionej zbroi, ale odblokuje też małe pomieszczenie, które się za nią znajdowało.
Przebiegnij na drugi koniec pomieszczenia z windą i zaczekaj aż ożywiona zbroja również przemieści się w to miejsce (przeciwnik nie może wspinać się na wyższy poziom - wykorzystaj to żeby nie dać się złapać). Pobiegnij następnie do salki i podnieś beczkę. Możesz od razu nią rzucić w okolice windy lub cisnąć nią w ożywioną zbroję żeby chwilowo ogłuszyć przeciwnika. Docelowo musisz dostarczyć beczkę do windy, zjechać nią z powrotem na dół i położyć beczkę obok Trico.
Wdrap się na grzbiet Trico i zaczekaj aż powróci do pełni sił. Musicie się teraz razem wrócić do obszaru, w którym rozpocząłeś wcześniej zjazd w klatce i unikałeś innej dużej bestii. Nakierowuj Trico na kolejne platformy i wysokie filary. Po osiągnięciu celu podróży wskaż Trico dziurę przy suficie, przez którą przebijają się promienie słoneczne.
Uwaga - Ostatni skok jest bardzo wysoki, tak więc przed jego wykonaniem upewnij się, że chłopczyk trzyma się mocno futra Trico, a nie jedynie stoi na towarzyszu. W przeciwnym razie główny bohater może stracić równowagę i spaść i będziesz musiał przywołać do siebie Trico żeby powtórzyć całą akcję.
W nowym obszarze rozejrzyj się na początek za boczną ścieżką ze schodami. Prowadzą one do opcjonalnego pomieszczenia, w którym możesz odnaleźć beczkę i powrócić z nią do Trico.
Po ponownym nakarmieniu Trico wdrap się na jego grzbiet i wskaż mu górny otwór. Skierujcie się w stronę przepaści i zainteresuj kompana nowymi skalnymi półkami znajdującymi się po lewej stronie. Pozwól Trico na doskakiwanie kolejnych półek. Wspinaczka ta zakończy się w momencie dotarcia do dużej opuszczonej bramy.
Zejdź z Trico i zwróć uwagę na gzyms na prawo od zamkniętej bramy. Zacznij powoli przemieszczać się po bardzo wąskiej krawędzi. Nieco dalej wymagane będzie doskoczenie do małej półki i skorzystanie z zamocowanych przy ścianie pojedynczych desek. Kontynuuj podróż w prawo do momentu dotarcia na większą polanę. Tu skieruj się do głównego wejścia do ruin. Skręć w lewo i skorzystaj z dźwigni żeby odblokować przejście dla Trico.
Wybierz niezbadany korytarz ruin, który zaprowadzi bohaterów do sali z klatką, bardzo podobną do tej napotkanej już w początkowej części gry. Zeskocz na najniższy poziom tej sali, a do życia powrócą okoliczne zbroje. Wycofaj się i pozwól Trico się nimi zająć.
Po wygranej bitwie Trico ponownie utraci kontrolę nad sobą i zwróci się przeciw chłopczykowi. Niezależnie jak długo będziesz próbował uciekać prędzej czy później Trico złapie w pyszczek głównego bohatera.
Załączy się teraz bardzo długa scenka przerywnikowa prezentująca wydarzenia poprzedzające moment rozpoczęcia gry (wciskaj przyciski na padzie gdy znajdziesz się ponownie w ciemnym miejscu z pojedynczym źródłem światła widocznym w oddali). Kolejna scena również nie będzie interaktywna, gdyż Trico będzie próbował wybudzić chłopczyka i uda mu się to dopiero po tym jak wrzuci go do wody (w tym czasie możesz jedynie manipulować kamerą).
Uspokój Trico i sprawdź czy nie potrzebuje leczenia (włócznie wbite w ciało), po czym powróć do sali z (nieaktywną) klatką. Poproś Trico o zbliżenie się do małego przejścia na przeciwległym końcu sali i doskocz tam chłopczykiem. Zejdź po drabinie i pociągnij za dźwignię, co zaowocuje podniesieniem się dużej bramy. Możesz już wejść do kopalni.