Rozwiązanie zagadki z łańcuchem w sali z ożywionymi zbrojami | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Zalicz liniowy przemarsz do nowej dużej sali, do której Trico nie będzie chciał wkroczyć z uwagi na zamontowany u góry kolejny witraż. To nie jedyny problem, bo w lokacji tek przebywają dwie ożywione zbroje. Jeden z tych przeciwników wyposażony jest we włócznię, a drugi włada magią. Przeciwnik ten może osłabiać na odległość sterowanego chłopczyka i utrudniać mu w konsekwencji przemieszczanie się po okolicy. Staraj się reagować na tego typu ataki i co pewien czas "oczyszczać ekran" z pojawiających się na nim znaków poprzez wciskanie odpowiadających im przycisków.
Zeskocz na niższy poziom, wymiń przeciwników (jeśli zostaniesz złapany to wybroń się dzięki masowemu wciskaniu przycisków na padzie) i skieruj się w stronę bardziej oddalonego lewego narożnika. Musisz się tu złapać krawędzi i po wdrapaniu się doskoczyć do wyżej położonej półki.
W miejscu tym znajduje się łańcuch, który jest powiązany z tutejszą zagadką. Ustalenie szczegółów jej działania może ci przysporzyć sporo problemów, tak więc wykonuj bardzo dokładnie kolejne czynności. Zauważ, że łańcuch jest powiązany z ruchomym mechanizmem przy suficie, w rezultacie czego w ograniczonym zakresie może on przemieszczać się po tej sali. Złap się łańcucha przytrzymując Kółko na padzie (nie wspinaj się po łańcuchu!) i najpierw pobiegnij w stronę ściany.
Teraz wykonaj obrót o 180 stopni i zacznij biec w przeciwną stronę, czyli do miejsca, w którym wspiąłeś się wcześniej na ten poziom. Nie puszczaj Kółka, dzięki czemu po dobiegnięciu do krawędzi chłopczyk automatycznie wskoczy na łańcuch (powyższy obrazek).
Jeśli nabrałeś odpowiedniego rozpęd to łańcuch przemieści się dostatecznie blisko górnej półki z witrażem. Szybko wdrap się kawałek po łańcuchu i odchyl za siebie. Po znalezieniu się najbliżej górnej półki (powyższy obrazek) wykonaj skok w jej stronę.
Możesz już podejść do witrażu i zacząć go przepychać, doprowadzając do jego rozbicia. Pozwól Trico na rozprawienie się z ożywionymi zbrojami i nie zapomnij uspokoić go po zakończonych walkach.
Powróć do łańcucha. Tym razem go nigdzie nie przesuwaj, tylko wdrap się po nim i dotrzyj na górny balkonik. Jest tam beczka, którą może rzucić w stronę Trico.
Raz jeszcze rozbujaj teraz łańcuch i dotrzyj ponownie do miejsca, w którym znajdował się witraż. Możesz tu przejść po uszkodzonym fragmencie torowiska. Przy pierwszej możliwej okazji skręć w lewo i przedostań się na dół. Jest tam dźwignia odblokowujaca bramę i dzięki jej podniesieniu Trico będzie również mógł dotrzeć w to miejsce.