Rozwiązanie zagadki z błękitnymi oparami i dalsza eksploracja ruin
Ostatnia aktualizacja: 12 grudnia 2016
Wdrap się na grzbiet Trico i zaczekaj aż postanowi przedostać się do kolejnej części ruin. W tej lokacji uwaga potwora zostanie skupiona na niebieskich oparach wydobywających się z wnętrza prawego budynku. Zeskocz z Trico i wejdź do środka.
Zacznij tu przesuwać duży kocioł umieszczony na torach. Docelowo musi on znaleźć się w pokazanym na obrazku położeniu, a więc tuż przy środkowym otworze. Zaczekaj aż Trico wsunie głowę do tego otworu.
Wyjdź z budynku i wdrap się na Trico. Z racji jego położenia (głowa wsunięta do środkowego otworu) będziesz mógł po wspięciu się na grzbiet Trico doskoczyć do pobliskich lian i przedostać się dzięki nim na dach budynku.
Skieruj się do prawego komina, z którego wydobywa się dym i zejdź po drabinie. Możesz już wykorzystać mały balkonik żeby dotrzeć do pokrywy kotła i popchnąć ją żeby doprowadzić do jej zamknięcia.
Zeskocz na najniższy poziom i wyjdź z budynku. Raz jeszcze wdrap się na grzbiet Trico. Jako że opary nie będą odwracały już jego uwagi powinien on wyruszyć w stronę kolejnej części ruin. Po tym jak Trico zatrzyma się na jednym z górnych filarów doskocz do pobliskiej półki i po krótkiej wspinaczce skorzystaj z nowego dużego przejścia do wnętrza ruin. Ponownie "poproś" tu o pomoc Trico. Wraz z nim dotrzesz do nowego dużego obszaru ze schodami (gra na chwilę zmieni tu pozycję kamery i pokaże inną podobną bestię w oddali).
Zejdź z Trico i wybierz nowe przejście prowadzące do dalszej części ruin. W nowej lokacji przywołaj Trico, wdrap się na jego głowę i przeskocz na pobliską konstrukcję. Zaczekaj aż Trico również zmieni swoje położenie i wykorzystaj to, że będziesz mógł chwycić się jego ogona w celu dokończenia wspinaczki.
Po znalezieniu się na górze rozejrzyj się za pierwszą nową beczką. Podrzuć ją Trico i przejdź po częściowo uszkodzonym drewnianym moście (powyższy obrazek) do miejsca, w którym znajduje się druga beczka. Po odnalezieniu obu beczek skieruj się w stronę okolicznej dźwigni. Pociągnij za dźwignię i wybierz nowo odblokowane przejście. Zaprowadzi ono bohaterów do większej niebieskawej sali.
Rozejrzyj się za niżej położonymi półkami, dzięki którym można dotrzeć na sam dół dużej sali. W miejscu tym pojawią się nowe ożywione zbroje. Wycofaj się lub wdrap się na Trico i pozwól zaprzyjaźnionej bestii na rozprawienie się z przeciwnikami.
Po zakończonych walkach musisz tak jak wcześniej uspokoić Trico dzięki pogłaskaniu go. Warto też sprawdzić czy do jego ciała nie zostały wbite jakieś nowe włócznie i w razie potrzeby je wyjąć (pamiętaj też o tym kroku po zakończeniu każdej nowej walki z ożywionymi zbrojami w dalszej części gry). Dodatkowo możesz rozejrzeć się za beczką i po wysunięciu jej z ziemi podrzucić ją Trico.
Ustaw się pod dużym balkonikiem z widocznymi u góry zapalonymi pochodniami. Przywołaj w to miejsce Trico, wdrap się na jego głowę i doskocz do balkoniku. Możesz już wybrać duże przejście. W częściowo podtopionym korytarzu napotkacie nowe ożywione zbroje, przy czym taktyka działania nie ulegnie tu zmianom (wycofaj się lub schowaj się na grzbiecie Trico i uspokój go po wygranej bitwie).
Zlokalizuj drabinę i dotrzyj dzięki niej na wyższy poziom. W kolejnym korytarzu znajduje się otwarta brama, aczkolwiek po tym jak Trico stanie na dużej płycie naciskowej nagle ona opadnie i przygniecie ogon kompana uniemożliwiając mu chwilowo dalszą podróż.