Rozwiązanie zagadki z dzbanem z niebieską cieczą | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Przejdź między kratami żeby znaleźć się w nowej dużej sali, w której Twoją uwagę przyciągnie zapewnie rozwieszony łańcuch z uchwytem u dołu (Trico może zacząć bawić się tym łańcuchem jeśli pozostawisz go samemu sobie). Wdrap się na grzbiet Trico, doskocz do łańcucha i zacznij się po nim wspinać żeby dotrzeć do wysoko położonych schodów, na które można przeskoczyć. Zacznij przemarsz po górnych balkonikach w celu dotarcia do dźwigni, za którą należy pociągnąć.
Użycie dźwigni doprowadzi do rozpalenia ognia przy jednym z górnych kamiennych elementów i Trico zareaguje na to doskakując w to miejsce. Powróć do drewnianych schodów, na których znalazłeś się wcześniej po wspięciu się na łańcuchu i przeskocz tu na pokazaną na obrazku sąsiednią półkę.
Przejdź kawałek dalej, zwróć się w stronę Trico i doskocz do jego zwisającego ogona. Wdrap się po ciele Trico żeby znaleźć się na jego grzbiecie. Przeskocz tu na wąski boczny balkonik (ten z kolejnymi rozpalonymi pochodniami) i przejdź do sąsiedniej sali.
Musisz docelowo dotrzeć w pokazane na powyższym obrazku miejsce, a więc znaleźć się na małym drewnianym balkoniku w pobliżu kilku obiektów zawieszonych przy suficie drugiej sali. Doskocz do sfery i następnie przeskocz na zawieszoną tuż obok klatkę.
Wykonaj skok z klatki w stronę ściany chwytając się przy tym jednej z krawędzi. Dwukrotnie się tu opuść i następnie rozpocznij zjazd po nowym łańcuchu, na którym zawieszony jest dzban z niebieskawą cieczą. Po znalezieniu się na parterze sali odszukaj dźwignię i pociągnij za nią.
Skorzystanie z dźwigni doprowadzi do przemieszczenia łańcucha z zawieszonym na nim dzbanem. Pozwoli ci to dotrzeć do dzbana i go zabrać ze sobą. Po tym jak tego dokonasz zlokalizuj w pobliżu schody i wyrusz ku wyższym piętrom badanej sali.
Musisz sobie teraz odblokować dostęp do poprzedniej sali, czyli tej, w której cały czas przebywa Trico. Odłóż na chwilę dzban i podejdź do dowolnych drzwi (jedne z nich są na powyższym obrazku). Wejdź z nimi w interakcję żeby doprowadzić do usunięcia ich blokady oraz ich otwarcia. Po tym jak tego dokonasz podnieś dzban, wrzuć go do pierwszej sali (bez obaw - nie rozbije się) i sam powróć w to miejsce.
Odszukaj dzban, ponownie go podnieś i udaj się z nim w stronę łańcucha gdzie na samym początku rozpocząłeś eksplorację pierwszej sali. Musisz zawiesić dzban na łańcuchu i finałowy efekt pokazuje powyższy obrazek.
Użyj opcji wydawania poleceń żeby wskazać dzban Trico. Towarzysz powinien zacząć ponownie zacząć szarpać za łańcuch i dzięki dodatkowemu obciążeniu będzie to doprowadzało do podnoszenia się na krótkie chwile okolicznej dużej bramy. Zaczekaj aż brama podniesie się i szybko przebiegnij do sąsiedniej sali.
W nowej sali zainteresuj się pokazanym na obrazku 1 ciężarkiem. Musisz go zacząć przepychać, tak by docelowo znalazł się na samej górze. Po tym jak tego dokonasz zacznij pchać go od boku w celu doprowadzenia do tego żeby spadł na niższy poziom (obrazek 2).
Ciężarek powinien wylądować na niższym poziomie w pionowej pozycji. Ponownie przystąp do przepychania tego obiektu, tym razem kierując się z nim w pobliże bramy. Musisz tu zaczekać aż dzięki działaniom Trico brama podniesie się na chwilę na tyle żeby można było pod nią umieścić ciężarek - pokazuje to dołączony obrazek. W razie potrzeby nakaż ponownie Trico żeby zainteresował się łańcuchem z doczepionym do niego dzbanem, ale nie powinno to być konieczne.
Przywołaj do siebie Trico. Zacznij od zbadania obszaru za kratami na parterze, dzięki czemu zlokalizujesz beczkę. Podrzuć ją Trico, a następnie wdrap się na grzbiet towarzysza i poleć mu doskoczyć do dużej górnej półki.
Trico nie będzie chciał kontynuować przeprawy z racji na napotkanie dwóch nowych witraży. Zejdź z bestii, odszukaj na ziemi hełm i skieruj się z nim do dowolnego witraża. Rzuć hełmem żeby doprowadzić do rozbicia tego obiektu. Powtórz ten schemat działania z drugim witrażem. Po "odblokowaniu przejścia" dokończ podróż z Trico. Dotrzecie do nowego obszaru ruin, w którym znajduje się bardzo duże rusztowanie.