Pokonanie ożywionych zbroi i wydostanie się z sali z klatką | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Tak samo jak na początku gry wciskaj wszystkie przyciski na padzie żeby doprowadzić do wybudzenia się chłopczyka. Gra poinformuje Cię o utracie lustra i dodatkowo wymagane będzie obudzenie Trico.
Wdrap się na Trico, przemieść się w okolice jego ogonu i zacznij się po nim ostrożnie opuszczać. Pozwoli ci to dotrzeć do pokazanego na obrazku niższego balkoniku, w stronę którego należy wykonać skok.
Odszukaj mały tunel po lewej stronie i przejdź nim (po drodze otrzymasz ostrzeżenie o zauważonych strażnikach w zbrojach). Tunel zaprowadzi Cię na malutki balkonik z drabiną. Użyj jej żeby dotrzeć do dźwigni. Pociągnięcie za tę dźwignię doprowadzi do podniesienia kraty i odblokowania przejścia do sąsiedniego korytarza. Zeskocz z platformy z dźwignią i udaj się w to nowe miejsce.
Niedługo po wkroczeniu do nowej sali zbroje zostaną ożywione i podejmą próbę złapania chłopczyka. Jeśli tak się stanie to wciskaj wszystkie przyciski na padzie żeby się oswobodzić. Nie próbuj natomiast w żaden sposób walczyć ze zbrojami, bo główny bohater jest bezbronny.
Uwaga - W sytuacji gdy zostaniesz złapany musisz oswobodzić się zanim ożywiona zbroja dotrze z chłopczykiem do znajdujących się w okolicy niebieskich drzwi, bo w przeciwnym wypadku automatycznie przegrasz. Będzie to też dotyczyło wszystkich kolejnych spotkań z tego typu potworami w dalszej części gry.
Nie idź dalej, tylko zawróć i powróć do miejsca, w którym przebywa Trico. Potwór przebudzi się i zaatakuje zbroje. Trico odniesie w tej walce zwycięstwo, ale po jej zakończeniu będzie pobudzony. Musisz uspokoić Trico. Wskocz na niego i wciskaj Kółko żeby zacząć głaskać potwora. Trico powróci po chwili do swojego normalnego stanu.
Ponownie wejdź do sali, w której znajdowały się ożywione zbroje. Przejdź do sąsiedniego korytarza i przywołaj do siebie Trico. Potworowi nie uda się przecisnąć przez mały otwór, ale możesz mimo wszystko wykorzystać tę sytuację na swoją korzyść. Podejdź do głowy Trico wepchniętej w otwór, wdrap się na nią i następnie doskocz do górnej półki.
Wykonaj obrót o 180 stopni i zainteresuj się pokazanymi na obrazku drewnianymi poziomymi belkami, które znajdują się nad niedostępnym dla Trico korytarzem. Doskocz do pierwszej z nich i rozpocznij przemarsz po nich. Zaprowadzą Cię ona do łańcucha, którego musisz się złapać i po którym musisz zacząć się wspinać. Czynność ta pozwoli dotrzeć chłopczykowi do nowych ruin na powierzchni. Podejdź tu do krawędzi (będziesz stał tuż obok górnej części klatki) i zawołaj Trico. Bestia powinna zauważyć chłopczyka i we własnym zakresie przedostać się w to miejsce.